Gå til innhold

Mamma til et hjertebarn


shoppedilla

Anbefalte innlegg

Jeg var veldig fornøyd med rimi pakken vår. Kanskje det var noen som hadde tømt din? Utrolig kjedelig :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har klagd til rimi så får se :) var stusselige greier :(

I morgen er det ny oul:) hilse på sprellern igjen :) samboer er syk da, så han blir hjemme. Da fikk mamma og mormor en telefon hver med spørsmål om de hadde lyst til å være med. Føler ikke for å gå alene. Mamma har gitt uttrykk for at hun vil være med og mormor har aldri vært på ul så de ble så glade begge to. Litt trist at samboer ikke er med, men koselig at de to andre ville :) godt å kunne innvolvere mormor og!

Jeg kjenner masse liv hver dag :) er godt å kjenne at baby har det bra.

Og vogn er bestilt :D

Masse fortalt fort for jeg må sove :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken vogn har dere valgt? :) 
Jeg syntes vognkjøp var veldig spennende, men også fryktelig vanskelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næmmen her ble ikke siste innlegget mitt publisert :P

Vi kjøpte babyjogger city elite med delux hardbag begge i grå :) sportsvognen er i hus, baggen kommer vel i posten neste uke :D

Ny termindato ble 26 desember, altså 6 dager etter menstermin. Liker det ikke helt, men ingenting å gjøre med. Halvveis i dag da :D gått fort! Om en uke har vi første time hos jordmor på abc! Gleder meg faktisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wei Wei

Næmmen her ble ikke siste innlegget mitt publisert :P

Vi kjøpte babyjogger city elite med delux hardbag begge i grå :) sportsvognen er i hus, baggen kommer vel i posten neste uke :D

Ny termindato ble 26 desember, altså 6 dager etter menstermin. Liker det ikke helt, men ingenting å gjøre med. Halvveis i dag da :D gått fort! Om en uke har vi første time hos jordmor på abc! Gleder meg faktisk!

Min erfaring er at termin dato blir vanligvis flyttet frem i tid og ikke tilbake. Min mistanke er at de gjør det for å la kvinnen gå litt overtid og heller føde naturlig uten at hun er beskymret over at hun er på overtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min erfaring er at termin dato blir vanligvis flyttet frem i tid og ikke tilbake. Min mistanke er at de gjør det for å la kvinnen gå litt overtid og heller føde naturlig uten at hun er beskymret over at hun er på overtid.

Kanskje det ja? Bare syns det er litt skummelt fordi lillebroren min ble født på overtid hvor de satte i gang for sent pga helligdager og han er bare heldig som lever i dag. Så selv om det selvsagt skjer sjeldent syns jeg det er skummelt å tenke på at jeg kanskje må gå en uke ekstra på overtid. Mamma holdt også på å dø under den fødselen, men det var andre årsaker. Veldig sjelden og dramatisk fødsel, men likevel noe som sitter bak der.

Jeg skal fortsette å tenke at babyen kommer på julaften i det jeg får pinnekjøttet på tallerknen da. Så blir ikke voldsomme bekymringer før den tid er kommet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og vogn og farge var bestemt lenge før vi var på planleggingsstadiet :P eneste som har vært sikkert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy når man virkelig kan sette i gang med innkjøpene! Her har jeg allerede skrevet mentale lister opp og ned over alt jeg SKAL ha og VIL ha til en fremtidig baby :fnise: Så kjenner meg igjen ;)

 

Synd at de setter frem termin basert på... UL? Altså, om man har vært prøver så vet de fleste syklusene sine og jeg hører det er ganske mange som stusser og som ikke får det til å stemme med det jordmora setter. Det synes jeg er merkelig :klo:
Allikevel synes jeg du ikke skal bekymre deg. Det er rutiner, regler og meget tett oppfølging i dag som sikkert ikke var på samme måte før i tiden. :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt irriterende når dette er datoene som har vært da :P

Menstermin: 20 des

Tidlig ul termin: 20 des

1. Oul som var for tidlig: 22 des

2. Oul som ble termin: 26 des.

Dem får meg ikke til å gå langt ut i januar :P kan gå med på 2 kanskje 3 januar, men da er det stopp. Litt kjedelig med at vikariatet mitt er over 1 uke før jeg skal ut i permisjon nå og. Men men.. Tar ikke sorgene på forskudd, jeg kan bli november mamma og for alt jeg vet :)

Hehe mye som er ferdig planlagt ja! Skulle bare ønske vi ikke fikk så mange uforutsette utgifter på en gang som vi har gjort :( en del innkjøp er utsatt pga det. Men er gøy å handle ja :)

Kjenner mye liv flere ganger om dagen og :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja :) er koselig med liv :) jeg er sikker på at samboer kan kjenne det utenpå nå, men baby stopper når han legger hånda på magen så han er litt lei.

Søte samboeren min ble med på rask bh shopping i går, for den jeg hadde var cupen for liten på og den gnagde seg inn mellom ribbeina. Så betalte han når jeg fant en 😍 det syke er at jeg var en 65F før jeg ble gravid, nå er jeg 80E! Det er litt forandring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til den med bhstr! Jeg var 75D og gikk opp til 80F på bare noen uker!! Samboer er veldig fornøyd da ;) hvor pleier du å kjøpe bher?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner til den med bhstr! Jeg var 75D og gikk opp til 80F på bare noen uker!! Samboer er veldig fornøyd da ;) hvor pleier du å kjøpe bher?

