Gå til innhold

Hvorfor kan det ikke bli obligatorisk å vaksinere barna sine?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

einstein1_7.jpg

Anonymous poster hash: 7c6f7...252

Ble det jeg skrev om vitenskap, forskning og medisiner litt vanskelig å lese... ;)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og andre konspirasjonsteoretikere sier USA sto bak 11.september, at utenomjordiske lever blandt oss og at bilderberg gruppen styrer verden...

Aldri har jeg vel opplevd noen som styrker argumenteringen min mer, nesten så jeg ler.Anonymous poster hash: 68287...d7b

man skal ikke se helt bortifra at utenomjordiske lever blant oss.

Men om topic: vaksinasjon bør ikke bli obligatorisk rett og slett fordi tvang ikke er en bra løsning. Det bør heller bli obligatorisk å ha en godkjent grunn til å ikke vaksinere. Og om barnet dør pga av mangel på vaksine, fengselsstraff.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykdommene som det blir vaksinert mot er på full fremmarsj og vi ser de snart i Norge. Etter ett visst antall av unødvendige barnedødsfall vil flesteparten snu og vaksinere ungene sine likevel. Bare synd at alle de barna må lide for det først...om det er noe som virkelig er barnemishandling så er det å la barna(egne og andres) bli syke og dø av noe som enkelt kunne vært unngått om man ikke lot seg påvirke av skremselspropaganda og konspirasjonsteorier.

Anonymous poster hash: 68287...d7b

Vil bare presisere en ting; meslinger er på full fremarsj grunnet manglende vaksine hos barn. Kikhoste derimot er på full fremarsj på grunn av uvaksinerte VOKSNE! Skjerpings!

Anonymous poster hash: b84a5...8c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare presisere en ting; meslinger er på full fremarsj grunnet manglende vaksine hos barn. Kikhoste derimot er på full fremarsj på grunn av uvaksinerte VOKSNE! Skjerpings!

Anonymous poster hash: b84a5...8c5

Uvaksinerte barn får det jo selv om det er voksne som er smittekilden kjære deg. Uansett for ungene lide for det og jeg synes foreldrene burde straffes for å sette barna sine (og andres) i fare med viten og vilje.

Anonymous poster hash: 68287...d7b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uvaksinerte barn får det jo selv om det er voksne som er smittekilden kjære deg. Uansett for ungene lide for det og jeg synes foreldrene burde straffes for å sette barna sine (og andres) i fare med viten og vilje.

Anonymous poster hash: 68287...d7b

Problemet er at barn inntil 3 mnd alder blir smittet av voksne som har slurvet med booster vaksinen!

Anonymous poster hash: b84a5...8c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man skal ikke se helt bortifra at utenomjordiske lever blant oss.

Men om topic: vaksinasjon bør ikke bli obligatorisk rett og slett fordi tvang ikke er en bra løsning. Det bør heller bli obligatorisk å ha en godkjent grunn til å ikke vaksinere. Og om barnet dør pga av mangel på vaksine, fengselsstraff.

Ja, man må jo selvsagt få slippe om man har en god grunn til å la være.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så mange som nekter å vaksinere barna sine mot livsfarlige sykdommer fordi de "vet bedre" enn folkehelseinstituttet. Dette fører til at barn som ikke kan vaksineres, dør for deres egoisme! Det burde være påbudt å vaksinere barn, med mindre det kan dokumenteres at de har en lidelse som gjør det umulig, og dersom noen likevel nekter, burde de meldes til barnevernet og miste omsorgsretten!

Anonymous poster hash: b2672...e63

Har ikke de barna som er vaksinert også sykdommen i kroppen, og kan potensiellt smitte uvaksinerte barn da? :)

Anonymous poster hash: d2141...644

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg. Denne mannen er en av verdens mest kjente konspirasjons teoretikere. Han er en særdeles alternativ, svært paranoid og riv ruskende gal mann som bor på en helt annen planet enn 99,9% av alle andre mennesker, og i et eget univers med helt andre lover og regler.

Man tester stadig ut nye midler som kan virke mot kreft. Mange kreftmedisiner er hentet fra naturen som feks cellegiften paclitaxel som er utvinnet fra barken på treet barlind. Staten, universiteter og sykehus står bl.a bak dette.

