Gå til innhold

Privatskole


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min "bedre halvdel" er helt oppsatt på at ungene må gå på privatskole. Ikke offentlig skole. Noen med erfaring?

Anonymous poster hash: 32a15...b08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor bor dere, og hva er de pedagogiske alternativene? Det virker litt tåpelig å være opptatt av privatskoler uten å ha noen mening om hva, hvorfor og hvordan.

Anonymous poster hash: 8ecbe...b78

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor bor dere, og hva er de pedagogiske alternativene? Det virker litt tåpelig å være opptatt av privatskoler uten å ha noen mening om hva, hvorfor og hvordan.Anonymous poster hash: 8ecbe...b78

Selvsagt er det en mening. Hvordan det er relevant, skjønner jeg ikke da tråden utelukkende handler om folks erfaring med privatskole vs offentlig skole. Alle aspekter.

Anonymous poster hash: 32a15...b08

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er det en mening. Hvordan det er relevant, skjønner jeg ikke da tråden utelukkende handler om folks erfaring med privatskole vs offentlig skole. Alle aspekter.Anonymous poster hash: 32a15...b08

Uenig. Jeg har barn på privatskole, og har altså erfaringer fra akkurat denne privatskolen. Men kan overhodet ikke di noe generelt om privat versus offentlig, til det er de innbyrdes forskjellene for store. Kan ikke sammenligne Montessori, Ryenberget og Nyskolen bare fordi de er private.

Anonymous poster hash: 8ecbe...b78

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fælt å si det, men i min erfaring så er privatskolen stort sett en plass foreldre sender problembarn.

Mye mobbing, dårlig pedagogikk, dårlig oppfølging av barna og veldig sære elever.

Nå snakker jeg kun av min egen erfaring, kan hende at de private skolene lokalt her vi bor er unike i denne sammenheng, men jeg merker at de som er på fotballen eller kor til mine barn som kommer fra de private skolene er einstøinger. Ingen henger med de, de vandrer rundt alene og ser smått fortapte ut. Når mine barn var yngre var det bestandig bråk med to på laget som kom fra en slik skole. Så sluttet en og det er bare en av de igjen.

Har aldri hatt barn i privat skole før, kun privat barnehage. Men dette er de inntrykkene jeg sitter igjen med, og har blitt fortalt av mine barn. Ta det med en klype salt også, for barn har jo en tendens til å overdrive en smule :D



Anonymous poster hash: cbca3...4b8
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på kristelig gymnasium på ungdomsskolen og VGS. Trivdes kjempegodt med det høye faglige miljøet. Anbefales :)

Anonymous poster hash: 8a309...e5a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gikk på kristen privatskole, og det er absolutt ikke mitt inntrykk at problembarna sendes dit. Tvert i mot er det barn med foreldre som følger opp og er interessert i barnas skolegang. Slipper mye av de sosiale problemene som vanslig skole sliter med, kan absolutt anbefales.

Anonymous poster hash: 964e7...12f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på skolen. Mitt råd er å ringe og snakke med forskjellige skoler eller dra på besøk. Da får du inntrykk av den enkelte skolen, uavhengig av om det er privat eller offentlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på en kristen privat vgs. Det var en veldig fin overgang fra det å bo hjemme hos mamma og pappa, til å komme seg ut i voksenlivet på en myk måte. Det var rutiner ved at vi fikk "karakter" på ukentlig vask av rommet vårt, måtte vaske alle klær selv, ble sett til av voksne som jobbet der ved sykdom, de voksne som jobbet der passet på at vi ikke var ute "og ranglet" etter et visst tidspunkt på kvelden etc. Dessuten fikk vi gode venner som man bodde med i tillegg til at vi gikk på skole sammen.

Som en annen her oppe er det slettes ikke slik at problembarna sendes dit. Det er alle slags mennesker der, så det er nok litt både og. Selv kan jeg telle på en hånd hvor mange ganger jeg var ute på vift sent på natta, men det er selvsagt varierende fra person til person der.



