Gå til innhold

Hvorfor fedre behøves mer som omsorgspersoner for barn:


Tøytigern

Anbefalte innlegg

De gir barna andre erfaringer og utfordringer i hverdagen enn hva kvinner gjør.

Kvinner skaper barn med andre prioriteringer enn hva menn gjør. Derfor blir samfunnet mer mangfoldig dersom menn får være oppdragere og omsorgspersoner på sine egne vilkår.

Sånn sett er det ekstra viktig at menn kommer inn i arenaer som skole og barnehage og får en likestilt rolle med å aktivisere barna i hjemmet, uten at mor skal styre og begrense aktiviteten ut fra det som er feminine kvaliteter og kontrollbehov.

Menn er mindre redde og det skaper barn som blir mere selvstendige enn når mødrene, kvinnelige barnehageansatte og kvinnelige lærere pakker dem inn i bomull.

http://viralefilmer.no/far-fyller-hele-huset-med-plastballer/

Endret av Tøytigern
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den dagen menn ikke klager på barnebidraget er dagen jeg tar menn alvorlig som fedre.

Dvs du er mer opptatt av penger enn av at fedre skal få delta i sine barns oppvekst?

Jaha. Greit å vite at ikke alle mødre er noe å ta seriøst, heller.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dvs du er mer opptatt av penger enn av at fedre skal få delta i sine barns oppvekst?

Jaha. Greit å vite at ikke alle mødre er noe å ta seriøst, heller.

Jeg??? Det er ikke jeg som klager på barnebidraget som må betales i tråder ut og inn. Menn gjør, samtidig som at de gnåler om at de vil ha rettigheter, men med rettigheter kommer plikter og det er ikke menn så interessert i å ta.

Endret av O.G.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gir barna andre erfaringer og utfordringer i hverdagen enn hva kvinner gjør.

Kvinner skaper barn med andre prioriteringer enn hva menn gjør. Derfor blir samfunnet mer mangfoldig dersom menn får være oppdragere og omsorgspersoner på sine egne vilkår.

Sånn sett er det ekstra viktig at menn kommer inn i arenaer som skole og barnehage og får en likestilt rolle med å aktivisere barna i hjemmet, uten at mor skal styre og begrense aktiviteten ut fra det som er feminine kvaliteter og kontrollbehov.

Menn er mindre redde og det skaper barn som blir mere selvstendige enn når mødrene, kvinnelige barnehageansatte og kvinnelige lærere pakker dem inn i bomull.

http://viralefilmer.no/far-fyller-hele-huset-med-plastballer/

Hvem hindrer deg? Bare vær en god omsorgsperson for dine og andres barn, du. Det er min mann.

Anonymous poster hash: 3cbd5...259

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg??? Det er ikke jeg som klager på barnebidraget som må betales i tråder ut og inn. Menn gjør, samtidig som at de gnåler om at de vil ha rettigheter, men med rettigheter kommer plikter og det er ikke menn så interessert i å ta.

Det du velger å fokusere på er jo et strålende eksempel på det jeg mener. Nemlig at du er mere opptatt av innoldet på bankkontoen din og at du får tilfredstilt kontrollbehovet, enn at barna skal få andre inntrykk i hverdagen enn det kvinner kan gi.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det du velger å fokusere på er jo et strålende eksempel på det jeg mener. Nemlig at du er mere opptatt av innoldet på bankkontoen din og at du får tilfredstilt kontrollbehovet, enn at barna skal få andre inntrykk i hverdagen enn det kvinner kan gi.

Men svaret ditt understreker jo mitt poeng, fedre flest er opptatt av sine rettigheter og "glemmer" sine plikter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem hindrer deg? Bare vær en god omsorgsperson for dine og andres barn, du. Det er min mann.

Anonymous poster hash: 3cbd5...259

Du ville latt en mann fylle huset med plastballer?

I tilfelle mener jeg du er en god ressurs for barna, som lar mannen slippe til.

Det er ingen som hindrer meg. Jeg sier bare at barn har bruk for mere innflytelse fra maskuline kvaliteter i hverdagen. Bare det at skolen er tilrettelagt slik at jenter lykkes bedre akademisk, mens behovet for fysisk utfoldelse og den praktiske erfaringen med ulike utfordringer neglisjeres.

Endret av Tøytigern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men svaret ditt understreker jo mitt poeng, fedre flest er opptatt av sine rettigheter og "glemmer" sine plikter.