70% av alle nye legemidler kommer fra naturen. Men det er en svært lang og kostbar prossess å finne frem til trygge virkningsfulle medisiner. Først må man trekke ut de mulige virksomme stoffene og kutte ut det som er skadelig eller ikke virker. Man må teste stoffet nøye over lang tid, man må dokumentere virkning og ikke minst bivirkninger. For at en medisin skal bli godkjent kreves det en streng dokumentasjon og bevis for at den virker, i motsetning til "alternativ medisin" som ikke har fått bevist verken virkning eller bivirkninger.

I din verden er sannsynligvis leger, professorer, forskere og helsemyndighetene, skumle slemme menn med hvite frakker som kun er ute etter å tjene penger på syke mennesker. I din verden er man ikke ute etter å kurere sykdommer og minske folks lidelser, nei der sprer myndighetene kreft i befolkningen for å holde kontroll på befolkningsveksten, HIV er bare en oppdiktet sykdom og vaksiner er egentlig gift kombinert med en chip som settes inn i menneskene for å ha kontroll på de. Det finnes ingen grenser for hvilke teorier og fantasier man kan finne opp.

Jeg sier bare god bedring! Selv om jeg ser mulighetene for det som ytterst små :(

Sant nok. Og det finnes heller ingen grenser for hvor langt enkelte (skremmende mange egentlig) er villige til og gå i retning fascisme og totalitarisme. Det er snakk om TVANG. Du vil altså at en stat skal TVINGE sine beboere til å sette sprøyter i barna sine. Det er rett og slett fascisme du ønsker. Det finner jeg faktisk MER skremmende enn at noen særdeles få sprø konspirasjonsteoretikere lusker rundt.

Faktum viser seg vel alltid å være et sted midt i mellom gjør det ikke? Selv NRK kunne jo dokumentere hvordan legemiddelverket ble presset til å kjøpe inn mange flere vaksiner enn de hadde tenkt (svineinfluensa). Når de da skjønte at de hadde kjøpt for mange, så gikk de ut og hadde en gedigen kampanje for å få folk til å vaksinere seg med en ganske lite testet vaksine, som viste seg i ettertid å ikke bare være totalt unødvendig for 90% av befolkningen, men også ha noen lite artige bieffekter.

Jeg ønsker ikke et samfunn hvor vi tvinges til ting. Uansett om endel velger idiotiske valg. Og grunnen til at vi IKKE har tvang på slike ting er at til og med politikere ikke ønsker et slikt samfunn. At enkelte borgere ønsker et vitner i mine øyne om en ALTFOR stor klokketro på sine myndigheter. Og DET er farlig, at et lands innbyggere har så stor tro på sine ledere - ref, nord korea.

Det skal være sunn skepsis og strenge krav. Det skal ikke være tvang. Jeg blir skremt av slike holdninger.

Anonymous poster hash: d2141...644

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Myndighetene i Norge har tidligere gjort vaksiner obligatoriske. Blir fremmarsjen av farlige, vaksinerbare sykdommer en alvorlig helserisiko nasjonalt kan det innføres obligatorisk vaksinering igjen, men på grunn av tvangsaspektet er det et stykke fram dit. Foreløpig er det opplysning som er veien å gå - det blir verre og verre med alle de som "opplyser" seg selv med konspirasjonsteorier og sludder, men det har også den effekten at alle som tar inn over seg korrekt informasjon blir mer og mer oppmerksomme på faren de uvitende utgjør og gjør det klart for dem at det er uakseptabelt at de utgjør en helsefare.



Anonymous poster hash: 2554a...295
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant nok. Og det finnes heller ingen grenser for hvor langt enkelte (skremmende mange egentlig) er villige til og gå i retning fascisme og totalitarisme. Det er snakk om TVANG. Du vil altså at en stat skal TVINGE sine beboere til å sette sprøyter i barna sine. Det er rett og slett fascisme du ønsker. Det finner jeg faktisk MER skremmende enn at noen særdeles få sprø konspirasjonsteoretikere lusker rundt.

Faktum viser seg vel alltid å være et sted midt i mellom gjør det ikke? Selv NRK kunne jo dokumentere hvordan legemiddelverket ble presset til å kjøpe inn mange flere vaksiner enn de hadde tenkt (svineinfluensa). Når de da skjønte at de hadde kjøpt for mange, så gikk de ut og hadde en gedigen kampanje for å få folk til å vaksinere seg med en ganske lite testet vaksine, som viste seg i ettertid å ikke bare være totalt unødvendig for 90% av befolkningen, men også ha noen lite artige bieffekter.