Anonymous poster hash: 8f672...0e1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på en kristen privat vgs. Det var en veldig fin overgang fra det å bo hjemme hos mamma og pappa, til å komme seg ut i voksenlivet på en myk måte. Det var rutiner ved at vi fikk "karakter" på ukentlig vask av rommet vårt, måtte vaske alle klær selv, ble sett til av voksne som jobbet der ved sykdom, de voksne som jobbet der passet på at vi ikke var ute "og ranglet" etter et visst tidspunkt på kvelden etc. Dessuten fikk vi gode venner som man bodde med i tillegg til at vi gikk på skole sammen.

Som en annen her oppe er det slettes ikke slik at problembarna sendes dit. Det er alle slags mennesker der, så det er nok litt både og. Selv kan jeg telle på en hånd hvor mange ganger jeg var ute på vift sent på natta, men det er selvsagt varierende fra person til person der.

Anonymous poster hash: 8f672...0e1

Rettelse: vil bare legge til at det i siste avsnittet mitt med å være ute sent på natta gjaldt på ungdomsskolen for min del.

Jeg valgte også selv å gå på en vgs som var langt borte fra der mine foreldre bodde, hovedsaklig for å bli kjent med helt nye folk. Det er godt for alle å bytte litt miljø inni mellom selv om man er vant med samme verdigrunnlag. Og det er heller ikke slik at alle som gikk der var kristne selv om skolen var kristen.

Anonymous poster hash: 8f672...0e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber selv i den offentlige skolen, og har ikke erfaring fra privatskole personlig.

MEN- jeg har hatt elever som har byttet skole mens de har vært hos "meg". Disse elevene har vært litt "sære"/"einstøinger" som dessverre ikke har funnet sin plass blant medelevene.

Alle har byttet til skole med større lærertetthet og mye færre elever i klassen- gjerne under halvparten av elevantallet hos "meg". Jeg er overbevist om at de fikk tettere oppfølging på sine respektive nye private skoler. Men om læringsutbyttet var bedre der, om lærerne var mer kompetente, eller om pedagogikken og organiseringen av dagen, fagene osv var bedre, aner jeg ikke.

Som noen nevner over her, er det viktig å undersøke hva slags skole dere evt ønsker at barnet skal gå i. Det er absolutt ikke det samme å sende barnet til Montesorri som til Steinerskolen, og ulike religiøse/kristne privatskoler har ulik praksis og organisering.

Jeg vet om lærere i kristen privatskole som f.eks ikke underviser barna i evolusjonsteorien, og jeg vet om skoler hvor barna ikke lærer om seksualitet, samliv og homofili.

Flere kristne skoler har morgensamling med andakt hver morgen, eller i løpet av dagen, og i og med de har større fokus på kristendommen - og gjerne sin egen tolkning av denne- sier det seg selv at denne tiden tas fra noe annet.

Dere bør absolutt sette dere inn i pedagogikken og skolens måte å organisere læringssituasjonen på, og se om det vil passe deres barn.

Personlig ville jeg for mine egne barn også tenkt over det sosiale i forhold til hvor dere bor- dersom alle barna i gata og nærmiljøet gikk på samme skole, skulle det mye til for at jeg ville kjøre barna mine til et annet område hvor resten av elevgruppa kom litt "herfra og derfra".

Endret av Lærerinna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått på kristen privatskole både på ungdomsskolen og vgs og trivdes kjempe godt (spesielt på vgs). Miljøet på skolene var bra, lærene var stort sett veldig flinke og lokalene vi var i var nye og fine. Jeg er ikke veldig kristen selv, men heller ikke allergisk mot dem som er det, og jeg hadde ingen problemer med at skolen var kristen (nå er det nok forskjell på hvor stor grad skolene bærer preg av at de er kristen da). Jeg syntes det var lite problembarn der egentlig, etter min erfaring var det ca 2/3 barn fra gode familier med foreldre med bra utdannelse som ville at barna skulle gå på en god skole og 1/3 som kom fra veldig kristne familier og ofte da selv var ganske kristne. Nå har jeg jo lite å sammenligne med, men jeg har jo mange venner som gikk på offentlig og høres ut som de var langt mer preget av elever som ikke brydde seg om skole, lærere som måtte ut i syklemelding siden de ikke håndtere elevene, gamle skolebygg med mye hærverk osv.

