Gå til innhold

Barnevernet tapte saken


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En anonym over her skriver at naboer bryr seg for mye, jeg vil nå heller si at de ikke bryr seg nok når man leser skrekkhistorie etter skrekkhistorie i avisene.

Samtidig sier anonym at det er for "høye krav" til å være foreldre i dag.

Da er det rart at de fleste klarer det helt fint uten å havne innenfor barnevernet.

Personlig tror at barnevernet stort sett gjør en god jobb, men klart alle kan feile av og til. Ingen er perfekte.

Samtidig tror jeg ikke at et barn blir fratatt foreldre uten at de kan forklare hvorfor, men vi får aldri/sjelden høre fra dem pga taushetsplikten.

Mange av de som skriker ut om barnevernet og at de blander seg inn i livene dems, og ikke forstår hvorfor har kanskje ikke så god innsikt i sitt eget liv. Man kan tro ting er greit selv om det ikke er det! Samarbeid heller med barnevernet, og la de hjelpe til. Kanskje man da en dag kan se seg tilbake og tenke "jeg tok feil, vi tok feil, vi trengte virkelig at de kom og blandet seg inn."

Mye av det du skriver er riktig, men det finnes unntak. Det er disse sakene som ødelegger for et ellers godt barnevern.

Porblemet med dagens barnevern er at det er utgått på dato i forhold til samfunnsutvikling etc.

Jeg har fulgt en sak nå veldig nært og problemet er at barnevernet "lager litt" sine regler og går for langt i " å hjelpe" Det er dette som gjør at barnevernet blir overgripere på en familie. Saken er også slik at de ansatte ikke får god nok opplæring eller har gode nok rutiner. Da oppstår fort "konflik" og problemer.

Etter dagens regelverk har ikke barnevernet lov til å ta et baren selv om de vil. DA må de bruke hasteparagraf, noe som svært skjelden blir brukt.

Det enste som kan hjelpe mot et skakkjørt barnevern er rettaparatet.

Mange saker innene barevernet er preget av "lukket" saksbehandling og en god del arroganse.

Det hjelper ikke at fylkesmannen pålegger kommunen å følge loverket når skaden har skjedd.

Kommunalt barevern er ikke å anbefale i fremtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter jeg leste gjennom www.knut.com har jeg absolutt INGEN Tiltro til barnevernet, og den dagen jeg skal ha barn flytter jeg fra Norge, til ett land med fungerende barnevern

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter jeg leste gjennom www.knut.com har jeg absolutt INGEN Tiltro til barnevernet, og den dagen jeg skal ha barn flytter jeg fra Norge, til ett land med fungerende barnevern

Så, fordi nokre folk skrive på internett at dei er gode foreldre så trur du på det? Trur du på alt du les på internett? Kva gjer du i så fall om du møter to ulike ståstader i ein debatt? Trur på begge?

Vi har ikkje reelt barnevern i store delar av Noreg, vi har foreldrevern. Ungar blir hos bio-foreldre altfor lenge, fordi dei er for lojale til å sei noko til dei som kan hjelpe. Etter mange år i skule og psykiatri har eg aldri opplevd ein ungdom som seier at dei tykkjer barnevernet har vore for harde, heller tvert imot. "Kvifor såg ingen korleis det var heime?" er meir standardkommentaren. Og eg tvilar ikkje på at desse foreldra elskar ungane sine, men eg tvilar på om dei har evne til å la barnet komme først, alltid, over alt anna, heile tida. Over eigne behov, over partner sine behov, over eigne behov for å oppfylle seg sjølv. Foreldre med store psyiske problem er ikkje alltid gode nok omsorgspersonar for små barn. Ikkje fordi dei ikkje elskar ungen, men fordi dei har nok med seg sjølve. Og det er ikkje tvil om at ein omsorgsovertagelse gjer foreldra fortvila og truleg i mange tilfeller sjukare, men no skal no ein gong ungen settast først.