Hæ?

Det er ingen rettighet å fylle huset med plastballer...

Endret av Tøytigern
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er absolutt enig i at menn er viktige omsorgspersoner og oppdragere, men generaliseringen av kvinner var litt drøy.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du rett i.

Men hva er det som hindrer kvinner i å gjøre det samme?

Det er ingen tvil om at menn har en annen tilnærming til aktivitet og lek enn hva kvinner har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er absolutt enig i at menn er viktige omsorgspersoner og oppdragere, men generaliseringen av kvinner var litt drøy.

Du er velkommen til å utdype hva du mener :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men svaret ditt understreker jo mitt poeng, fedre flest er opptatt av sine rettigheter og "glemmer" sine plikter.

Er ikke så ofte enig med deg, men her er jeg enig. Det er ikke bare moro å ha barn. Det koster faktisk penger. Jeg er 100% for at menn og kvinner skal ha like rettigheter ang barna, lik permisjon osv. Men da må også far betale barnebidrag om barnet bor mest hos mor. Og motsatt om barnet bor mest hos far.

Anonymous poster hash: cc0e1...db7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva er det som hindrer kvinner i å gjøre det samme?

Det er ingen tvil om at menn har en annen tilnærming til aktivitet og lek enn hva kvinner har.

Vel, men ungene trenger ikke flere lekekamerater i livet sitt, de trenger en mann som er voksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ville latt en mann fylle huset med plastballer?

I tilfelle mener jeg du er en god ressurs for barna, som lar mannen slippe til.

Det er ingen som hindrer meg. Jeg sier bare at barn har bruk for mere innflytelse fra maskuline kvaliteter i hverdagen. Bare det at skolen er tilrettelagt slik at jenter lykkes bedre akademisk, mens behovet for fysisk utfoldelse og den praktiske erfaringen med ulike utfordringer neglisjeres.

Satser på at du da stemmer AP? Mtp dette med heldagsskole som gir mye mer tid til fysisk aktivitet?

Anonymous poster hash: cc0e1...db7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De gir barna andre erfaringer og utfordringer i hverdagen enn hva kvinner gjør.

Kvinner skaper barn med andre prioriteringer enn hva menn gjør. Derfor blir samfunnet mer mangfoldig dersom menn får være oppdragere og omsorgspersoner på sine egne vilkår.

Sånn sett er det ekstra viktig at menn kommer inn i arenaer som skole og barnehage og får en likestilt rolle med å aktivisere barna i hjemmet, uten at mor skal styre og begrense aktiviteten ut fra det som er feminine kvaliteter og kontrollbehov.

Menn er mindre redde og det skaper barn som blir mere selvstendige enn når mødrene, kvinnelige barnehageansatte og kvinnelige lærere pakker dem inn i bomull.

http://viralefilmer.no/far-fyller-hele-huset-med-plastballer/

Helt enig! Heldigvis skjønner de fleste dette. Kvinner som tror at barn bare er deres pga det var de som presset ungen ut kan dra seg en viss plass. Sånne er ikke mødre for ungen. Barn har en mor og en far og det må folk godta.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, men ungene trenger ikke flere lekekamerater i livet sitt, de trenger en mann som er voksen.

Gjør de?

Jeg tro du tar feil.

Barna får nok av voksne mødre rundt seg som tilrettelegger, strukturerer og er opptatt av ting som rene gulv, nyvaskede klær, regelmessig servering av mat og tannpuss.

Jeg tror alle barn har mere behov for et nærvær av en aktiv far, som er mere leken, løssluppen og mindre engstelig enn hva mødrene er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponerende nivå av generalisering her.

Anonymous poster hash: a82fb...fa2

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør de?

Jeg tro du tar feil.

Barna får nok av voksne mødre rundt seg som tilrettelegger, strukturerer og er opptatt av ting som rene gulv, nyvaskede klær, regelmessig servering av mat og tannpuss.

Jeg tror alle barn har mere behov for et nærvær av en aktiv far, som er mere leken, løssluppen og mindre engstelig enn hva mødrene er.

Og hvor hen ender ungene som ikke har en mor som gjør de her tingene da???

En fyr som ikke forstår at det der er viktigst av alt bør ikke ha noe rettigheter til sine barn overhodet.

Endret av O.G.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...