Så jeg vil i hvert fall anbefale privatskole, men er jo viktig at dere finner en privatskole som passer til deres barn da, og at barnet selv ønsker å gå på den (kan jo tenkes at de heller ønsker å gå på den offenlige skolen de fleste vennene deres kommer til å gå på). Foreldrene mine søkte meg og alle søskene mine inn på privatskolen (ungdomsskolen da, for vga går jo på karakterer) allerede når vi var små, siden det er lange ventelister, men vi fikk jo selv bestemme om vi ønsket å begynner der eller ikke.

Endret av Faith-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om lærere i kristen privatskole som f.eks ikke underviser barna i evolusjonsteorien, og jeg vet om skoler hvor barna ikke lærer om seksualitet, samliv og homofili.

Flere kristne skoler har morgensamling med andakt hver morgen, eller i løpet av dagen, og i og med de har større fokus på kristendommen - og gjerne sin egen tolkning av denne- sier det seg selv at denne tiden tas fra noe annet.

Dere bør absolutt sette dere inn i pedagogikken og skolens måte å organisere læringssituasjonen på, og se om det vil passe deres barn.

Personlig ville jeg for mine egne barn også tenkt over det sosiale i forhold til hvor dere bor- dersom alle barna i gata og nærmiljøet gikk på samme skole, skulle det mye til for at jeg ville kjøre barna mine til et annet område hvor resten av elevgruppa kom litt "herfra og derfra".

Det er ikke akkurat en overraskelse at du som lærer i det offentlige er fiendtlig innstilt til private konkurrenter, men du burde kanskje vite litt mer om det før du uttaler deg så kritisk. Ingen usosiale einstøinger i min klasse, kun folk med foreldre som ønsket utdanning med lærere mer fokusert på undervisning og utdanning enn å holde ro i klasserommet og å være sosialkurator for elevene. Det ble undervist både i evolusjonsteori, seksualitet av ulike typer, abort og rusmidler på lik linje med den offentlige skolen. Og det var andakt hver morgen, eller det vi si enten lesing av tekst, dikt , sang e.l., som oftest med et allmenngyldig budskap av typen vær innkluderende, vær en venn, vær ærlig, ha omsorg for hverandre og verdsett det du har. Andaktstiden var 5-10 min hver morgen, og er mindre tid enn det som blir brukt på å skape ro i klasserommet på de offentlige skolene jeg har gått på. Det faktum at foreldrene var interessert i sine barns undervisning og hverdag, og ikke var bundet av at alt skal børe gratis hele tiden, gjorde også at vi hadde masse relevante utflukter til museum, interesseorganisasjoner, bygg og steder som var relevant for de ulike fag og tema vi hadde om. Det var heller ingen mobbing i klassen, det var fokus på et godt læringsmiljø og fellesskap. 20 år etter at vi var ferdig har vi fremdeles kontakt, og det går bra med alle sammen. Alle er i jobb, ingen kriminelle eller rusmisbrukere. Det samme kan ikke siers om kullet mitt fra den offentlige skolen (altså der jeg skulle gått), noen er død, en del er på skråplanet og en god del er i navtiltak. Jeg hadde heller ingen vansker med å forholde meg til ungene i nabolaget fordi om jeg gikk på skole med folk fra hele byen, jeg fikk bare en mye bredere kontaktflate, noe som spesielt var en fordel da vi begynte på videregående. Privatskole er ikke så grusomt og ensidig som du fremstiller det, det er en rikdom fordi fokus er utdanning og ikke oppbevaring av barn slik jeg opplevde det i det offentlige. Hadde jeg hatt barn hadde de også fått lov å gå på privatskole, det offentlige har altfor stort fokus på utredning og ivaretakelse av ungene til folk som aldri skulle hatt barn, det er dårlig disiplin, lite læring og veldig tilfeldig om årskullet i det hele tatt kommer gjennom pensum. Dette har jeg fra venner som jobber i det offentlige, og som selv sender sine barn til ett annet skolesystem. Du virker dog som en som er kritisk til noe annet fordi du er i forsvarsposisjon, det er ikke så rart, men du burde åpne øynene litt.

