Gå til innhold

Etnisk norske gutter blir tapere


Gjest lei mamma

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja jeg sier også , la han bytte skole, ikke la han gå og føle det slik .

Personlig liker jeg ikke invandrermenn jakk.. Ikke no bedre en staute norske vikinger :).

Selv liker jeg maskuline menn men vill ikke bli underkuet forde.

Men det er skjedd noe med norske menn spesielt by guttene (sier ikke alle )

Ti tommeltotter kan ikke skru inn en spiker eller vet ikke hvordan en skru maskin funker . for meg TURN OFF .

Er ikke guttenes feil men FORELDRENE deres . De får ikke være med og lære lengre . Mange bor i leilighet der kansje det ikke trenger og gjøres så mye på .

Oppdragelsen på gutter har også forandret seg, mange gutter feller utenfor i dag . Kansje de som ble betraktet som "sterke gutter " før er blitt de svake i dag.

Jeg er alenemor selv og til en gutt på 12 år klart jeg ser at det er et problem .. han har heller ingen far som bryr seg og kan være en god rollemodell og slik har nok mange gutter det i dag.

Små gutter trenger MENN.

Gutter får ikke være gutter i dag de blir underkuet fra barnehagen .

MIn gutt har litt øye for øye tann for tann mentalitet.. gud skal vite han har fått mye problemer på skolen for det..

Akkurat det som er hannes styrke : forsvare seg selv, stanhaftig, utholdene,stå på sin rett, han går ikke og klager... han ordner opp selv for han er ikke no klagerskjit..

Vil vi ha suttre gutter ???

Han stakkar skulle levd for 50år siden da det var lov og være gutter og ikke mamma dalter..

Jeg sporet litt av her :P men jeg er så opptatt av at gutter skal få være gutter og menn være menn.

Den voksene andelen gutter som bare har mor som rollemodell er ikke bra.. men hva skal man gjøre med det ? mødrene får være mere bevist og finne gode rollemodeller for gutten sin (bestefar, onkler, kamerater) gjøre det til en besvist handling.

Men man kan jo spørre seg hvor fedrene til disse guttene er..

Er heller ikke det at alenemødre ikke duger men jeg er ikke mann! så enkelt er det.sporet helt an sorry :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt for mange norske gutter vokser i dag opp uten fedre eller andre nære mannlige rollemodeller. Før hadde sønnene fedrene de kunne se og lære av, nå skal kvinnens oppdragerrolle også dekke mannens. Er det rart norske gutter undertrykker deler av sine maskulie trekk?

Ingen god forklaring. Manglende farskontakt kan jo også forklare at gutter trekker til gjenger, og blir veldig macho, jf. manglende fedrekontakt for de fleste medlemmer av cribs og andre gjenger i LA.

Vi nordboere er et fredelig folkeslag, og vi har vært det lenge. Det har ingenting med at noen få vokser opp med kun en mor. Det har noe med kultur. En kultur jeg er stolt av, og ikke har noen behov for å unnskylde. Løse problemer med fysisk makt er primitivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ti tommeltotter kan ikke skru inn en spiker eller vet ikke hvordan en skru maskin funker . for meg TURN OFF .

Å forsøke å skru inn en spiker er turnoff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerte litt på det som står i artikkelen som TS lenker til. Der står det at jentene er "fargeblinde".

Det stemmer da ikke. De er på ingen måte fargeblinde. De velger aktivt bort noen med en farge og velger aktivt noen med annen farge. De sier jo rakt ut at de ikke en gang ser på de guttene som er hvite. De har rakt ut rasistiske holdninger når det gjelder gutter. Tviler på at de har samme rasistiske holdninger overfor hvite jenter, men å ha rasistiske holdninger overfor gutter er tydeligvis greit.

.. Der virker ikke akurat som at de er noe stort tap for norske gutter de der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den voksene andelen gutter som bare har mor som rollemodell er ikke bra.. men hva skal man gjøre med det ? mødrene får være mere bevist og finne gode rollemodeller for gutten sin (bestefar, onkler, kamerater) gjøre det til en besvist handling.