Og det er skremmande mange i Norge med eit merkeleg syn på kva barn treng... Elles skal det veldig mykje til før retten gir omsorgsovertagelse for godt, som regel har (dessverre i ein del tilfeller) foreldra uendeleg med sjansar til å forbetre seg og få ugen tilbake. Noko som ofte fører til at barnet får ein ustabil barndom med ut og inn av ulike fosterheimar.

Når det gjeld å bli plassert hos nær familie er nok gjerne ofte det det beste, men der er ikkje alltid det er familiemedlemmer som kan ta over omsorga. Og sjølv om skular/ politi/ barnevern/ NAV blir fritekne teieplikta betyr ikkje det at dei vil utlevere menneske som ikkje innser korleis situasjonen er. Folk kan bli merkeleg blinde for eigen situasjon. Og det er noko om å verne folk mot seg sjølve innimellom. Media gjer det ikkje, og dei sakene frå min barndom som kom i media var heilt feil framstilt. Ingen av oss ungane var i tvil om at dei barna burde vore tekne for leeeeenge sidan, det var mangel på mat og kle og tid og rutinar og rammer i heimane, fri flyt av alkohol og tobakk og partnerar ut og inn annakvar veke. Ikkje stabilt og trygt for å sei det slik. Men foreldra blei framstilt i media som gode foreldre, overkjørt av Stygge, Slemme Barnevernet.

For all del, dei har gjort tabbar dei og, men i det store og heile er tabbane at det går for lang tid før noko blir gjort.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnevernet er noe hærk. Det samme er fosterfamilier. Noen pengegriske jævler som kaster ut barnet når det fyller 18!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sak har bestandig 2 sider,jeg har selv erfart barnevernet på godt og vondt uten at jeg skal legge ut for mye om det.

Det beste rådet jeg kan gi trådstarter her Samarbeid med Barnevernet,og ikke jobb i mot de,skaff deg en advokat som jobber med dere,og som er med på møter barnevernet krever.

Jeg har egne erfaringer med barnevernet,og vet at det kan være vanskelig å samarbeide med de,i sær når saken ble slik som utfallet her.

Det dere bør gjøre nå er å jobbe dere frem til at barnevernet trekker bekymringsmeldingen og at dere viser at dere er modne for foreldrerollen og takler å være foreldre.

Dere har fått medhold av retten/dommeren og dere fikk hjem sønnen deres,det er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Annonse

Gjest jan e

Her er også en typisk sak.......

Vi er foreldre som IKKE er feige og lar barna bestemme

Vi har en sak gående mot barnevernet fordi de oppfører seg lite faglig og arrogante i sin saksbehandling.

De flyttet vår gutt til hybel uten vedtak fordi han ville det selv. Fylkesmannen har gitt oss medhold i at gutten ikke kan bestemme dette selv og bedt barnevernet fatte et godkjent vedtak.

Dette har de ikke ville gjort og igronere alle henvennelser. Kravet fra oss foreldre er at saken blir behandlet i fylkesnamda og at gutten må i godkjent fostarhjem til saken er behandlet der. Dette er støttet av fylkesmannen.

Etter at gutten flyttet på hybel har gutten kollapset flere ganger pga. psyken, med flere sykehusinnleggelser.

Barnevernet er nå blitt bekymret for guttens helse og har nå fattet vedtak om forterhjemsplassering i stede for hybel.

Vi har ikke hatt kontakt med gutten siden han flyttet på hybel i mars, kun barnevernet har informert han om saken. Saksgangen har tydlig knekt gutten helt. Sitter må i rullestol pga pykisk belastning.

Barnevernet nekter å innrømme saksbehandlingsfei og produserer papirer som ikke er riktige, Løgner og tilbakedaterte dokumenter.

De gjør alt de kan for ikke å fremme saken for fylkesnemda.

Dette virker kansje noe bakvent at det er foreldrene og fylkesmannen som forlanger dette, men vi foreldre føler oss overkjørt og utsatt for overgrep fra barnevernet uten mulighet for at vi blir hørt eller får mulighet for å bli renvasket for falske påstander....

