Gå til innhold

stressa mor brygger på nok en bekymring


Kvakk

Anbefalte innlegg

jada, men jeg prøver å begrense det veldig, for nevrosene er ikke til å spøke med.

Er VELDIG glad i te, men unner meg en liten cola nå og da, OG idag fant jeg hvit earl grey, hvit noe annet og bestemors have fruktte, så nå skal det bli saker :D

Er hvit te uten koffein?I såfall blir jeg glad :)Hva med grønn?Jeg savner te! Er så lei av de kjip fruktte hvor alle smaker helt likt. Jeg holdt på å kaste meg over Iste fra Tine, men kom på at det sikkert inneholdt koffein og stod over. Drikker litt koffeinholdig drikke nå og da, men det blir jo fort mengder med et glass pepsi max her og en enkel latte der, så prøver å styre meg. Har mistet lysten på min daglige latte da, så det er jo helt utrolig med tanke på hvor hekta jeg var ;)Om jeg måtte komme 30 minutter senere på jobb så var det greit, bare jeg fikk latten min. Men penger og kalorier spart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

janei, nå er jeg INGEN ekspert på te, men jeg har forstått det slik at hvit te har litt koffein, men veldig lite, så man har vel problemer med veskeinnholdet i kroppen før man har det med koffeinen.

Grønn te inneholder mer koffein enn hvit, men mener hun dama på te-butikken sa det var 1/4 av det som er i sort te, husker ikke helt.

Fruktte kan jo være godt, men selv syns jeg kun bestemorshave, og det var dama i sjappa enig med og.

Det som er uten koffein er rooibush-te, men det har jeg prøvd før og var ikke helt begeistret for smaken, smakte for jord for meg, men mulig jeg blanda den for sterkt, de hadde en rooibush med noe mint i ellerno hun anbefalte for kvalme, men jeg mener å huske jeg ble kvalm uten å være gravid av den busken så sto glatt over.

Kjenner til kaffelysten, og fant jo ut av nespresso har koffeinfrie kaplser (veldig lite i de), men for å være ærlig så blir jeg kvalm av smaken, men lukten av andres nytraktede kaffe er fremdeles himmelsk.

kalorier spart er jo uansett smart! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv Nespresso-maskin og de røde/oransje kapslene er koffeinfrie :Nikke:

Takk for opplysninger om te! Jeg har selv prøvd rooibush og det smaker bark og tobakk! Veldig spesielt! Prøver likevel å drikke litt, for det skal jo være så sunt ;)

Hvit te høres relativt trygt ut! Må testes :)

Bestemors have er jo veldig god, har drukket den før på kafé. Har et par supergode fruktteer i løsvekt som jeg har kjøpt på Tea Palace i London :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20+2!!!

2 dager over halvveis, men fortsatt en stund til den kan overleve, heldigvis ser det veldig lovende ut for lille der inne, har vært en ultralyd til, og han ser fortsatt ut som en han, og virker veldig normal og frisk! :))))

Ny ultralyd om 3 uker, dagen før bursdagen til pappaen hans, årets gave blir hjemmelaget, ;)

testatus:

hvit earl grey funker, men det må sukker til, og litt vane, smakte rart til å begynne med

matstatus:

kan spise lite, blir enten overmett og det er veldig lite behagelig

ELLER så blir jeg kvalm og spyr, hurra.

Er jo veldig glad ALT med tomat i, men nå kan jeg bare spise kald ubehandlet tomat uten å bli dårlig, men brødskive med tomatskiver & sukker er utrolig godt (ikke "cravings", bare noe jeg pleier å spise på "sommeren", og her i oslo-ish har det vi hatt mange fine dager).

Fått ryddet ut av rommet som skal bli barnerom og, puh! Håper å få bestukket pappa til å bytte ut døra med en skyvedør, frykter for prisen for døra.

Ellers er det lite nytt, orker ikke stort, og skal begynne å jobbe en dag i uken, det skal vel gå greit.

Syns "alle" jeg følger på KG føder eller er sprekkeklare, sukk.. misunnelig. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med halvveis, Kvakk! :strix:

Synd at oppkast er tilstedeværende til tider enda.. Håper det gir seg, for det er jo nå de fine ukene kommer :)

Hurra for liten guttebass i magen, det er jo moro å vite hva det blir selvom det kanskje ikke har så stor betydning enten eller. Jeg vet bare hvordan det er å ha en liten tassemann, og det er veldig kos!

Satser på at godformen kommer nå, Kvakk!