Anonymous poster hash: 964e7...12f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gikk 10 år på kristen privat barne/ungdomsskole. Jeg hadde det i grunn veldig fint der. Vi hadde godt samhold i klassen, mange av lærerne var gode, utstyret og bygningene/inventaret var relativt nytt... Vi var mellom 18-26 i klassen, men liten skole (bare en klasse per trinn). Vi lærte nesten ikke om andre religioner enn kristendom, og i hvertfall ikke før på ungdomsskolen. I naturfagen så ble vi fortalt om darwin og evolusjonsteorien, men det var "teit" og "dere vil vel ikke stamme fra aper vel?!". Og ift seksualitet så holder jo det til innenfor ekteskapet.

Jeg trivdes som sagt, men jeg mistet kontakten med alle vennene mine fra nærmiljøet fordi vi hadde forskjellig dagsplaner og jeg så dem jo aldri. Det var dumt. Men jeg fikk venner fra hele byen+nabobyer.



Anonymous poster hash: 6e0c7...854
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke akkurat en overraskelse at du som lærer i det offentlige er fiendtlig innstilt til private konkurrenter, men du burde kanskje vite litt mer om det før du uttaler deg så kritisk. Ingen usosiale einstøinger i min klasse, kun folk med foreldre som ønsket utdanning med lærere mer fokusert på undervisning og utdanning enn å holde ro i klasserommet og å være sosialkurator for elevene. Det ble undervist både i evolusjonsteori, seksualitet av ulike typer, abort og rusmidler på lik linje med den offentlige skolen. Og det var andakt hver morgen, eller det vi si enten lesing av tekst, dikt , sang e.l., som oftest med et allmenngyldig budskap av typen vær innkluderende, vær en venn, vær ærlig, ha omsorg for hverandre og verdsett det du har. Andaktstiden var 5-10 min hver morgen, og er mindre tid enn det som blir brukt på å skape ro i klasserommet på de offentlige skolene jeg har gått på. Det faktum at foreldrene var interessert i sine barns undervisning og hverdag, og ikke var bundet av at alt skal børe gratis hele tiden, gjorde også at vi hadde masse relevante utflukter til museum, interesseorganisasjoner, bygg og steder som var relevant for de ulike fag og tema vi hadde om. Det var heller ingen mobbing i klassen, det var fokus på et godt læringsmiljø og fellesskap. 20 år etter at vi var ferdig har vi fremdeles kontakt, og det går bra med alle sammen. Alle er i jobb, ingen kriminelle eller rusmisbrukere. Det samme kan ikke siers om kullet mitt fra den offentlige skolen (altså der jeg skulle gått), noen er død, en del er på skråplanet og en god del er i navtiltak. Jeg hadde heller ingen vansker med å forholde meg til ungene i nabolaget fordi om jeg gikk på skole med folk fra hele byen, jeg fikk bare en mye bredere kontaktflate, noe som spesielt var en fordel da vi begynte på videregående. Privatskole er ikke så grusomt og ensidig som du fremstiller det, det er en rikdom fordi fokus er utdanning og ikke oppbevaring av barn slik jeg opplevde det i det offentlige. Hadde jeg hatt barn hadde de også fått lov å gå på privatskole, det offentlige har altfor stort fokus på utredning og ivaretakelse av ungene til folk som aldri skulle hatt barn, det er dårlig disiplin, lite læring og veldig tilfeldig om årskullet i det hele tatt kommer gjennom pensum. Dette har jeg fra venner som jobber i det offentlige, og som selv sender sine barn til ett annet skolesystem. Du virker dog som en som er kritisk til noe annet fordi du er i forsvarsposisjon, det er ikke så rart, men du burde åpne øynene litt.

Anonymous poster hash: 964e7...12f

Jeg mente på ingen måte å rakke ned på privatskoler, så da må jeg ha formulert meg veldig klønete hvis du oppfattet det slik.

