Gå til innhold

Beskjedne nordmenn! Vi tør knapt si hei ...


HandymanOslo

Anbefalte innlegg

Er det annerledes her da liksom?

"Hei. Hvordan går det?"

"Bare bra. Og du?"

"Joda. Er bra med meg" like patetisk det

Og vi og blir ille til mote om noen svarer at det ikke går bra

 

 

Ja, sant nok .. Men heldigvis ikke like standard i Norge. Flott med venner som tør åpne seg og fortelle når ikke alt er bra, men du har rett - det er få som sier det og få som klarer å snakke godt om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Vel... Jeg flyttet til en ny blokk tidligere i sommer.

Her sier jeg hei til alle jeg møter i oppgangen og flertallet reagerer med vantro og ubehag. Men så er det 5 av mennene som har bedt meg inn i leiligheten dems " og begynt med seksuelle bemerkninger , så nå har jeg sluttet å si hei. Det er synd det, for jeg er ganske glad i at man sier hei til hverandre!

Anonymous poster hash: 7ac0d...9b9

 

 

Utrolig! Hvor er denne blokka?

Men hvis det er overvekt av utenlandske er det kanskje ikke så overraskende. Jeg har lagt merke til at en del utenlandske ikke hilser i blokka mi. Kanskje de tror at nordmenn ikke sier hei til naboer heller? :) Men mange nordmenn sier jo hei til naboen.

Anonymous poster hash: 566fc...98c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sant nok .. Men heldigvis ikke like standard i Norge. Flott med venner som tør åpne seg og fortelle når ikke alt er bra, men du har rett - det er få som sier det og få som klarer å snakke godt om det.

Er forskjell på venner og bekjente. Vil tro at i usa kan man og fortelle bestevennen sin om alt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig rart med oss nordmenn ...  Vi går rundt i vår egen lille verden. Våre venner. Våre naboer. Våre kolleger. Men den sosiale sirkelen holder vi normalt ganske tett.

 

De færreste tør sjekke en på gata eller ute et offentlig sted - med mindre man drikker, selvfølgelig. Et lite fåtall tør smile. Enda færre tør si "hei". Og skjer det, så blir det plutselig spørsmål på KG og andre steder om det er lov å følge opp. Eventuelt også hvordan man gjør det.

 

Men hva skjer om man har med hund? Eller barnevogn? Da er plutselig lov å prate med all verdens fremmede.

 

Har du sjekket opp noen totalt fremmede på gata? Har noen prøvd seg på deg?

 

I edru tilstand altså ...

Enig, synes mange er sånn.

 

Men føler faktisk ikke jeg er sånn. Vil ikke sjekke opp noen, men det er ikke fordi jeg ikke tør, men vil ikke. Smiler, er utadvendt, tar ofte kontakt med fremmede. Det kan jo du og gjøre, selv om ikke andre gjør det?

 

Er flere som åpner seg hvis de har hund eller barnevogn. Da har de noe felles interesse og felles ting å  snakke om, tror det er det.

 

Har ikke direkte blitt sjekket opp på jobb, tror jeg. Men har fått komplementer og litt flørting. Er veldig åpen selv. Når man er åpen selv blir man oftere møtt med åpenhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har fått deg på kroken da? Og hva liker du best? :)

 

Jeg har spurt ut noen jenter på butikk, men har alltid gjort det ansikt-til-ansikt som avslutning av en hyggelig samtale hvor vi gjerne har snakket om litt mer enn kun business. Det eneste jeg har forsøkt å passe på er at det ikke er andre kunder i butikken.

 

Vel, en gang var det en mann som sto litt lenger unna når jeg holdt på å betale og jeg følte det var nå eller aldri, så jeg spurte henne rett ut til tross for det.

 

Erfaringer så langt som jeg husker:

 

To av de hadde angivelig kjæreste. Hun ene kom med ganske mange detaljer rundt det, så jeg tror det var reelt. Hun andre kan ha brukt det som en unnskyldning. Det var hun jeg nevnte over. Hun virket interessert, men kanskje litt redd for å avtale et møte med kunder og andre ansatte i butikken. Burde kanskje heller skrevet ned nummeret mitt.

 

En tredje sa ja, men det virket som om hun ble litt satt ut. Egentlig hadde jeg ikke tenkt å spørre henne ut heller, men det kom litt spontant i det jeg innså at jeg likte henne veldig godt. Jeg spurte om hun ble litt satt ut. Hun sa ja. Jeg foreslo at jeg kunne gi henne nummeret mitt, så kunne hun sende meg en melding om hun følte for det. Hun sa ja til det. Hørte aldri mer fra henne.

 

:)

Ja har vært på noen dates så :) Det funker best ansikt til ansikt for min del evt bare gi meg nr så kan jeg ringe om jeg vil.  Bryr meg veldig lite om det er andre folk eller ansatte der.  Er god venn med flere av de jeg jobber med så hadde mest sannsynlig fortalt de det uansett.  

Anonymous poster hash: 9fb2f...31c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ja har vært på noen dates så :) Det funker best ansikt til ansikt for min del evt bare gi meg nr så kan jeg ringe om jeg vil.  Bryr meg veldig lite om det er andre folk eller ansatte der.  Er god venn med flere av de jeg jobber med så hadde mest sannsynlig fortalt de det uansett.  

Anonymous poster hash: 9fb2f...31c

 

 

Skjønner.

 

Har alltid tenkt at jeg skal gjøre det enklest mulig for henne og tenker da at få kvinner ville vært komfortabel med å avtale en date med andre kunder i nærheten. 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Silverstream

Det ligger i vår kultur vel! Hvorfor skal vi på død og liv forandre på det bare fordi noen andre sine overfladiske smilekulturer gjør det??? 

Ikke alle er så jævla interessert i å snakke med fremmede!! Det får folk faen meg godta!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner.

 

Har alltid tenkt at jeg skal gjøre det enklest mulig for henne og tenker da at få kvinner ville vært komfortabel med å avtale en date med andre kunder i nærheten. 

:)

Det gjelder nok for mange. men for meg er det ikke så viktig :)

Anonymous poster hash: 9fb2f...31c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig hyggelig med de som ønsker å bli kjent - men forstår også mange som ikke ønsker der. Ofte har man nok av venner og trenger ikke mer småprat.

Kult med dere som er frempå og positive.

En annen merkelig sak; noen som har møtt en fra nabolaget på sydenferie? Hjemme: aldri snakket. Syden: bestiser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...