Gå til innhold

Hverdagen med vannmelonen på utsiden


Nautika

Anbefalte innlegg

Ergobaby er herlig. Jeg har den originale, men må innrømme jeg er nysgjerrig på 360 :P

Her brukte storebroren en lignende sele til han var to år. :) Ergobabyen kunne jeg nok brukt enda lenger. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg håper og tror at vi får god bruk for ergobabyen. Vi bor jo rett ved et fint turområde, men ulempen er at det kun er mulig å komme seg frem med barnevogn hvis man går en omvei på halvannen km. Med bæresele er det bare å krysse myra nedi dalen her med noenlunde vanntette sko ;)

I bruksanvisningen for 360 står det at den kan brukes opp til 36 mnd. Og i ammetåka måtte jeg spørre M hvor mange år det tilsvarte :hoho: Ingeniørhjernen har definitivt tatt ferie...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker ergobabyen veldig mye. Har også den 360. E liker seg i den.

Ville du være med på trilletur denne uka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært veldig koselig, men jeg tror det blir litt lite tid denne uka. Vi skal nemlig ta en tur opp på hytta. En annen gang må vi få det til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært veldig koselig, men jeg tror det blir litt lite tid denne uka. Vi skal nemlig ta en tur opp på hytta. En annen gang må vi få det til :)

Neste hang da!

Kos dere på hytta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper og tror at vi får god bruk for ergobabyen. Vi bor jo rett ved et fint turområde, men ulempen er at det kun er mulig å komme seg frem med barnevogn hvis man går en omvei på halvannen km. Med bæresele er det bare å krysse myra nedi dalen her med noenlunde vanntette sko ;)

I bruksanvisningen for 360 står det at den kan brukes opp til 36 mnd. Og i ammetåka måtte jeg spørre M hvor mange år det tilsvarte :hoho: Ingeniørhjernen har definitivt tatt ferie...

Haha, det høres ut som om det er greit for alle at du har permisjon og ikke er på jobb! :ler:

Kos dere på tur! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var godt å komme seg litt bort. Bilturen oppover gikk veldig fint, bare ett stopp på Espa. På vei ned ble det stopp på Espa, Minnesund, Olavsgaard og Alnabru før vi endelig var hjemme. Fra Alnabru klarte hun endelig å sovne da, typisk nok :fnise:

Siden sist har tutta blitt 2 måneder gammel, tida flyr altså! :hjerte: Nå har hun begynt å "kaste" armene fremover mot ting hun ønsker å få tak i. Ammingen går heldigvis mye bedre, men jeg må fremdeles ty til skjold hvis hun er i dårlig humør. Jeg er spent på vektoppgangen nå, kanskje vi prøver å kutte den siste flaska med mme som hun får til leggetid hver kveld. I natt måtte jeg ikke gi pumpemelka etter å ha ammet, så det går fremover ;) Sist gang vi veide hadde hun gått opp 230 gram på 6 dager med kun kveldsflaske, så nå er kanskje tiden moden for å prøve seg med fullamming igjen. Da kan vi nok se langt etter at hun sover 5-6 timer om natta sånn som nå :sjenert:

I går måtte jeg endelig krype til korset og kjøpe meg noen nye klær. M var hjemme med tutta, og han fikk en særdeles enkel oppgave siden hun sov hele tiden mens jeg var borte. Jeg har gått opp 1-2 buksestørrelser og nå er jeg lei av å gå i gravidklær og joggebukser :dry: Jeg har 2,5 kg igjen til startvekt, så jeg tror nesten at hoftene mine har blitt bredere. Håper de siste kiloene forsvinner når vi får kommet igang med trilleturer. Tutta liker fremdeles ikke å ligge i vogna, hun begynner å skrike etter et minutt eller to. Tror vi må tørrtrene litt innendørs før vi drister oss utenfor døra :P Ellers kan jeg jo bruke ergobabyen, men den må vaskes først (sauebæsj-uhell, don't ask)

Dette er siste uke som M har ferie, spent på hvordan hverdagen blir når jeg må styre med både baby og bikkje. Jeg har vært så glad for at M har hatt ferie/avspasering siden Tutta ble født, det var til stor hjelp den tiden vi måtte puppe, pumpe og mate mm og mme på flaske annenhver time. Kudos til de som klarer det alene altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som om det er ganske vanlig å få bredere hofter etter fødsel altså. Ligger jo en tråd her inne om når man passet sine gamle klær etter fødsel (husker ikke om du er en av dem som har svart der?), og det som går igjen der er at buksene ikke passer over hoftene. Håper virkelig jeg slipper unna akkurat det der, for jeg er ganske så pæreforma fra før. :fnise:

 

