Gå til innhold

Hvordan forklare en 7 åring at vi skal skilles, og alt hva det innebærer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Stusslig fyr... Ingen i svigerfamilien eller venner som kan si ham noen utvalgte ord om hva som forventes av en pappa?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg og far er dessverre ikke enige om dette. Han vil ha minst mulig omsorg for barnet, dvs maks annenhver helg og samtidig ønsker han å være så lite som mulig med henne i feirer og lignende. Jeg har aldri og kommer aldri til å snakke stygt om far med barnet tilstedeværende, men det er ikke lett for meg at hun ikke vil se pappaen sin mesteparten av tiden.

Anonymous poster hash: 33231...265

For en idiot-far!!

Ble han truet til farskap; gitt hans lusne holdning?!

Anonymous poster hash: d3ae5...f6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han skal selge huset og flytte til en leilighet, han orker ikke å styre med ett stort hus alene. Han jobber såpass mye at han aldri har tid til å kjøre henne til og fra aktiviteter. I den tiden vi har vært gift er det jeg som følger datteren vår til og fra, på skole og alt annet. Han har alltid hatt jobben som første og eneste prioritert. Jeg har snakket mye med han angående dette, men han er fast bestemt på å jobbe like mye som før, og selge huset må han da han ikke har tid til å ta vare på det. Han ønsker absolutt ikke å sponse meg og datteren utover det han er pålagt å betale i barnebidrag ( noe han synes er altfor mye i utgangspunktet).

TS

Anonymous poster hash: 33231...265

Hvorfor er han så sær, teit og gjerrig?!

Anonymous poster hash: d3ae5...f6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke helt...bor dere i Oslo? Hvis dere gjør det, så er en 3-roms det barnet og du har hver deres soverom veldig bra! Prisen for en 3-roms på f.eks Oslo vest er på rundt 4.000.000,-+

(Samme som en flott enebolig utenfor Oslo).

Du tjener ca kr 550.000,- i året - er ikke det rimelig bra?!

Synd st pappaentil barnet er så uengasjert...hvis dere hsdde samarbeidet bra og hatt 50/50 og "delt bosted" ville ikke økonomien blitt påvirket.

Anonymous poster hash: d3ae5...f6c

Jeg forstår ikke hvordan dette er relevant?

Anonymous poster hash: 33231...265

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hvordan dette er relevant?

Anonymous poster hash: 33231...265

TS nevner 3-roms og trang økonomi - og en pen inntekt på kr 550.000,-

Da kan jeg virkelig ikke forstå at hun har trang økonomi.

Det er jo faktisk relevant.

Anonymous poster hash: d3ae5...f6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS nevner 3-roms og trang økonomi - og en pen inntekt på kr 550.000,-

Da kan jeg virkelig ikke forstå at hun har trang økonomi.

Det er jo faktisk relevant.

Anonymous poster hash: d3ae5...f6c

Jeg bor rett utenfor Oslo, i et området der boligprisene er omtrent som i Oslo. Jeg har for ordebs skyld ikke nevnt trang økonomi, og synes ikke jeg og datteren min kommer til å ha det man kaller trang økonomi. Men det blir absolutt en overgang, 550 000 kr er en tredjedel av

det vi er vant med. Uansett hvordan man snur og vender på det blir det en overgang, og det blir nedskjæringer, både i hverdagen og ferier.

Jeg er klar over at jeg muligens er bedre stilt enn alenemødre flest, men likevel vil jeg tro at jeg og datter vil ha det trangere økonomisk enn en vanlig familie med to inntekter? En helt vanlig familie med to inntekter tjener mer enn 550 000 kr i året.

Anonymous poster hash: 33231...265

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS nevner 3-roms og trang økonomi - og en pen inntekt på kr 550.000,-

Da kan jeg virkelig ikke forstå at hun har trang økonomi.

Det er jo faktisk relevant.

Anonymous poster hash: d3ae5...f6c

Hun har ikke valgt fritt i boligområder, men bosetter seg i samme skoledistrikt for barnets del. Noen strøk er dyre å etablere seg i på en inntekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor rett utenfor Oslo, i et området der boligprisene er omtrent som i Oslo. Jeg har for ordebs skyld ikke nevnt trang økonomi, og synes ikke jeg og datteren min kommer til å ha det man kaller trang økonomi. Men det blir absolutt en overgang, 550 000 kr er en tredjedel av

det vi er vant med. Uansett hvordan man snur og vender på det blir det en overgang, og det blir nedskjæringer, både i hverdagen og ferier.