Jeg mente ikke å generalisere, og mener absolutt at man må velge det som er best for seg selv og sine barn. Men man må være bevisst på hva skolen faktisk fokuserer på, pedagogikken og undervisnings-/læringsmiljøet. Men det vil jeg jo påstå man bør også i den offentlige skole, f.eks med hensyn til klassestørrelser og planløsninger- selv er jeg skeptisk til baseskoler, f.eks.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke akkurat en overraskelse at du som lærer i det offentlige er fiendtlig innstilt til private konkurrenter, men du burde kanskje vite litt mer om det før du uttaler deg så kritisk. Ingen usosiale einstøinger i min klasse, kun folk med foreldre som ønsket utdanning med lærere mer fokusert på undervisning og utdanning enn å holde ro i klasserommet og å være sosialkurator for elevene. Det ble undervist både i evolusjonsteori, seksualitet av ulike typer, abort og rusmidler på lik linje med den offentlige skolen. Og det var andakt hver morgen, eller det vi si enten lesing av tekst, dikt , sang e.l., som oftest med et allmenngyldig budskap av typen vær innkluderende, vær en venn, vær ærlig, ha omsorg for hverandre og verdsett det du har. Andaktstiden var 5-10 min hver morgen, og er mindre tid enn det som blir brukt på å skape ro i klasserommet på de offentlige skolene jeg har gått på. Det faktum at foreldrene var interessert i sine barns undervisning og hverdag, og ikke var bundet av at alt skal børe gratis hele tiden, gjorde også at vi hadde masse relevante utflukter til museum, interesseorganisasjoner, bygg og steder som var relevant for de ulike fag og tema vi hadde om. Det var heller ingen mobbing i klassen, det var fokus på et godt læringsmiljø og fellesskap. 20 år etter at vi var ferdig har vi fremdeles kontakt, og det går bra med alle sammen. Alle er i jobb, ingen kriminelle eller rusmisbrukere. Det samme kan ikke siers om kullet mitt fra den offentlige skolen (altså der jeg skulle gått), noen er død, en del er på skråplanet og en god del er i navtiltak. Jeg hadde heller ingen vansker med å forholde meg til ungene i nabolaget fordi om jeg gikk på skole med folk fra hele byen, jeg fikk bare en mye bredere kontaktflate, noe som spesielt var en fordel da vi begynte på videregående. Privatskole er ikke så grusomt og ensidig som du fremstiller det, det er en rikdom fordi fokus er utdanning og ikke oppbevaring av barn slik jeg opplevde det i det offentlige. Hadde jeg hatt barn hadde de også fått lov å gå på privatskole, det offentlige har altfor stort fokus på utredning og ivaretakelse av ungene til folk som aldri skulle hatt barn, det er dårlig disiplin, lite læring og veldig tilfeldig om årskullet i det hele tatt kommer gjennom pensum. Dette har jeg fra venner som jobber i det offentlige, og som selv sender sine barn til ett annet skolesystem. Du virker dog som en som er kritisk til noe annet fordi du er i forsvarsposisjon, det er ikke så rart, men du burde åpne øynene litt.

Anonymous poster hash: 964e7...12f

Jeg mente på ingen måte å rakke ned på privatskoler eller å skjære alle over én kam, så da må jeg ha formulert meg veldig klønete hvis du oppfattet det slik.

Jeg mente ikke å generalisere, og mener absolutt at man må velge det som er best for seg selv og sine barn. Men man må være bevisst på hva skolen faktisk fokuserer på, pedagogikken og undervisnings-/læringsmiljøet. Men det vil jeg jo påstå man bør også i den offentlige skole, f.eks med hensyn til klassestørrelser og planløsninger- selv er jeg skeptisk til baseskoler, f.eks.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er mange som velger kristen privatskole for å slippe unna alle de muslimske elevene.



Anonymous poster hash: 54ac2...bf8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som velger kristen privatskole for å slippe unna alle de muslimske elevene.

Anonymous poster hash: 54ac2...bf8

Djisus. Snakker om å lære barna sine om respekt for andre og ulike livssyn.