Jeg ønsker ikke et samfunn hvor vi tvinges til ting. Uansett om endel velger idiotiske valg. Og grunnen til at vi IKKE har tvang på slike ting er at til og med politikere ikke ønsker et slikt samfunn. At enkelte borgere ønsker et vitner i mine øyne om en ALTFOR stor klokketro på sine myndigheter. Og DET er farlig, at et lands innbyggere har så stor tro på sine ledere - ref, nord korea.

Det skal være sunn skepsis og strenge krav. Det skal ikke være tvang. Jeg blir skremt av slike holdninger.

Anonymous poster hash: d2141...644

Nå var dette svaret rettet til en som hevdet at kreft kan kureres og forhindres med alternative, billige og enkle midler, men at legemiddelprodusentene og helsemyndighetene ikke ønsker dette fordi de vil tjene penger... Personen refererer til en ekstrem alternativ mann som er kjent for å ha kommet med mange syke konspirasjonsteorier.

Hvis du leser svaret mitt til TS tidligere i tråden står det at vi får "indelig håpe at vi slipper tvang."

Helsemyndighetene er forpliktet til å reagere hvis det dukker opp potensielt farlige epidemier eller i verste fall pandemier. Dette er jobben deres. De har også retningslinjer de skal følge når det gjelder å skaffe nødvendige vaksiner og annet akutt medisinsk materiell. WHO, ECDC og de fleste lands myndigheter anbefalte folk i risikogrupper å vaksinere seg mot svineinfluensaen. I Norge ble vaksinen etterhvert tilbudt alle.

Det var kun svineinfluensavaksinen Pandemrix, brukt i bla Norge, Finland og Nederland, som førte til de tragiske tilfellene av aggressiv narkolepsi. De land som brukte andre typer hadde ingen økning av sykdommen. Pandemrix ineholdt små doser Svavlen, en adjuvans (immunforsterkende middel) som vi finner i mat vi spiser hver dag, men som i denne vaksinen gjorde at flere unge mennesker med en genetisk disposisjon utviklet narkolepsi. I Kina der vaksineraten var svært lav (mindre enn 5%) fant man en like høy økning i antall som fikk narkolepsi som i Norge. Dette førte til forståelse for at svineinfluensaen i seg selv også trigget dette hos unge mennesker.

Narkolepsi har lenge vært en underdiagnosert sykdom med liten fokus. Trøsten er at det har blitt forsket mye mer på dette de siste årene, og man ser ut til å forstå sykdommen bedre nå enn før Pandemrix-skandalen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

man skal ikke se helt bortifra at utenomjordiske lever blant oss.

Men om topic: vaksinasjon bør ikke bli obligatorisk rett og slett fordi tvang ikke er en bra løsning. Det bør heller bli obligatorisk å ha en godkjent grunn til å ikke vaksinere. Og om barnet dør pga av mangel på vaksine, fengselsstraff.

Hva om jeg dør pga at noen andre ikke vaksinerer barna sine eller seg selv? Skal alle som ikke vaksinere barna sine få straff for det?

Da er det bedre å gjøre det obligatorisk

Anonymous poster hash: 60639...68a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om jeg dør pga at noen andre ikke vaksinerer barna sine eller seg selv? Skal alle som ikke vaksinere barna sine få straff for det?

Da er det bedre å gjøre det obligatoriskAnonymous poster hash: 60639...68a

Ja, man må jo selvsagt få slippe om man har en god grunn til å la være.

Må bare presisere her at grunnen man oppgir for å slippe vaksine må være godkjent, ikke god. Det må være opp til en lege og vitenskapsmann om grunnen skal bli godkjent og ikke bare fordi man har lest en artikkel på nettet som sier man blir autist av det.

Det skal være så vanskelig å slippe unna at det er praktisk umulig å få godkjent å ikke vaksinere. Rett og slett bare for å unngå bruk av tvang. Tvang er aldri løsningen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke de barna som er vaksinert også sykdommen i kroppen, og kan potensiellt smitte uvaksinerte barn da? :)

Anonymous poster hash: d2141...644

Nei hadde du lest deg opp på litt fakta hadde du vist at vaksiner ikke kan gjøre folk syke av det de vaksinerer mot og derfor heller ikke smitte andre.