Jeg er klar over at jeg muligens er bedre stilt enn alenemødre flest, men likevel vil jeg tro at jeg og datter vil ha det trangere økonomisk enn en vanlig familie med to inntekter? En helt vanlig familie med to inntekter tjener mer enn 550 000 kr i året.

Anonymous poster hash: 33231...265

Hei, det har du rett i - og beklager at jeg "leste" "trang økonomi" når du ikke skrev det!

Du har jo selvsagt rett i at en familie som er vant til 1,5 mill vil merke det når den reduseres til mer enn halvparten. Spesielt hvis faren ikke engasjerer seg og bidrar!

HVIS han hadde engasjert seg og ønsket 50/50 så ville dere/barnet ikke merket noen forskjell i økonomisk standard.

Men når denne faren er så gjerrig og knipen så er det synd for barnet å ha en slik far og dere kunne ha hatt ennå bedre økonomi med begges fremfor bare en inntekt.

Hva tenker du å gjøre med det?

Anonymous poster hash: d3ae5...f6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en tragisk far. Jeg er sjokkert!

Synes faren selv kan få forklare baret hvorfor han ikke vil ha mer omsorg, hvorfor han ikke vil sponse fritidsaktiviteter og følge opp disse!

Anonymous poster hash: 13f39...3a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok slik at datteren din vil være bekymret for "hvem som tar vare på pappa" sant`? Det kan være at det er godt og sunt at du tar en samtale med feks en psykolog som er god på det her, kansje du og pappaen kan koste dere på at par timer sammen hvor dere får gode råd på hvordan dere skal snakke med datteren deres om det her.

Jeg tror det vil hjelpe og være positiv og glad. fortelle med trygg og glad stemme at det skal gå helt fint. forsikre henne at pappaen har det bra selv om han ikke bor med dere.



Anonymous poster hash: 371c5...6ea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har vel vært til mekling hos familievernkontoret, fikk dere ikke råd ang hvordan å fortelle det til barnet da?



Anonymous poster hash: 5d7be...09e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVIS han hadde engasjert seg og ønsket 50/50 så ville dere/barnet ikke merket noen forskjell i økonomisk standard.

Men når denne faren er så gjerrig og knipen så er det synd for barnet å ha en slik far og dere kunne ha hatt ennå bedre økonomi med begges fremfor bare en inntekt.

Hva tenker du å gjøre med det?

Anonymous poster hash: d3ae5...f6c

Det der er ikke helt sant. Selv med rimeligere bosted for begge parter så vil det normalt være dyrere for familien totalt sett med 2 boliger i forhold til en felles.

Anonymous poster hash: 5d7be...09e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg føler for å spørre om hvordan faren reagerte da ts ble gravid. Det var noe dere var sammen om, håper jeg?

Hvorfor vil han ha så lite kontakt egentlig?

For akkurat nå så høres det ut som det kun var deg som ville ha barn og han bare lot deg få det og så fant ut at det ikke var det store likevel.



Anonymous poster hash: a8580...e04
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er han så sær, teit og gjerrig?!

Anonymous poster hash: d3ae5...f6c

Det er hannes hardt tjente penger.. Skjønner godt at han ikke vil kaste de bort på "ex- kona". For det er hun som til syvende og sist styrer økonomien til jenta. Men er enig i at han burde stille opp mere enn annen hver helg. Men ser for meg at TS ville ha omsorgsretten. Så da blir det vel sånn..

Anonymous poster hash: 8aab4...26b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler for å spørre om hvordan faren reagerte da ts ble gravid. Det var noe dere var sammen om, håper jeg?

Hvorfor vil han ha så lite kontakt egentlig?

For akkurat nå så høres det ut som det kun var deg som ville ha barn og han bare lot deg få det og så fant ut at det ikke var det store likevel.

Anonymous poster hash: a8580...e04

Barnefar og jeg var enige om å få barn, dette er en beslutning vi tenkte lenge på og det hele var nøye planlagt. Barnefar og jeg var enige om at jeg skulle jobbe 50 % mens ungen var liten, så jeg fikk fulgt opp mest mulig, mens barnefar jobbet ekstra ettersom han tjener mest. Denne ordningen fungerte veldig bra, inntil jeg ville jobbe 100 % igjen. Det ble til at jeg måtte fortsette med all oppfølging av ungen, mens barnefar prioriterte jobben.

Han vil ikke ha mer omsorg for henne fordi han vil prioritere jobben. Det er den eneste grunnen. Barnefar lever og ånder for jobben, alt annet kommer i annen rekkefølge.

