Gå til innhold

Husker dere 7th Heaven? Var dere misunnelige?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg så på da jeg var mindre, men føler ikke behovet nå.

My so-called life var etter-skolen favoritten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle vi som kom hjem fra skolen rundt 14-15, og som bare hadde tv2 omtrent, har vel sett utallige sesonger 7 heaven :ler:

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg synes serien var helt jævlig, dobbeltmoralsk, superamerikansk kristenkonservativ propaganda. Synes spesielt faren var kvalmende. Sju unger! Kjempeforbruk! Også litt Gud og Jesus innimellom.

Var "tvunget" til å se den da det var lite annet på tv på den tiden, og det var ikke tv på nettet sånn som nå.

Superamerikansk kristenkonservativ propaganda? Nå anser ikke jeg meg selv for kristen, men jeg likte den serien veldig godt i mine yngre dager. Det var jo ikke typisk kristen-program. Den handlet om en stor familie og hvordan de taklet hverdagens utfordringer knyttet til moral. Familiemedlemmer som hjelper hverandre, stiller opp uansett hva og som gjorde det riktige hva angår barneoppdragelse. Faren var prest, det var yrket hans og gjennom dette yrket møtte han mange forskjellige mennesker i nød og hjalp dem ut av problemene. Mannen hadde god moral og gjorde alltid det "riktige". Om han var prest eller ikke, det hadde ikke noe å si.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Misunnelig? Nope. Ønsket meg en slik famile? Nope.

Grøss og gru. Hvem orker noe så søtladent, moralistisk og gla'kristent hele tida?! Kjenner jeg får kridla bare av å tenke på det :gjeiper:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, nei. Ren kristenpropaganda da alt det "moralske" (LØY du om karakteren på matteprøven!!!???!!) ble som reklame for religion. Alt bra som ble sagt/gjort var fordi de hadde god kristen moral og ikke fordi de var mennesker med folkeskikk (for det har du ikke hvis du ikke er kristen)

Ellers var det så utroooooooooolig dårlig skuespill med et UTROLIG dårlig manus. Haha, de samtalene virkla bare så kleine og uekte :P

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte den serien godt for noen år siden, og nå ser jeg den innimellom for mimringens skyld. Og jeg er IKKE type gladkristen. Jeg har faktisk meldt meg ut av statskirken for flere år siden og er ganske kritisk til organisert religionsutøvelse. :gjeiper:

Men jeg har et filter som gjør at jeg siler ut det som er direkte relatert til kristendommen i den serien og derfor bare ser det som en uskyldig og litt naiv serie om en stor familie og deres liv. Jeg har overhodet ikke hatt lyst til å ha et sånt liv selv, for som i de fleste tv-serier er dette overfladisk og urealistisk. Men skulle realisme vært et krav for å like tv-serier så hadde det blitt lite å se på gitt. :fnise:

Ja, det er rimelig sukkersøtt og moralistsisk, men iblant synes jeg det er godt å rømme fra en krevende verden med å se på noe som er bare søtt og uskyldig og alt ender godt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fr21_5ffdsa

Jeg husker den serien veldig godt. Har aldri vært misunnelig på karakterene i den. Så vidt jeg kan huske.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, kunne jeg aldri tenkt meg. Alt for mange barn og for mye skinnhellighet for min smak.

Mvh Yvonne :heiajente:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

har du sett 19 kids and counting.synes de har en skikkelig fin kristen familie ,Michelle(morra er helt herlig) kunne tenke meg en familie i den duren (bare med mindre barn en 19). dette er en reality serie liker den mye bedre en 7th heaven .

Litt ironisk å komme over denne posten nå, både i forbindelse med overgrepssaken til han presten fra 7th heaven og nå som det har kommet frem at eldste sønnen i 19 kids and counting har forgrepet seg på sine yngre søstre.

Anonymous poster hash: 265f1...d37

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke misunnelig på familien i 7th heaven, litt for mye Jesus-mas for min smak.

Men Ingalls-familien i "Det lille huset på prærien", derimot! Elsket den serien :hjerte:



Anonymous poster hash: c9d68...22f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsket serien når jeg var yngre, så på den hver dag når jeg kom hjem fra skolen. Når jeg ser det går på tv nå lurer jeg på hvorfor jeg så på det... Han som spilte far er vel under etterforskning for å antastet barn?

Anonymous poster hash: 9e43d...64a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte serien da jeg var yngre, selv om det ble litt vel mye jesus og "far vet best". Akkurat den holdningen til at far styrer huset, mor står ved hans side og har maten på bordet og produserer barn synes jeg ikke det helt store om, selv om jeg likte barna :P

Likte den egentlig best i begynnelsen, etterhvert tok det litt av. Når de begynte å ha spesialepisoder om militære styrker osv, da ble jeg litt lei.

Forøvrig er The Middle, som ble nevnt over her, veldig morsom :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vokste opp med 7th heaven og full house.

Så de igjen, altså hele serien, i fjor. Elsker fortsatt begge seriene :fnise:



Anonymous poster hash: f74a0...a1d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Irriterte meg over at familien hele tiden skulle være sammen og finne på ting. :P Også kom det alltid inn masse besøk og moren hadde alltid middag til absolutt alle.



Anonymous poster hash: 355f5...4e2
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jean Valjean

Jeg synes at alle som var delaktig i 7th Heaven burde gå ut å beklage at den serien ble laget.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at alle som var delaktig i 7th Heaven burde gå ut å beklage at den serien ble laget.

enig
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

har du sett 19 kids and counting.synes de har en skikkelig fin kristen familie ,Michelle(morra er helt herlig) kunne tenke meg en familie i den duren (bare med mindre barn en 19). dette er en reality serie liker den mye bedre en 7th heaven .

Ja, helt herlige foran kamera. Det er jo ikke alltid sånn. En av de eldste jentene er helt utslitt etter å måttet oppdra sine yngre søsken. Hun har alltid hatt lite fritid og måttet passe barn og gjøre husarbeid. Greit å hjelpe til hjemme, men en tenåring skal ikke bli utmattet. Hvis mor og far vil ha så mange barn så får de ansette folk til å hjelpe til hjemme med barnepass og husarbeid, for barn skal få lov til å være barn.

Dessuten har eldstemann har forgrepet seg på sine yngre søsken og foreldrene er homofobe og hykleriske.

Den perfekte mormoner familien er imaget de vil gi oss, men de er nok langt fra perfekte.

Anonymous poster hash: 13bc0...6ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte aldri 7th Heaven. Foreldrene stakk nesa si oppi alt, og det meste var helt uskyldige greier som ungene kunne ha funnet ut av selv. Hele serien var kristenmoralistisk og kvalm.

Anonymous poster hash: 10b5c...073

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, når jeg så på den som liten var jeg så sjalu på forholdet mellom foreldre og barn (De fikk jo aldri kjeft) at jeg ville kaste en murstein på tven :ler:

Endret av Evilposelos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud nei, var aldri misunnelig på den kvalme gladkristne familien der. Alt for mye moralisering og for lite humor og glimt i øyet. Foretrekker min egen familie UTEN TVIL ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...