Saker er nå oppdateret:

Barnevernt har nå i ettertid innrømmet at de har feilet i denne saken og at det ikke var noen barnevernsak, men siden saken nå har blitt slik den er er det en sak...nå, skapt av barnevernet.Derfor vil de ikke sammarbeide med oss og rette opp sine egne feil til tross for at de har tapt saken 2 ganger hos fylkesmannen. De henviser til FN Barnkonvensjon osv.

Saken status pr. 11.5-12.

Kommunen er nå stevnet til tingretten.

Identifiserende detaljer fjernet. Kråkesaks, moderator.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Enig med gjest over her at dere bør høre med deres advokat. Og jeg har selv sett hvor inkompetente barnevernet kan være, så jeg forstår godt frustrasjonen hvis denne saken er sann. Ingenting overrasker meg lenger ift barnevernet, og når de har tapt i retten så sier det faktisk veldig mye.

Mvh Yvonne :heiajente:

Signerer denne....og jeg er barnevernpedagog selv! Barnvernet kan gjøre feil. De er tross alt bare mennesker de og, men de SKAL IKKE gjøre feil fordi det er barn som får kjenne på konsekvensene!!! Og ved feil ødelegger barnevernet enkelte barn for livet....og det får ingen konsekvenser for barnevernet. Helt horribelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Og du tar feil! I saker i media har barnevernet oftest blitt fritatt for taushetsplkikten sin gjennom foreldrenes tillatelse, men de nekter likevel å kommentere noe. Med andre ord så skjuler de seg bak en taushetsplikt som de allerede er fritatt for...

Det faktum at foreldrene har løst barnevernet for taushetsplikten sin, er ikke alltid tilstrekkelig.

Barnevernet skal alltid sette barnets beste først, og om det ikke er i barnets beste interesse at taushetsplikten opphører, løses ikke barnevernet fra taushetsplikten sin.

Det er veldig strenge regler for dette.

Jeg henviser til barnevernloven § 6-7, siste avsnitt:

Dersom et barns interesser tilsier det, kan fylkesmannen eller departementet bestemme at opplysninger skal være undergitt taushetsplikt, selv om foreldrene har samtykket i at de gjøres kjent.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble satt igang en akuttflytting og da skal saken opp i retten inne noen dager (7kanskje). Dersom det ikke er grunnlag for hastevedtaket som ble fattet, skal barnet tilbakeføres foreldrene.

Det må være i bakgrunn for mistanke om vold eller aktiv rusing her, hvis ikke hadde det ikke blitt hastevedtak.

Det er ikke dermed sagt at de ikke anser at dere har behov for hjelpetiltak (enten paragrag 4-4 eller 4-12) og dere bør absolutt samarbeide. Dersom dere ikke gjør det og de fremdeles er bekymret vil det kanskje settes i gang 4-12 sak med evt fylkesnemdssak.

Det er alltid flere sider av en sak. Hastevedtak er veldig alvorlig, i mine 4 år som barnevernansatt var jeg aldri med på det- men jeg vet det er stor respekt for den type vedtak.

Lykke til, og husk at barnet er det viktigste!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett, all kontakt med BV må gjøres med advokat. For gids skyld, gå aldri i møter med barnevernet uten å ha pratet med en advokat.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Uansett, all kontakt med BV må gjøres med advokat. For gids skyld, gå aldri i møter med barnevernet uten å ha pratet med en advokat.

Jeg har møtt de to ganger uten advokat, gjør meg ingenting, har ikke noe å skjule og er ressussterk, så hvorfor blir det slik? joda, manglende kompetanse på bokstavdiagnoser i det norske land fører til bekymringsmeldinger, burde vært ett vern mot slikt, nok av lærere som skylder autisme på meg for og si det slik;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg ble banket opp av far og hans nye kone mens barna var vitne, og politi og barnvernsvakt måtte komme å hjelpe meg, tok jeg kontakt med BV kontoret i vårt distrikt og ba om krisehjelp til barna.

Guttungen fikk store problemer i etterkant- og jeg henvendte meg flere ganger til BV for hjelp.

Hjelpen jeg fikk var at de sendte ett brev til fylkesmannen med vedtak om å overta omsorgen for barna mine.

Var jeg dårlig mor? Nei, var jeg dårlig omsorgsperson? Nei, men jeg ba de om hjelp..