TS

Anonymous poster hash: 33231...265

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Økonomien vil nokk ikke være en brøkdel av hennes problemer. Kanskje få noen samtaler med helsesøster på skolen? Om du ikke har mulighet til psykolog. Jeg mener det er best med eksperthjelp, eller hjelp fra noen andre som barnet kan åpne seg for. Men det går som regel greit uten også. Dette er såklart noe som vil følge henne hele livet, men det er jo bedre med to glade hjem enn ett trist et? Dette kan være vanskelig å forklare et barn. Bare prøv å hold alle rutiner og slikt fra første dag hun får vite dette og dere flytter. Prøv å få flyttingen til å bli noe positivt.

Synes også at far burde ta litt mer enn annenhver helg om han skal bo i nærheten. Så lenge du er enig i det, han har trossalt et ansvar for sitt eget barn han også.

Anonymous poster hash: 018dc...32e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver du ikke har tid til å følge...

Mens et annet sted skriver du at det bare er du som stiller opp..

Når det er sagt... Hvordan er det mulig for en pappa å gjøre slik mot barnet sitt?

Når ting har roet seg vil jeg tro det går ganske greit med dere. Du har en god inntekt, og siden pappaen vil ha minimalt med samvær så må han jo også betale en del bidrag.

Er det hans hytte? Eller familien hans sin? Kanskje hun kan være med besteforeldre dit? Eller kanskje du og henne kan låne den?

Grunnen til at jeg har hatt tid til å følge henne opp på alle fritidsaktiviteter hun driver med er fordi jeg har jobbet 70%. Nå som jeg og barnefar skiller oss må jeg jobbe 100%, dermed har jeg ikke like mye tid som før.

Hytta er eid av besteforeldre (barnefar sine foreldre). De er ikke interessert i å ha så mye kontakt med barnebarnet og meg, dette har de aldri hatt og jeg regner med at det blir enda mindre nå. Så muligheten for å låne den hytta er dessverre borte.

TS

Anonymous poster hash: 33231...265

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok slik at datteren din vil være bekymret for "hvem som tar vare på pappa" sant`? Det kan være at det er godt og sunt at du tar en samtale med feks en psykolog som er god på det her, kansje du og pappaen kan koste dere på at par timer sammen hvor dere får gode råd på hvordan dere skal snakke med datteren deres om det her.

Jeg tror det vil hjelpe og være positiv og glad. fortelle med trygg og glad stemme at det skal gå helt fint. forsikre henne at pappaen har det bra selv om han ikke bor med dere.

Anonymous poster hash: 371c5...6ea

Jeg vurderer psykolog nå. Datteren min må ha noen å snakke med. Barnefar er ikke interessert i å betale for dette, men jeg tar regningen for min datters skyld. Jeg har prøvd å legge det frem så tydelig og forutsigbart som mulig, men jeg føler at hun trenger litt profesjonell hjelp.

TS

Anonymous poster hash: 33231...265

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg har hatt tid til å følge henne opp på alle fritidsaktiviteter hun driver med er fordi jeg har jobbet 70%. Nå som jeg og barnefar skiller oss må jeg jobbe 100%, dermed har jeg ikke like mye tid som før.

Hytta er eid av besteforeldre (barnefar sine foreldre). De er ikke interessert i å ha så mye kontakt med barnebarnet og meg, dette har de aldri hatt og jeg regner med at det blir enda mindre nå. Så muligheten for å låne den hytta er dessverre borte.

TS

Anonymous poster hash: 33231...265

Jeg stusser over at far vil ha minimalt å gjøre med barnet sitt og at besteforeldrene ikke kommer til å ha så mye kontakt heretter.... Er dette en veldig spesiell familie? Jeg håper du forstår at dette er veldig uvanlig?

Og så håper jeg at dere har vært til megling på familievernkontoret? Det skal dere når dere har barn.

Jeg som selv er skilt og har barn, blir veldig bekymret når jeg leser om ukloke voksne som dette. Håper du er en klok og varm mor, TS. Som kan sette deg selv til side og være der på alle måter for ditt barn. Ellers kan det gå dårlig med henne. Å sviktes av sine nærmeste er noe av det verste man kan gjøre mot et barn. Å flytte til mindre bolig, slutte på fritidsaktivieter, ikke dra på ferie osv har ingen betydning for barnet. Kontakt med familien og kjærlighet er det eneste som virkelig teller.

Anonymous poster hash: 5a50b...679

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...