Gå til innhold

30 år, singel og barnløs.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, man kan vel si at det ligger i kortene hvor kul jeg føler meg. Alltid hatt lyst på barn, men nå må jeg kanskje begynne å venne meg til tanken at jeg aldri kommer til å føde mitt eget barn. Fryktelig vond følelse. Vet det ikke er en menneskerett å få egne barn, men likevel. Vet heller ikke om jeg er en type person som kan vøre i et forhold. Jeg føler meg ikke bra nok for noen. Så hvordan skal jeg få meg kjæreste? Kjenner det er veldig fristende å ta til takke med det jeg for, kun for å få barn i rett tid.. Fælt å si.. Føler meg så sinnykt mislykka, rett og slett. Både jobb og privat. Klarte ikke fullføre en lærerutdannelse en gang. Patetisk. Så nå har jeg en halvferdig utdanning med ræva lønn, selv om jeg jobber like hardt som alle andre. Ja, jeg hater livet mitt i dag. Takk og adjø.



Anonymous poster hash: c65be...2ec
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pluss at jeg ikke klarer å skrive riktig, verken grammatisk eller innholdsmessig ser jeg. Nydelig. Føler også at jeg ikke kan NOE. Kom jeg på nå. Jeg har ingen talenter. Kan ikke stupe kråke, stå på henda, synge, spille instrument, ikke særlig god i sport, ræva i matte. Kan ingen andre språk. Kan ikke lage mat. Sånn, da var jeg ferdig med sytinga.



Anonymous poster hash: c65be...2ec
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pluss at jeg ikke klarer å skrive riktig, verken grammatisk eller innholdsmessig ser jeg. Nydelig. Føler også at jeg ikke kan NOE. Kom jeg på nå. Jeg har ingen talenter. Kan ikke stupe kråke, stå på henda, synge, spille instrument, ikke særlig god i sport, ræva i matte. Kan ingen andre språk. Kan ikke lage mat. Sånn, da var jeg ferdig med sytinga.

Anonymous poster hash: c65be...2ec

Du er ikke alene om å ha følt deg "nede" til tider...Men du har helt sikkert mange gode egenskaper og mye å gi en evnt partner osv. Selv om livet ikke har vært så enkelt til nå,så er det ingen grunn til at du er noe dårligere enn andre ! :) Selv er jeg 32,singel og barnløs..så du er ikke alene

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pluss at jeg ikke klarer å skrive riktig, verken grammatisk eller innholdsmessig ser jeg. Nydelig. Føler også at jeg ikke kan NOE. Kom jeg på nå. Jeg har ingen talenter. Kan ikke stupe kråke, stå på henda, synge, spille instrument, ikke særlig god i sport, ræva i matte. Kan ingen andre språk. Kan ikke lage mat. Sånn, da var jeg ferdig med sytinga.

Anonymous poster hash: c65be...2ec

Du har humor og en viss selvironi da, og det er da noe ;)

Du har fortsatt god tid, så jeg hadde ikke gitt opp håpet enda. Jeg er for øvrig 40 og barnløs, og tanken på å ikke få egne barn er litt...rar... Jeg hadde tilbudet for noen år siden, men det å få barn med en jeg ikke klarte å se en framtid med, klarte jeg bare ikke å gjennomføre.

Så nå skal jeg leve livets glade dager uten det ansvaret. Det er ikke noe jeg føler meg mislykket over - det var bare slik det ble :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren min er 30 og steril.

Du vil alltid finne folk som tilsynelatende har det vanskeligere, men det er mager trøst som regel.

Jeg regner med, og håper, du har en særdeles dårlig dag og at det på en vanlig dag finnes mange lyspunkter:)

Håpet er det siste som dør, og 30 er ikke så mye som du tror :blomst:

Anonymous poster hash: 0ea92...75e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp blitt 34, er singel og barnløs. Har aldri hatt en kjæreste engang...

Jeg har heller ingen utdannelse ...

Men likevel har jeg lært meg å gjøre det beste ut av ting.