Var 80F jeg endte opp med i går og så jeg når jeg tok den på meg i dag :P

Kjlper på lindex nå for vil ikke legge for mye penger i bh som kanskje ikke passer så lenge. Før handlet jeg fra utlandet også har jeg en fra mymuse:)

Hvor handler du? Samboer klager ikke her heller :P men han vil ikke at de skal bli for store heller :P moren min har enorme og det vil han ikke at jeg skal få :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk samboer et pappamoment og skrudde sammen vognen. I den grad man trenger å skru den sammen da :P Er jo en ganske simpel greie, men plutselig bare gjorde han det <3 Forhåpentligvis kommer bagen i løpet av uken. 

På fredag skal vi til jordmor! Det gleder jeg meg faktisk litt til! Spent på å se ABC avdelingen og spent på å hilse på dem som jobber der. 

 

I helgen har jeg forsøkt å sove lenge i sengen, så gått over på sofaen og sovet og vært våken om hverandre der :) Trenger jo mer søvn så greit å bruke helgen på å ta igjen litt. Også har jeg vasket tøy da. Det tar jo en evighet å vaske tøy fordi vaskemaskinen vår har en feil som gjør at jeg må tømme den manuelt, for så å sette på skylling og sentrifugering! Vi vurderer å kjøpe en ny på avbetaling på expert til uka. Liker egentlig ikke sånt, men gebyrfritt og sånt nedbetaling over 3 år er vel eneste måten vi har råd til å kjøpe en skikkelig maskin på. Orker ikke kjøpe brukt igjen! Varer jo så kort før det blir ødelagt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var 80F jeg endte opp med i går og så jeg når jeg tok den på meg i dag :P

Kjlper på lindex nå for vil ikke legge for mye penger i bh som kanskje ikke passer så lenge. Før handlet jeg fra utlandet også har jeg en fra mymuse:)

Hvor handler du? Samboer klager ikke her heller :P men han vil ikke at de skal bli for store heller :P moren min har enorme og det vil han ikke at jeg skal få :P

 

Før jeg ble gravid, hadde jeg en stund bare for små bher - størrelsen varierte mye opp/ned de siste årene. Men i fjor sommer var jeg i USA og hadde mitt første møte med Victorias secret... Å guuuud, de bhene er bare så gode!! :rodmer: Nå passer ikke de lengre da, og vil ikke bruke masse penger på det når jeg ikke vet hvilken str jeg ender på etter fødsel. Så har kjøpt noen på Cubus, eneste stedet jeg har funnet noen som er store nok og gode å ha på. Mymuse får jeg sjekke ut, er på nett det kanskje? Har du kjøpt amme-bher da? :) Haha, ja for store er ikke gøy heller - mange som sliter med ryggen pga det. Så er viktige med god støtte når en har mer enn en liten cup ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Før jeg ble gravid, hadde jeg en stund bare for små bher - størrelsen varierte mye opp/ned de siste årene. Men i fjor sommer var jeg i USA og hadde mitt første møte med Victorias secret... Å guuuud, de bhene er bare så gode!! :rodmer: Nå passer ikke de lengre da, og vil ikke bruke masse penger på det når jeg ikke vet hvilken str jeg ender på etter fødsel. Så har kjøpt noen på Cubus, eneste stedet jeg har funnet noen som er store nok og gode å ha på. Mymuse får jeg sjekke ut, er på nett det kanskje? Har du kjøpt amme-bher da? :) Haha, ja for store er ikke gøy heller - mange som sliter med ryggen pga det. Så er viktige med god støtte når en har mer enn en liten cup ;)

Skulle gjerne prøvd Victorias Secret! Håper vi kan dra til Usa etter vi har blitt foreldre :) Nei, blir for dumt å bruke mye penger på en bh som kanskje ikke passer om noen mnd. Mymuse er på nettet ja :) Samboer handlet der til jul til meg <3 Fikk ikke brukt den så lenge før jeg ble gravid dessverre :( 

Har ikke kjøpt amme-bh enda nei, gikk for en vanlig t-shirt bh. Hadde den før jeg ble gravid også, så er litt komisk å se de to størrelsene ved siden av hverandre! Aldri syntes jeg har hatt særlig store pupper, men nå er de store nok gitt :P Har den kløfta jo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye: Er vel på tide å legge igjen et spor her siden jeg leser her hele tiden! ;)

 

Jeg syns jeg har fått store pupper jeg, men skjønner jeg ikke har så mye å stille opp med i forhold til dere! Bruker faktisk en av bh-ene jeg brukte før graviditeten fremdeles, den er riktignok ganske stretchy, men dog. Og så har jeg kjøpt en lik en i en størrelse større, det er faktisk de eneste to bh-ene jeg har brukt i flere mnd. Vasker ofte da, og gidder ikke bruke penger på bh-er jeg bare bruker en liten periode. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye: Er vel på tide å legge igjen et spor her siden jeg leser her hele tiden! ;)

Jeg syns jeg har fått store pupper jeg, men skjønner jeg ikke har så mye å stille opp med i forhold til dere! Bruker faktisk en av bh-ene jeg brukte før graviditeten fremdeles, den er riktignok ganske stretchy, men dog. Og så har jeg kjøpt en lik en i en størrelse større, det er faktisk de eneste to bh-ene jeg har brukt i flere mnd. Vasker ofte da, og gidder ikke bruke penger på bh-er jeg bare bruker en liten periode. :fnise:

Så koselig :D velkommen frem!

Hehe, ble overrasket over hvor mye mine har vokst. Jeg brukte lenge en bøylefri som var blitt for liten, men ble litt sprø av å måtte legge puppene på plass hver gang jeg bøyde meg eller lignende xD godt jeg har store klær på jobb for ble mye dobbelt pupp :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lov å være litt sjalu? :P Jeg er 70 A og gleder meg til å kanskje gå opp til B om jeg blir preggers snart  :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...