Men man kan jo spørre seg hvor fedrene til disse guttene er..

Og hvorfor mødrene valgte å få unger med dem...

Det er ikke å stikke under en stol at det er vanligere med fedreløse barn lavere ned på den sosiale rangstigen, enn hva som er tilfellet lenger oppe. Så man kan vel spørre seg om det uansett hadde blitt noe av disse guttene hvis (taper)fedrene hadde blitt igjen. Kanskje de hadde lært enda mer om hvordan de skal være idioter? Hvem vet. Jeg tipper samfunnet, og kanskje guttene og, er bedre off uten slike fedre i nærheten av sønnene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å forsøke å skru inn en spiker er turnoff.

Den der la jeg også merke til. Jøss... skru inn en spiker.. og så snakker man om andres tommeltotter. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der la jeg også merke til. Jøss... skru inn en spiker.. og så snakker man om andres tommeltotter. :ler:

He he ja ja.. kan by på problemer akkurat den .. :gjeiper:

Men kan av og til gå litt fort i svingene :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men man kan jo spørre seg hvor fedrene til disse guttene er..

Veeeel ... når dere damene velger slemme gutter å få barn med ... så er jo disse mennene slemme gutter da .... og ikke overaskende så stikker de slemme guttene av og gjør slemme gutteting framfor å være omsorgsfulle fedre. .. :rolleyes:

Det er ikke verre enn at du må ta konsekvensene av dine egne valg selv om du er kvinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt vanskelig for å forstå at noen tenner på somaliske gutter :ler: . Men smaken er jo som baken.

Kansje er somaliske gutter innmari flinke til å skru i spiker. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje burde regjeringen promotere masseinnvandring fra sør og øst Asia der hvite menn er ansett som macho nok, for å utjevne kvinneunderskuddet på norske menn? ;)

Endret av Loewe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norske gutter har ingen rollemodeller i sine pinglete og likestilte fedre som ferdes rundt i huset med sykkelhjelmen på.

Av slikt blir det bare "pinglesønner" - som selvsagt norske jenter ikke vil ha.

Om norske fedre hadde klart å være ordentlige mannfookforbilder for sønnene sine, hadde nok bildet vært annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Norske gutter har ingen rollemodeller i sine pinglete og likestilte fedre som ferdes rundt i huset med sykkelhjelmen på.

Av slikt blir det bare "pinglesønner" - som selvsagt norske jenter ikke vil ha.

Om norske fedre hadde klart å være ordentlige mannfookforbilder for sønnene sine, hadde nok bildet vært annerledes.

Tror ikke de fleste norske menn er slik du beskriver her .

Og hva vil vi , vil vi at våre sønner skal være machomenn med den holdningen at kvinner er dem underlegne ? Hvis vi vil det så må vi jo ønske at våre døtre skal ende opp med en mann med et kvinnesyn fra middelalderen .

Jeg har en sønn , han har fått beskjed om å dra til plageånder , jeg har til og med sagt at bare si til skolen at jeg sa det var greit , så kan de snakke med meg .

Men det betyr ikke at han er en machomann (gutt :) )Han vet og at han aldri skal slå en jente . Men det betyr ikke at han i enhver diskusjon overkjører jenter og ikke hører på hva de sier .

åååå sukk, vanskelig å få fram hva jeg mener her .

Men iallefall , Jeg vil ikke la denne machokulturen påvirke min måte å oppdra min sønn på .

Disse jentene som liksom er "fargeblinde" er antagelig ikke noe å trakte etter uansett .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unge jenter er veldig naive og manipulerbare. For "bad boys" er det enkelt å nedlegge disse. Jentene er umodne og blir tiltrukket av "macho"holdningen. De fleste går vel bort i fra dette når de blir mer modne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dersom vi får litt overblikk og perspektiv her så kan man stille spørsmålet.