Anonymous poster hash: d0429...419

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble det jeg skrev om vitenskap, forskning og medisiner litt vanskelig å lese... ;)

det var vel heller du som ikke skjønte ironien ;)

Anonymous poster hash: 7c6f7...252

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var vel heller du som ikke skjønte ironien ;)

Anonymous poster hash: 7c6f7...252

Jeg prøvde meg på ironi jeg også, derav-> ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke de barna som er vaksinert også sykdommen i kroppen, og kan potensiellt smitte uvaksinerte barn da? :)

Anonymous poster hash: d2141...644

Nei, hvis man får en vaksine "lærer" vaksinen kroppen til å bli immun mot det den blir vaksinert mot slik at man ikke kan bli smittet. En vaksine mot meslinger fungerer egentlig på samme måte som selve meslingsykdommen gjør. Fordelen med vaksine er at man slippe risikoen for skader og i verste fall død

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Nei hadde du lest deg opp på litt fakta hadde du vist at vaksiner ikke kan gjøre folk syke av det de vaksinerer mot og derfor heller ikke smitte andre.

Anonymous poster hash: d0429...419

Nei, hvis man får en vaksine "lærer" vaksinen kroppen til å bli immun mot det den blir vaksinert mot slik at man ikke kan bli smittet. En vaksine mot meslinger fungerer egentlig på samme måte som selve meslingsykdommen gjør. Fordelen med vaksine er at man slippe risikoen for skader og i verste fall død

Hva om jeg dør pga at noen andre ikke vaksinerer barna sine eller seg selv? Skal alle som ikke vaksinere barna sine få straff for det? Da er det bedre å gjøre det obligatorisk

Anonymous poster hash: 60639...68a

Har ikke de barna som er vaksinert også sykdommen i kroppen, og kan potensiellt smitte uvaksinerte barn da? :)

Anonymous poster hash: d2141...644

Recently Vaccinated Individuals Found to Spread Disease

https://www.organicconsumers.org/news/recently-vaccinated-individuals-found-spread-disease

Studies Show that Vaccinated Individuals Spread Disease

http://globenewswire.com/news-release/2015/02/02/702199/10118172/en/Studies-Show-that-Vaccinated-Individuals-Spread-Disease.html

CNBC: Vaccinations Have Caused the Spread of Disease

http://politicaloutcast.com/2015/03/cnbc-vaccinations-have-caused-the-spread-of-disease/

Anonymous poster hash: 8957d...9e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke helt hvorfor du setter opp disse linkene...

Litt grei info. Av de som får en dose vaksine mot meslinger vil 95% være beskyttet. Altså 5 av 100 vil sannsynligvis få meslinger hvis de er i kontakt med noen som er syke.

Hvis man tar to doser blir 99% beskyttet. Grunnen til at den ene personen av 100 ikke blir immun kan være fordi den hadde et lite aktivt immunsystem da vaksinen ble tatt. Det kan være flere grunner til dette.

Når man har fått vaksine mot meslinger blir man ikke immun dagen etter. Noen land regner 21 dager, andre 30 dager før man er "vaksinert". Blir man denne måneden utsatt for smitte kan man bli syk av meslinger.

Siden det finnes fler og flere ekstreme alternative, antroposofiske og religiøse mennesker som tar avstand fra vitenskap og fakta, øker dessverre antallet syke. Av de 30.000 meslingsyke det siste året i Europa var 96% enten uvaksinerte eller hadde fått bare en dose. Så vidt jeg kan regne ut betyr dette at hele 1200 personer ble smittet av meslinger selv om de var fullvaksinerte. Jo mere smitte sprer seg jo flere vaksinerte vil få sykdommen, enten fordi de blir smittet i ukene rett etter at vaksinen er tatt, eller fordi de tilhører den ene prosenten som ikke blir immun.

Stopp den syke jakten etter bevis som ikke finnes, og tullete konspirasjonsteorier som hører hjemme på en psykiatikers kontor! Man skal være skeptisk, lese alt av fakta og studier gjort rundt vaksinering, men da må man i det minste se ting i perspekiv og gjøre fornufyige analyser av risiko og fordeler.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. så hvis du har vaksinert barna dine, hva er du redd for? Ditt barn blir vel ikke sykt da uansett, så da spiller det vel ingen rolle for deg om jeg vaksinerer mine eller ikke? For hva er ellers poenget med vaksinen, dersom ikke det skal forhindre at den vaksinerte blir syk?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jean Valjean

Det man burde gjøre er at foreldre som ikke vaksinerer barna sine mister foreldreretten og bli fengslet for barnemisshanling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...