Så kjære TS, snakk med din advokat før du gjør noe som helst med dette BV som er i deres nærområde..

Håper det ordner seg til det beste for dere alle:-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

OT, sorry. Men apropos knut.com, snakk om å se ting kun fra én side..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Lurer på om folk fortsatt er aktive i denne saken her? Har en del spørsmål da jeg er i en liknende situasjon akkurat nå! Håper virkelig noen svarer, slik at jeg kan dele min historie og høre deres "meninger".

Veldig viktig for meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du skal lage en egen tråd?

Anonym poster: c14dc539a06c48f44d08a5b9c380e425

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1. Lytt til erfarne barnevernofre: Dersom du får et uventet brev fra barnevernet, så kast det i sylinderarkivet (søppelet). La de neste brevene gå samme veien.

2. Legg på røret umiddelbart, dersom Prusselusken (den barnevernansatte, som oftest en bitter kvinne) ringer. - Taksameteret begynner å tikke i det øyeblikket du svarer, og du kommer ikke til å kjenne igjen den samtalen når du omsider får lest igjennom journalnotatet.

3. Kontakt en av de advokatene som jeg under tvil kan anbefale, og krev at advokaten skal tilskrive Prusselusken om at hun er nødt til å ha en stevning klar i hånden før hun får deg på talefot. - Og du har rett til å ha et vitne (ev. advokat) til stede, uansett om det tar et par timer.

4. Ikke la Prusselusken få sette sine bein i ditt hus før hun kan fremlegge en "beslutning, ransaking," som skal være godkjent av en embetsmann. Og for Guds skyld, ikke la deg smigre av Prusselusken sin tillærte vennlighet, for da kan barna dine bli foreldreløse i løpet av natten. Og bare så du vet det, så nyter Prusselusken å hale ut tiden for å kunne skrive ned mest mulig oppdiktet dritt om deg, som hun vil fremsette som en absolutt sannhet i retten.

5. Vend om i tide: Dersom du har gått i fella og Prusselusken henger som en klam hånd rundt halsen på deg - så må du stikke av med barna i en snøkave. La ting være ting og kom dere i sikkerhet. Reis til Spania eller Island og søk politisk asyl. Disse familievennlige statene kritiserer norsk barnevern, og når de får en strøm av flyktninger fra Norge, så er de nødt til å reagere enda kraftigere.

6. Livsfare! Sett aldri din fot over dørstokken på torturkammeret til en tilsynelatende sympatisk sakkyndig psykolog som barnevernet har oppnevnt, for da er du ferdig (pang!). Disse partiske spyttsleikerne som skjeler til fremtidige oppdrag, innbiller seg at de har røntgensyn, og noen av dem tror om seg selv at de er så dyktig at de kan utrede deg bare ved å få utlevert ditt navn og adresse.

7. Grav deg ned i §-ene: Dersom Prusselusken har kidnappet barna dine, så anbefaler jeg deg å prosedere din egen sak. Saken din kan ikke bli verre enn den er, og fordelen med denne metoden er at du får stille opp med dine egne utvalgte spesialister som vitner.

8. Hvis du absolutt bare må ansette en advokat, så må du sparke vedkommende dersom han/hun antyder at du bør samarbeide med Prusselusken. Bare til orientering, så er advokatene indirekte medskyldige i myndighetenes skjulte folkemord.

9. Stol på deg selv: Still krav, bryt tausheten og krev at rettsaken din skal gå for åpne dører. Krev at dommeren skal protokollere alle påstander, samt vitneutsagn. På denne måten bygger du opp saken din slik at du kan bringe den inn for menneskerettighetsdomstolen i Strasbourg.

10. Smil - smil - smil! (Og, det er synd å si det;) - men du er i godt selskap med tusenvis av likesinnede. Ta kontakt med dem - det hjelper i hvert fall på humøret!