Har M hatt ferie hele tiden siden de to pappaukene var over altså? Så utrolig deilig! Ser for meg at det blir skummelt og ensomt når A skal tilbake på jobb. Heldigvis har mamma tilbudt seg å komme til byen og bo hos ei venninne, og så være hos meg noen timer på dagtid den første tiden. Tipper jeg kommer til å benytte meg av det tilbudet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M er lærer, og når lillemor kom 3 uker før hans sommerferie har jeg kun hatt 1 uke alene. Det var jo siste skoleuke før ferien og derfor hadde M noen korte dager :)

Jeg har svart i den tråden, og det var vel der jeg innså at jeg sikkert ikke kom meg inn i mine gamle bukser med det første :P #mammaræv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh..det høres fantastisk å ha hatt to ekstra hender i hele sommer :jepp: Hadde vært kjekt med lærermann ;) Men min har samme tittel som deg, og der er det ikke spesielt korte dager.

 

Men, du hadde nok klart deg fint uten også altså. Ungen min lever jo enda :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh..det høres fantastisk å ha hatt to ekstra hender i hele sommer :jepp: Hadde vært kjekt med lærermann ;) Men min har samme tittel som deg, og der er det ikke spesielt korte dager.

 

Men, du hadde nok klart deg fint uten også altså. Ungen min lever jo enda :fnise:

Vi fikk timet det ganske bra ;) Tror nok ungen hadde overlevd, men jeg tror jeg selv ville hatt litt tyngre dager, men da hadde jeg antakelig innkalt litt hjelp fra min mor :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den bilturen høres ut som en trilletur jeg hadde. Den siste km eller så måtte jeg amme tre ganger, etter det gadd jeg ikke stoppe flere ganger. Det var siste gang jeg gikk på tur uten å ha med bæresele på et halvt år :fnise: Sikkert deilig å få handlet inn litt klær ja, utrolig hva litt freshe klær kan gjøre med dagsformen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Praktisk at hun ble født så nærmere ferien hans da. Men jeg skjønner at du er litt spent på hvordan det blir å være alene med henne. Det kommer sikkert til å gå bra! Ofte er de første dagene litt tunge men så blir det bedre.

 

Det tok tid før E ble vant til vogna men vi begynte med å gå korte turer. Og til slutt gikk vi nesen 2-2,5 time trilletur med henne hver dag. Håper det blir bedre hos dere og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag fikk vi trillet inne på storsenteret uten grining! Hun sovnet i bilstolen på vei til, og fortsatte å sove i vogna i 20 min. Da vi var kommet til matbutikken våknet hun, og da var hun blid og fornøyd frem til vi var ferdig. :hoppendeglad:

Noe annet kan sies om de to siste nettene. Hun har sovet frem til kl 3 som vanlig, og resten av natta har hun ikke klart å sove uten pupp i munnen :dry: Kan vel trygt sies at min søvn ikke blir den beste, og nakke og skuldre er ikke helt happy etter å ligge låst i samme stilling over lengre tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er første dag jeg er hjemme alene sammen med snuppa og bikkja etter M sin ferie. Enn så lenge har det gått veldig fint, jeg fikk spist frokost uten grining mens snuppa satt blid og fornøyd i newborn seat, og nå har jeg nettopp kommet inn etter trilletur på rundt 30-40 min med barnevogn i en hånd og bikkja i den andre. Tutta lå blid og fornøyd og tittet på vognlenka hele tiden, men det er først nå som hun fikk ligge på fanget at hun sovnet :P Det går ihvertfall fremover med vogntreninga :nigo:

Endret av Nautika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk endelig svar på blodprøvene mine som jeg tok på 6-ukers kontrollen, der jeg også måtte ta nye prøver pga høy crp den første gangen. Crp var fremdeles over referanseverdien, og tsh var lav(?). Legen mistenkte derfor at jeg kunne ha postpartum tyreoiditt og at stoffskiftet mitt var høyt for tiden. Jeg må inn igjen til blodprøvetaking om 2-3 ukers tid. :sukk:

Jernnivået hadde kommet seg opp til 12,4 da, etter å ha vært på 8,3 etter fødsel :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har gått opp 2 kg den siste tiden! :sjokkert: Og jeg som liksom skal ha høyt stoffskifte og greier :snurt: Ikke har jeg spist så mye mer usunt enn tidligere heller, men litt ammecravings er det jo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og merker at den gode vektnedgangstrenden har snudd :dry: Blir mye kjappe løsninger og litt usundt til tider :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg vil ikke på vekta... Tviler på at den viser fine tall for meg heller. Det blir jo mye småspising når man går hjemme. Jeg lurer på hvordan vekta ser ut når jeg er ferdig i perm :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, jeg har gjemt vekta her hjemme jeg. Tror ikke dere skal bekymre dere for mye altså. Det er helt normalt med ammecravings!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...