Det er ikke hvordan du har det, men hvordan du tar det!

Selv jeg er veldig lei meg i perioder, og føler meg langt nede, men så har jeg fått meg hund og katt, og føler det fyller hverdagen min med noe så jeg ikke føler meg så ensom

Dessuten gjør jeg ting som gir meg glede, som hobbiene mine.

Jeg ønsker å studere, men jeg må nesten få orden på tilværelsen først, for jeg har for mye problem i hodet.



Anonymous poster hash: 248d5...f7a
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen av tingene du nevner som negative er noen forutsetning for å få barn eller være i et parforhold.

Du har ikke tapt før du gir deg, og du kan fortsatt fullføre en utdannelse om du ønsker, evt en annen enn den du først startet, og du kan få en annen jobb som ikke krever utdannelse og som kan være bedre betalt.

Det meste i livet er ikke noe en kan, men må lære seg. Vil du være god til å f.eks lage mat må du øverst og eksperimentere, da blir du god.

Hvis du vil noen vei i livet må du starte med å bevege deg i den retningen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå går dere to damer som har det så dårlig i dag, rett bort til speilet. Der ser du på den som du alltid skal være sammen med. Se på henne, hun er da slett ikke stygg. Bli venn med henne for hun er god å ha.

Jeg var 34 når jeg begynte å stake ut kursen for et bedre liv iht utdanning, måtte begynne på allmennfag og videre til universitet, og jeg var ikke snauere enn at jeg gikk for en utdannelse som biolog. Det ble mer og mer godt, viktig, bra og alt det der. Det gjorde kjempemye for mitt selvbilde.

Nå sier jeg ikke at du skal ta en så lang utdanning, men gjør noe bra for deg selv. Bli sunnere, gå turer, få deg katt, eller les deg opp på ett eller annet emne, historie eller lær deg et språk.

Det er ikke mye på batteriet når vi mennesker er slitne, men prøv om du kan klare å gjøre noe fint for dama i speilet! :klem1:



Anonymous poster hash: 60856...8e6
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pluss at jeg ikke klarer å skrive riktig, verken grammatisk eller innholdsmessig ser jeg. Nydelig. Føler også at jeg ikke kan NOE. Kom jeg på nå. Jeg har ingen talenter. Kan ikke stupe kråke, stå på henda, synge, spille instrument, ikke særlig god i sport, ræva i matte. Kan ingen andre språk. Kan ikke lage mat. Sånn, da var jeg ferdig med sytinga.

Anonymous poster hash: c65be...2ec

Kjære deg- har du satt deg godt til rette i offerrollen du da?!

Du er 30 år og har 8-10 år igjen før det er for sent å få seg mann og barn (pakken altså, mann kan du få resten av livet).

Et lite tips: ingen syns det er sjarmerende med en som sitter med rævva i offerstolen.

Det er ditt liv, og dine valg! Sett deg noen mål- som å begynne å gå turer feks. Det fører til at de negative tankene roer seg litt.

Kom igjen jente- du HAR jobb, du er FRISK og du er UNG!!

Anonymous poster hash: 6517c...470

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg- har du satt deg godt til rette i offerrollen du da?!

Du er 30 år og har 8-10 år igjen før det er for sent å få seg mann og barn Anonymous poster hash: 6517c...470

Nei, sannheten er nok at du nok har rundt 20 år på deg før du ikke kan få barn, og mann kan du da skaffe deg når som helst.

Anonymous poster hash: 0f7d4...add

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 32 og førstegangs mamma veldig nylig. Jeg kunne skrevet den posten på trettiårsdagen min, TS. Unntatt lærerutdanning. Jeg har en ræva ubrukelig utdanning istedet og en lukusfellegjeld fordi jeg var idiot som tjueåring med kredittkort jeg aldri nedbetalte... Nå er rotet ordna på toppen av det hele.

Man vet aldri når det skjer. Men ikke start midt i boka. Fokuser på å bli kjent med hyggelige menn. Ikke tenk at dere må bli sammen og det fort fordi du vil ha stasjonsvogn og unger. Nyt blikjentfasen og ta ting et skritt om gangen, for du har bedre tid enn du tror.