Anonym poster: 41706b36f9b82e70e0d02ce9d8394744

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annemor30

Etter å ha sett programmet" til barnets beste" på NRK1 tror jeg akkurat hva jeg vil om barnevernet. De hadde ikke akkurat gode argumenter i noen av sakene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Gjest Gjest

Så, fordi nokre folk skrive på internett at dei er gode foreldre så trur du på det? Trur du på alt du les på internett? Kva gjer du i så fall om du møter to ulike ståstader i ein debatt? Trur på begge?

Vi har ikkje reelt barnevern i store delar av Noreg, vi har foreldrevern. Ungar blir hos bio-foreldre altfor lenge, fordi dei er for lojale til å sei noko til dei som kan hjelpe. Etter mange år i skule og psykiatri har eg aldri opplevd ein ungdom som seier at dei tykkjer barnevernet har vore for harde, heller tvert imot. "Kvifor såg ingen korleis det var heime?" er meir standardkommentaren. Og eg tvilar ikkje på at desse foreldra elskar ungane sine, men eg tvilar på om dei har evne til å la barnet komme først, alltid, over alt anna, heile tida. Over eigne behov, over partner sine behov, over eigne behov for å oppfylle seg sjølv. Foreldre med store psyiske problem er ikkje alltid gode nok omsorgspersonar for små barn. Ikkje fordi dei ikkje elskar ungen, men fordi dei har nok med seg sjølve. Og det er ikkje tvil om at ein omsorgsovertagelse gjer foreldra fortvila og truleg i mange tilfeller sjukare, men no skal no ein gong ungen settast først.

Og det er skremmande mange i Norge med eit merkeleg syn på kva barn treng... Elles skal det veldig mykje til før retten gir omsorgsovertagelse for godt, som regel har (dessverre i ein del tilfeller) foreldra uendeleg med sjansar til å forbetre seg og få ugen tilbake. Noko som ofte fører til at barnet får ein ustabil barndom med ut og inn av ulike fosterheimar.

Når det gjeld å bli plassert hos nær familie er nok gjerne ofte det det beste, men der er ikkje alltid det er familiemedlemmer som kan ta over omsorga. Og sjølv om skular/ politi/ barnevern/ NAV blir fritekne teieplikta betyr ikkje det at dei vil utlevere menneske som ikkje innser korleis situasjonen er. Folk kan bli merkeleg blinde for eigen situasjon. Og det er noko om å verne folk mot seg sjølve innimellom. Media gjer det ikkje, og dei sakene frå min barndom som kom i media var heilt feil framstilt. Ingen av oss ungane var i tvil om at dei barna burde vore tekne for leeeeenge sidan, det var mangel på mat og kle og tid og rutinar og rammer i heimane, fri flyt av alkohol og tobakk og partnerar ut og inn annakvar veke. Ikkje stabilt og trygt for å sei det slik. Men foreldra blei framstilt i media som gode foreldre, overkjørt av Stygge, Slemme Barnevernet.

For all del, dei har gjort tabbar dei og, men i det store og heile er tabbane at det går for lang tid før noko blir gjort.