Ønsker deg ei god uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21+4!

hurra, godt mot idag, har hørt hjertelyd hos legen, det er alltid fint, fikk heldigvis også hel sykemelding, så nå kan jeg ta pillene mine og kortslutte i sofaen når jeg vil, supert. Må nok ta antibiotika til han kommer ut, men foreløpig går selexid bra, og da er det jo bare at jeg blir så utrolig kvalm og trøtt av de, men det skal overleves når alt jeg har å gjøre er å ruge. Har begynt å telle ned til jeg kan telle ned tosifret, man finner på mye rart for å få tiden til å gå.

Ellers har jeg gått opp 4kg på 12 dager, litt for snill mann, se neste avsnitt om skryt. Men TROSS ALT! Det har nok vært de stakkars dagene uten antibiotikaen og "morgenkvalmen" hvor jeg faktisk har orka å spise, og har dytta ned alt på min vei (bortsett fra gris og ku, som går i retur), det går nok over. Er bare 4kg over startvekten, som igjen er 5kg mer enn jeg vil veie! Så ja, regner vel med å runde 80 etterhvert, kulen begynner å syns, spesielt på bilder, skjønner ikke hvor den er, men når jeg sammenligner med bildene er den jo der!

Ellers har jeg nok verdens snilleste mann, selv om han i mine øyne kan være for treg! Vil jo helst ha alt gjort igår, men det er vel tross alt ikke alle som får alle måltidene laget og servert, kjøkkenet ryddet, klærne hengt opp og ting malt og pusset opp, samtidig som støvsugeren går og hunden blir luftet, samt baker kaker av alle slag ved ønske om noe godt, og med litt sutring blir det kopp med løsvekt te og.

Hva gjør jeg? Prøver å ikke spy, prøver å ikke sove hele dagen, prøver å rydde litt småting, noe som tar merkelig lang tid. Kjekt med bekkenløsning, eller som legen sa i forsøk på å trøste meg: jeg er helt normal.

Fint.

SPARK UNGE, SPARK!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde jeg ikke sett liv på ultralyden så hadde jeg blitt veldig stresset av å lese disse dagbøkene. Dere har jo så mange symptomer og plager! Jeg har jo nesten ingen!

Skulle gjerne kastet opp litt jeg, bare for å ha en slags ekstra trygghet i at jeg faktisk hadde symptomer på at jeg var gravid :sjenert:

Jeg har helt aversjon mot kjøtt jeg og. Her går det i rå salmalaks (har sjekket "tusen" ganger at det trygt kan spises av gravide) og pasta.

Mat som smaker minst mulig :fnise: Også godteri da! Og frukt. Masse frukt! Er den tropiske hagen i min mave om dagen.

21+4 er laaaaangt på vei i mine øyne. Her er jeg på 13+0, og føler tiden snegler seg avgårde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh, har du endelig vært på ultralyd, så spennende, her må det leses skjønner jeg :D

9 dager (egentlig 8, det er jo så seeent nå :P) til neste ultralyd :D

og 128 dager igjen til termiiiin!

vær LYKKELIG for å ikke kaste opp, det er ikke litt gøy engang, men frukt er godt, drømmer om fruktsalat om dagen jeg og, nam! Må en full skjerpings til med kostholdet.

Selv om du er 13+0 så skal jeg vedde på at du kjenner spark før meg *sutre* ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner du bobler i magen? Jeg kjente det som hva jeg best kan beskrive som "plopps" i magen. Var veldig lenge usikker på om det var bevegelser, eller bare magen som drev gjøn med meg. Det ble etter hvert sterkere, så da var jeg ikke i tvil. Ordentlige spark tok litt tid før det kom, men kan ikke helt huske i hvilken uke. Har du morkaka foran slik som meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke akkurat bobler, de biblene alle snakker om kan de finne i sjampisen sin. Men innimellom har jeg kjent noe gli rundt, litt som en orm, men så er det så ekkelt å tenke på, så den har blitt lille dragen.

Og en stakkars gang kjente jeg noe som virka som han sparka ifra langt nede for å gli opp, men ellers ingenting. Og dette er over flere uker, siste dagene har det vært helt stille, men hørte jo hjertelyd på tirsdag, så.... Og ja, den ligger foran . Åh, du har så kort igjen nå, 35 uker på vei,, må være stas, gleder meg, :)!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke akkurat bobler, de biblene alle snakker om kan de finne i sjampisen sin. Men innimellom har jeg kjent noe gli rundt, litt som en orm, men så er det så ekkelt å tenke på, så den har blitt lille dragen.

Og en stakkars gang kjente jeg noe som virka som han sparka ifra langt nede for å gli opp, men ellers ingenting. Og dette er over flere uker, siste dagene har det vært helt stille, men hørte jo hjertelyd på tirsdag, så.... Og ja, den ligger foran . Åh, du har så kort igjen nå, 35 uker på vei,, må være stas, gleder meg, :)!!

