Gå til innhold

Hvordan få jenta mi til å stå opp for seg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min datter har et par venninner som er utrolig maktsyke og som dominerer henne veldig. Hvordan kan jeg styrke henne til å stå opp for seg selv. Skjønner ikke at hun lar seg behandle så dårlig, hun er ikke slik hjemme... Anonymous poster hash: c2466...ae2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må jo bare fortelle henne konsekvensen for at hun ikke gjør det, hva kan skje ossåvidere, liksom bare lære henne det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt barn er også sånn. Vi trener på hva hun kan si til de dominerende vennene og så har jeg forsikret henne om at hun faktisk gjør noe bra for vennene ved å si i fra. De fleste liker ikke noen som er sjefete, har jeg fortalt barnet mitt, så ved å lære vennene sine om bra oppførsel gjør hun faktisk dem også en tjeneste.

Anonymous poster hash: 2a182...750

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun lærer gjennom det hun erfarer , dvs ikke hva du sier men trening hjemme i hverdagen.La henne få innflytelse, bli lyttet til hjemme så blir det naturlig.

Hvorfor jeg tror dette? Jo for jeg vet hvordan man blir formet i motsatt fall.Alltid stå med lua i handa, være snill, gjøre som de voksne sa, det skinte gjennom at de voksne helst ikke ville at man skulle ha meninger for da ble det eenklere for dem.Og hadde man opplevd fars vrede/raserianfall minst en gang så gjorde man instinktivt ikke noe som kunne trigge det.Dermed lærte jeg at det var viktigs å tie .Og alt var så fint utad.Jeg var jo så lydig og godt oppdradd. At jeg ikke var engasjert falt ingen inn unntagen visse nykommer lærere på skolen.Men hva kunne de vel hjelpe siden jeg hadde mistet min indre stemme og kraft for lengst.

Jeg sier dette for å få deg til å gjøre motsatt av hvordan jeg ble oppdradd. At dere kan dra nytte av å vite dette.Finn barnets indre stemme Snakk mye sammen, utrykk følelser høylytt på godt og vondt.Du må finne gleden i ditt barns øynefor at det skal tørre å synge høyt nok bli til noe ute i det offentlige rom.

Hvordan tror du Erna Solberg ble oppdratt?

Det vet jeg ikke men jeg vet med sikkerhet hvordan hun ikke ble oppdratt.

Hilsen meg

Anonymous poster hash: 03562...8cc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...