ja det er desverre veldig sant at barnevern i norge har blitt en farlig etat. Det er ikke lurt å søke hjelp der,og er man så uheldig havne i det systemet kommer man ikke ut av det! Man blir forfulgt,tenk om de overså noe.Og man er hele tiden dømt å ugglesette.Mye av feilen er også at så fort folk hører ordet barnevern kikker de ekstra å det er lett innbille seg ting da. Jeg mista min datter etter 4 års kamp.Grunnen var at jeg selv søkte hjelp,men når barnehager hørte det ble man kallt inn til møter å de kikka å leta etter alle mulige svar.Og barnevern er også ofte flinke til vrenge på sannhet.Til slutt satt jeg mer enn sliten,også syk av det,og da var det lett hente barnet.Og kampen etterpå er man som regel for uerfaren til å forstå.Og er barnet først tatt skal det mye til før de igjen flytter det hjem.For det er skadelig den vegen men ikke motsatt! For det var helt nødvendig.Jeg får nok aldrig hjem min datter.Og jeg vet det ikke har skjedd noe galt.Jeg har ikke slått drikki eller rusa mag.Jeg var sliten og syk,og hadde mista 3 av mine nære i død. Barne vern tok min datter 6 uker etter min mor var død.Grunner som at jeg ikke ville ta imot pedagog kurs,og jeg var ikke flink nok i grensesetteing,mente de.Ingen vil tro det men de løy også,om at de hadde satt inn mer hjelp enn de faktisk har.Men dette oppdager man ikke før man sitter i retten,for de uteblir med masse opplysninger osv,og man sitter der totalt overkjørt.Og er beskyldt for omsorgsvikt,og jeg som bare ville ha litt avlast.Jeg kunne ha betalt det selv å men det fantes ikke barnepiker i bygda! Hele mitt og min datters liv er ødlagt.Og jeg vet ikke hvordan fremtiden blir! Dette hadde jeg aldig trodd eller drømt om skulle hende meg som kommer fra en normal og flott familie.Men vi ble få siden mange døde.Å jeg bodde i en fremmed by.Alle venner var i hjemby,men de kallte meg venneløs å lite nettverk.Det triste er hadde de kunne hjelp med bolig så jeg fikk flytta hjemby hadde jeg hatt all mulig hjelp.Jeg føler meg så lurt og sveket av staten.Hvordan kan de gjøre slikt? INGEN HAR MELDT BEKYMMER INGEN SYNTES DET VAR NOE GALT MED MIN DATTER.Det er bare galt av meg ikke samarbeide å goda allt de ville hersje med! SORRY DET ER NOK SANT!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spavalica

ja det er desverre veldig sant at barnevern i norge har blitt en farlig etat. Det er ikke lurt å søke hjelp der,og er man så uheldig havne i det systemet kommer man ikke ut av det! Man blir forfulgt,tenk om de overså noe.Og man er hele tiden dømt å ugglesette.Mye av feilen er også at så fort folk hører ordet barnevern kikker de ekstra å det er lett innbille seg ting da. Jeg mista min datter etter 4 års kamp.Grunnen var at jeg selv søkte hjelp,men når barnehager hørte det ble man kallt inn til møter å de kikka å leta etter alle mulige svar.Og barnevern er også ofte flinke til vrenge på sannhet.Til slutt satt jeg mer enn sliten,også syk av det,og da var det lett hente barnet.Og kampen etterpå er man som regel for uerfaren til å forstå.Og er barnet først tatt skal det mye til før de igjen flytter det hjem.For det er skadelig den vegen men ikke motsatt! For det var helt nødvendig.Jeg får nok aldrig hjem min datter.Og jeg vet det ikke har skjedd noe galt.Jeg har ikke slått drikki eller rusa mag.Jeg var sliten og syk,og hadde mista 3 av mine nære i død. Barne vern tok min datter 6 uker etter min mor var død.Grunner som at jeg ikke ville ta imot pedagog kurs,og jeg var ikke flink nok i grensesetteing,mente de.Ingen vil tro det men de løy også,om at de hadde satt inn mer hjelp enn de faktisk har.Men dette oppdager man ikke før man sitter i retten,for de uteblir med masse opplysninger osv,og man sitter der totalt overkjørt.Og er beskyldt for omsorgsvikt,og jeg som bare ville ha litt avlast.Jeg kunne ha betalt det selv å men det fantes ikke barnepiker i bygda! Hele mitt og min datters liv er ødlagt.Og jeg vet ikke hvordan fremtiden blir! Dette hadde jeg aldig trodd eller drømt om skulle hende meg som kommer fra en normal og flott familie.Men vi ble få siden mange døde.Å jeg bodde i en fremmed by.Alle venner var i hjemby,men de kallte meg venneløs å lite nettverk.Det triste er hadde de kunne hjelp med bolig så jeg fikk flytta hjemby hadde jeg hatt all mulig hjelp.Jeg føler meg så lurt og sveket av staten.Hvordan kan de gjøre slikt? INGEN HAR MELDT BEKYMMER INGEN SYNTES DET VAR NOE GALT MED MIN DATTER.Det er bare galt av meg ikke samarbeide å goda allt de ville hersje med! SORRY DET ER NOK SANT!

Uff da :/Det må være j... vondt å miste barn på den måten! Stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...