Ja, alle snakket om disse glidende bevegelsene og jeg bare "hvilken glidende bevegelser??". De har jeg først kjent når han har blitt svær og da buler det ut alle veier, haha. Men, kjenner ei som ikke kjente noe før i uke 23, tror jeg det var, så det er ikke helt uvanlig om man er maks uheldig og babyen sparker kun der morkaka ligger. Leste faktisk om ei som nesten ikke hadde kjent noe frem til hun fødte fordi babyen lå uheldig til, men det tror jeg hører til sjeldenheten. Jeg har morkaka foran og det er helt umulig å ikke kjenne at en baby på omtrent 2.7 kilo beveger seg. Jeg kjenner til og med når han hikker, da kan det riste godt i magen (og i rumpa!!!).

Trodde aldri jeg skulle komme hit selv, men vips, så var jeg der og nå kommer angsten: skal jeg virkelig presse han ut i en 10-cm-ring-of-fire? :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å her er dagboka di ja ;)

Håper babyen går bananas inn i deg snart! :) Uten at det gjør vondt selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har snoket i tråden en stund, og vil bare si at det er koselig å lese :blomst:

Tror det blir et års tid til jeg selv blir førstegangs, men tipper "hysterisk" vil kunne passe meg fint når tiden kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei! så hyggelig! :)

og snakker om hysteriet, igår tok hysteriet nye høyder, jeg tok meg nok sammen til å ikke dra på legevakta og lage en scene, men vet ikke om det hadde vært bedre enn det som skjedde hjemme.

Jeg har jo innimellom kjent litt gliding og sånn, men nå har jeg ikke kjent noen ting, og ble plutselig så utrolig redd, og da begynte ALLE forsøk på å få noe til å skje der nede, over flere timer:

* iskaldt vann

* varm te

* en espresso (!!!)

* sukker så det holder... (nugatti)

* hopping

* kjørte den elektriske tannbørsten over hele magen, hadde lest om noen som sa vibrering funka

* lå på ryggen / siden

ikke en bevegelse.

så da begynte klemmingen over hele magen, med flat hånd, dytt,dytt,pirk,klem, ristet i magen (sånn hu legen gjorde på ultralyd når hun prøvde å få en ny vinkel på'n)

ikke en bevegelse.

pappaen ble beordret til å snakke til'n, og klemte litt rundt han og

ikke en bevegelse.

jeg ga opp...

men da tror jeg ungen var misfornøyd med mor, eller at han var blitt flytta innider, fra noe som må ha vært en veldig behagelig posisjon, for jeg kjente noe, og det var nesten som helt ordentlige spark, ikke bare gliding, på begge sider og litt her og der, det kan vel ikke være noe annet enn det da? Og da holdt han faktisk på en stund, sånn, litt boing også 10minutter senere boing igjen, og idag tidlig tror jeg også det var boing!

kynnere kjennes vel ikke ut som boing?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg først begynte å kjenne den lille i magen så var det mest som glidning, jeg sa at det føles mest ut som en ål som var inni der. Så var det noen dager jeg kjente mindre og fikk panikk, men jeg visste jo at den kan ligge med ryggen ut, og derfor sparker innover feks, og hvis du har morkaken foran så merker du jo også mindre.

Jeg hadde kynnere for et par uker siden, og for meg opplevde jeg det som at hele magen strammet seg og jeg stoppet for å fokusere og puste ordentlig til det roa seg. Det finnes flere beskrivelser av kynnere på nettet, så du kan jo se om noe av det stemmer for deg =) Boing Boing er jo mer spark og bevegelser jepp... Her er det boing boig støtt og stadig!

Likevel, hysteri har jeg selv nok av, drømmer at jeg skal føde prematurt og gråter hver dag pga denne frykten :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

ja... det er jo mange måter den kan ligge på, og morkaka mi ligger jo foran, men det er bare så utrolig slitsomt og frustrerende.

uff, gleder meg til fredag, da er det ultralyd, og den er heldigvis TIDLIG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt er du på vei nå? :)

Jeg har en doppler og trur at jeg har hørt babyen sparke når jeg har hørt på hjertet, men kjenner det ikke, er jo bare i uke 14.

Jeg trur at boing'ene var babyen :laugh: Kanskje den sa i fra at du må slutte å mase! Så lenge livmora di ikke ble veldig hard og det ikke var ubehagelig så var det ikke kynner, vil jeg tru.

Masse lykke til på ultralyd! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal vi se, 22 uker nå + litt, har prøvd å legge til en signatur, så det blir litt lettere å klikke og se, men syns den ble så innmari stor... hum...

inatt kjente jeg han masse, aldri kjent sååå mye før, så jeg lå våken til klokka sju, det var dumt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for ticker og masse liv i magen! Selv om det ikke akkurat er så mye å rope hurra for å ligge våken til syv :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...