Gå til innhold

Foreldre som mister omsorg for barna, også blottlegger barna i sosiale medier


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg får helt vondt inni meg av slike saker på internett. Der barna har blitt plassert i beredskapshjem og foreldrene "kjemper for omsorgen" ved å blottlegge barna i sosiale medier osv.

Kom over et innlegg på facebook nå ser det er startet en gruppe/side for en bestemt familie. Mor til barna legger ut lange statuser om prosessen, bilder av barna, beskrivelser av ungene, private ting som handler om barna (som brev barna har skrevet til mor), dokumenter i saken osv.

I denne gruppa er det en haug med folk som støtter familien. Helt greit det, men de støtter ved å skrive om hvor slemme bv er, hvor fælt det er osv, uten å spørre hva som egentlig har skjedd her. Trenger ikke vite hvorfor barna er plassert i beredskapshjem, nei det er selvfølgelig feil av bv uansett.

Jeg syns så synd på barna. Ikke bare skal de igjennom alt dette, men i tillegg blottlegges alt på sosiale medier, offentlig.

Bilder av barna i sårbare situasjoner, rapporter fra samvær osv.

jeg har vanskelig for å forstå at barna blir tatt vekk fra mor uten grunn. Det er ikke sånn at bv plutselig stod på døra en dag, det har vært en lang prosess.

Jeg vokste opp med foreldre som ikke klarte å gi nok omsorg. Det har satt dype spor i meg og ødelagt mye for meg. Bv var inne mange ganger, men ingenting skjedde. det at bv ikke gjør noe er heller ikke bra for barna.

Det burde ikke vært lov å blottlegge barna sine på den måten. Det styrker heller ikke saken til denne mammaen

Anonymous poster hash: 7fd5b...2d1

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ei venninne av meg delte en slik sak. Viste seg at hun hverken kjente personene eller saken. Men at noen andre hadde delt det, og så sto det at man måtte spre det videre :-P

Ja, denne blottleggingen er omsorgssvikt i seg selv!!

Har også sett på noen av de videoene (av overtakelsen) at foreldrene er splitter pine galne!

Endret av Jade
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deler aldri slike ting om jeg får det på veggen, jeg vet ingenting om saken.

Men generelt får jeg frysninger på ryggen av foreldre som legger livet til barna sine ut på nett.



Anonymous poster hash: 7938b...0e9
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel de som står på som værst på nettet og i media som det er gode grunner til at de har mistet omsorgen.

Jeg tror at de som feilaktig har mistet omsorgen ligger veldig lavt og de samarbeider med BV istedenfor å henge de ut.

Disse menneskene har ingen selvinnsikt.



Anonymous poster hash: a4f65...1d0
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei venninne av meg delte en slik sak. Viste seg at hun hverken kjente personene eller saken. Men at noen andre hadde delt det, og så sto det at man måtte spre det videre :-P

Ja, denne blottleggingen er omsorgssvikt i seg selv!!

Har også sett på noen av de videoene (av overtakelsen) at foreldrene er splitter pine galne!

Helt enig, det er for meg bare en ekstra bekreftelse på at BV har vurdert riktig!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ingen tvil om at bv har gjort rett her.

Jeg støtter aldri sånt, det er som regel mer bak som vi ikke får vite.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har personlig erfart at barnevernet kan gjøre grove feil, men jeg er i utgangspunktet helt enig med deg. Å blottlegge barna på den måten er helt forkastelig. Har også sett facebook-siden til ei som legger ut videoer og skriver masse, og der er jeg ikke i tvil om at bv har gjort rett. Jeg tror de fleste i barnevernet ønsker å verne om barna, men det er dessverre noen der som kun lager kvalme

Mine foreldre holdt det hemmelig så godt det lot seg gjøre da vi ble hentet, men de brukte rettssystemet og kjempet i retten. Heldigvis kom vi hjem igjen, men jeg ser de dype sporene kampen har satt på min mor, og hun er langt ifra den samme kvinnen lengre. Før var hun så blid og varm, nå er hun blitt psykisk syk, trist og engstelig. Vi ble tatt fra hjemmet vårt etter mamma ba om avlastningshjelp, hun slet med alvorlig sykdom og tilbrakte mye tid på sykehuset, men saksbehandleren vred om alt hun sa, og var svært truende mot meg. (Som da bare var 10 år gammel.)

Om min mor og/eller far blottla oss på den måten så tror jeg ikke at jeg kunne sett på dem igjen. Jeg er så glad for at det er svært få som vet at jeg i det hele tatt har vært i barnevernets omsorg.

Endret av FruRaeder
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...