Anonymous poster hash: 26d33...0b6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke akkurat en overraskelse at du som lærer i det offentlige er fiendtlig innstilt til private konkurrenter, men du burde kanskje vite litt mer om det før du uttaler deg så kritisk. Ingen usosiale einstøinger i min klasse, kun folk med foreldre som ønsket utdanning med lærere mer fokusert på undervisning og utdanning enn å holde ro i klasserommet og å være sosialkurator for elevene. Det ble undervist både i evolusjonsteori, seksualitet av ulike typer, abort og rusmidler på lik linje med den offentlige skolen. Og det var andakt hver morgen, eller det vi si enten lesing av tekst, dikt , sang e.l., som oftest med et allmenngyldig budskap av typen vær innkluderende, vær en venn, vær ærlig, ha omsorg for hverandre og verdsett det du har. Andaktstiden var 5-10 min hver morgen, og er mindre tid enn det som blir brukt på å skape ro i klasserommet på de offentlige skolene jeg har gått på. Det faktum at foreldrene var interessert i sine barns undervisning og hverdag, og ikke var bundet av at alt skal børe gratis hele tiden, gjorde også at vi hadde masse relevante utflukter til museum, interesseorganisasjoner, bygg og steder som var relevant for de ulike fag og tema vi hadde om. Det var heller ingen mobbing i klassen, det var fokus på et godt læringsmiljø og fellesskap. 20 år etter at vi var ferdig har vi fremdeles kontakt, og det går bra med alle sammen. Alle er i jobb, ingen kriminelle eller rusmisbrukere. Det samme kan ikke siers om kullet mitt fra den offentlige skolen (altså der jeg skulle gått), noen er død, en del er på skråplanet og en god del er i navtiltak. Jeg hadde heller ingen vansker med å forholde meg til ungene i nabolaget fordi om jeg gikk på skole med folk fra hele byen, jeg fikk bare en mye bredere kontaktflate, noe som spesielt var en fordel da vi begynte på videregående. Privatskole er ikke så grusomt og ensidig som du fremstiller det, det er en rikdom fordi fokus er utdanning og ikke oppbevaring av barn slik jeg opplevde det i det offentlige. Hadde jeg hatt barn hadde de også fått lov å gå på privatskole, det offentlige har altfor stort fokus på utredning og ivaretakelse av ungene til folk som aldri skulle hatt barn, det er dårlig disiplin, lite læring og veldig tilfeldig om årskullet i det hele tatt kommer gjennom pensum. Dette har jeg fra venner som jobber i det offentlige, og som selv sender sine barn til ett annet skolesystem. Du virker dog som en som er kritisk til noe annet fordi du er i forsvarsposisjon, det er ikke så rart, men du burde åpne øynene litt.

Anonymous poster hash: 964e7...12f

Kan jeg spørre hvilken skole du gikk på? Vurderer privat skole til mitt barn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at privatskoler, som den offentlige skole ikke er enhetlig. Man har gode skoler og man har mindre gode skoler. Det første dere må vurdere er om dere ønsker barnet på en skole med alternativ pedagogikk. Da er stort sett montesorriskoler eller steinerskoler aktuelle. De skolene vet jeg lite om, annet enn at for veldig teoretiske barn tror jeg ikke de er ideelle (mine realfagshoder uten en kunstnerisk tråd i kroppen hadde sannsynligvis ikke passet inn). Dersom dere tenker at "vanlig" pedagogikk er riktig for barnet er det stort sett kristne skoler som er alternativet til ordinær skole. Også disse varierer i kvalitet. Mange er gode, mens andre ikke er fullt så gode.

Erfaringen generelt er at mange privatskoler passer bra for i utgangspunktet ganske skoleflinke elever. Mange av dem er ikke gode til å tilpasse for barn med utfordringer.

Med andre ord, jeg ville undersøkt de ulike skolene og funnet ut om alternativet passet for mitt barn. Selv jobber jeg på offentlig skole, men har søkt et av barna mine inn på privat skole. Rett og slett fordi nærskolen her ikke passer for det barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...