Anonymous poster hash: f1a8e...c8e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå å studerer og du vil finne mange bra gutter under studietiden ^^ du er fortsatt ung :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man kan vel si at det ligger i kortene hvor kul jeg føler meg. Alltid hatt lyst på barn, men nå må jeg kanskje begynne å venne meg til tanken at jeg aldri kommer til å føde mitt eget barn. Fryktelig vond følelse. Vet det ikke er en menneskerett å få egne barn, men likevel. Vet heller ikke om jeg er en type person som kan vøre i et forhold. Jeg føler meg ikke bra nok for noen. Så hvordan skal jeg få meg kjæreste? Kjenner det er veldig fristende å ta til takke med det jeg for, kun for å få barn i rett tid.. Fælt å si.. Føler meg så sinnykt mislykka, rett og slett. Både jobb og privat. Klarte ikke fullføre en lærerutdannelse en gang. Patetisk. Så nå har jeg en halvferdig utdanning med ræva lønn, selv om jeg jobber like hardt som alle andre. Ja, jeg hater livet mitt i dag. Takk og adjø.

Anonymous poster hash: c65be...2ec

Tenkte å foreslå donor men jobb med deg selv først ;) du må lære å elske deg selv og livet , ikke stress, ikke bli det pga andre. ;) finn roen din ;) jeg fikk kjæreste da jeg var 33 ;)

Anonymous poster hash: ed1e3...ed7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe! Jeg er 27 og har barn, men er alenemor fordi barnefaren fant ut når babyen var 6 mnd at han ikke orket barn alikevel. Som alenemor får man helt sykt mye dritt og man blir jo nærmest trakkasert av enkelte, fordi man må oppdra et barn alene, istedenfor som et par. Jeg er visst en skattesnylter og en snik og en dum kjerring som ikke fant en mann som ikke kom til å forlate meg. Så du kan jo trøste deg med det når du tenker det er ille å ikke ha barn eller partner:)



Anonymous poster hash: 87344...669
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Singel, 30 og barnløs her også. Har utdanning og jobb på plass, men kan føle meg temmelig mislykket innimellom fordi jeg ikke får til det som alle andre klarer. Men andre ganger er jeg veldig glad for at jeg er så fleksibel og kan velge helt selv hva jeg vil gjøre.

Jeg er lei av de som sier at jeg kommer til å finne en mann når jeg minst venter det, men jeg har det som oftest bra alene og gjør ikke noe stort ut av at jeg ikke har en mann. Det hjelper i hvert fall ikke å være sur og misfornøyd med livet, men noen ganger må man jo bare få det ut :)

Det kommer nok til å gå bra med oss, med eller uten egen familie.

Anonymous poster hash: 571b2...dcf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har jo mange år på dere til å få barn enda! jJeg har venninner som har vært både 39 og 41 som førstegangsfødende :)



Anonymous poster hash: 8ca9c...7d9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er på ingen måter for sent, verken å finne seg en mann eller få barn. Jeg var 32 da jeg traff min mann, og om vi hadde villet det selv, hadde vi skaffet oss barn en eller annen gang i 30-årene. De fleste av mine venner har fått barn "sent"; i alderen 32 - 40.

Ser du deg rundt, litt lenger enn i din egen omgangskrets, vil du trolig finne ut at du ikke er alene om å være singel, barnløs og 30.

Mye kommer an på tilfeldigheter, for det er ikke noe "galt" med de fleste av de som er single, heller.

Muligheten for donorbarn bør du heller ikke glemme, men du bør ha det godt med det selv, og være sikker på din egen verdi før du går inn på det løpet. Å velge å bli alenemor kan til tider være krevende. I min bekjentskapskrets ble det i løpet av ett år født fire donorbarn, og mødrene var i alderen 39-45 år, så høyst sannsynlig er du fruktbar i maaaange år ennå :)



Anonymous poster hash: 33718...d22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...