Er virkelig alle norske gutter på veien til å bli "tapere" og alle norske jenter ser aldri på en etnisk norsk gutt. Ingen norske gutter har fedre, eller fedre som bryr seg. Alle norske ferde er pingler og dumpes av konene sine slik at de kan få gifte seg med tyrkiske menn... :ler:

Kom igjen da! Det er ikke slik! Se dere rundt. Noen få norske jenter blir sammen med utenlandske gutter.. og to år senere blir noen få av guttene sammen med noen utenlandske jenter de også. Jeg vet ikke hvor stor andel av norske menn som finner seg utenlangsk dame eller hvor mange norske kvinner som finner seg utenlandske menn, men det er da ikke så mange, og hva er så f** galt med det?

Ja, det finnes utfordringer. Det er deler av noen få byer hvor det har blitt usunne gettoaktige tilstander. Dette må vi finne fornuftige måter til å håndtere. Dere må likevel forstå at de fleste innvandrerforeldre ønsker at ungene deres skal gå på skole og de vil ikke at ungene deres skal hevde seg til dominans via knytneven.

Det har altid vært fjortisjenter som syntes de eksotiske guttene er mer spennende og kulere. Dersom du er norsk gutt fra bygda så kan du oppdage at ungdomsskolejentene syntes byguttne er SÅ mye kulere, penere, forstår dem bedre, er mer romantiske og er flinkere til å flørte.

Likevel. Den suverent dominerende formen for kjæreste for en hvilken som helst jente eller gutt fra Moss, Senjahopen, Oslo, Molde eller Snertingdal er en annen etnisk norsk jente eller gutt. Jentene finner riktignok plutselig ut at guttene på samme alder "ææær sååååååååå barnslige asså" og etter litt forfjamselse oppdager guttene at de bittelitt yngre jentene gløtter på de..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Motstand

De lillakledte parktantene med fotformsko og innvandrervennlige idealer oppdro en generasjon konfliktskye, metroseksuelle sveklinger som taper i konkurransen mot gutter fra mer tradisjonelt kjønnsdelte kulturer, og ender opp med at døtrene deres velger menn som sannsynligvis kommer til å grisebanke dem for bagateller, nekte dem elementære rettigheter og generelt forsøke å undertrykke dem etter beste evne. Ja, dere, det er en observasjon man ofte gjør seg: Tåpelige overdrivelser slår ofte over i en ekstrem variant av sin egen motsetning. Så også med kombinasjonen kjønnskamp, kulturrelativisme og misforstått "humanisme" i innvandringspolitikken.

Faktisk husker jeg deg som en ivrig flerkulturalist og intens innvandringstilhenger. Hva skjedde? Ble du også innhentet av virkeligheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk husker jeg deg som en ivrig flerkulturalist og intens innvandringstilhenger. Hva skjedde? Ble du også innhentet av virkeligheten?

Det var nok mer dine projeksjoner, ettersom du alltid har argumentert ut fra en "package deal": Man er alltid totalt enig i alt du sier, eller totalt mot det, og i det siste tilfellet blir man da rubrisert som flerkulturalist og innvandringstilhenger. Og man havner i kateogiren "totalt mot" dersom man prøver å nyansere enkelte av innspillene dine. Faktisk tror jeg at helt dagligdags saklighet ofte har vært nok til at det skal skje. Det er ikke min feil at du er unyansert. Du er antakelig det mest svart/hvitt tenkende mennesket jeg noen gang har vært i kontakt med. Og det sier ikke så rent lite.

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norske gutter kan være stille og beskjedne sammenlignet med andre gutter.

Men man kan finne kjæreste andre steder enn på skolen!

+ Tror mange av disse jentene mister interessen for disse invandrerne når de blir litt eldre og litt mer reflektert over hva de ønsker av en partner. Maskulinitet er ikke alt her i verden. Noen av de havner nok sammen med en invandrer, men når de blir litt eldre har de norske guttene det litt lettere for å bli lagt merke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...