Gå til innhold

stressa mor brygger på nok en bekymring


Kvakk

Anbefalte innlegg

skikkelig drittkjerring som var sånn, selv om det ikke er noe de kan gjøre ved så tidlig blødning.. FYSISK, så kan de jo FAKTISK hjelpe til og være litt støttende psykisk. Det er positivt uansett utfall.

Det er klart å stresse ikke hjelper noen, men hva er alternativet?! :P

idag.. intet, igår, ikkeno mer

kjedelig at alle appene jeg har sier jeg ikke er gravid ennå da..

Vanskelig å gå rundt sånn og ikke vite! Håper du blir litt klokere snart slik at du kan senke skuldrene litt.

Ja det er jo vanligvis ikke så mye man får gjort, men i mitt tilfelle som er Rhesus negativ så er det faktisk ganske kritisk at blødninger blir fulgt opp. Uansett så synes jeg de kunne vært litt mer støttende og tilbudt meg å komme til en samtale, de ville jo ikke se meg før jeg var sånn ørten uker på vei (er det etter ordinær ultralyd.. sent i allefall?).. Nei, hat over helsestasjonen. Håper du har en litt mer hyggelig helsestasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

har alt vært på mitt første sykehusbesøk! flott å ha slik samarbeidsvillig kropp

og så utrolig utilgjengelig fastlege.. får jo time hos de andre på samme sted, men ingen tar noe FAKTISK ansvar, de sier bare når det blir litt mer enn å skrive ut en resept .,.. "Ta det opp med fastlegen".

Ja.. det er jo det jeg VILLE.

uansett, må få avklart hvor langt jeg er på vei, og som vanlig med bekymringene... om det ER noe der.

Det har vist seg at man ikke blir tatt særlig seriøst når man sier man er 4 uker gravid, tror jeg... fant det ut forrige uke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler virkelig med deg for jeg har også vært kasteball hvor ingen vil ta ansvar. Når jeg hadde blødning senere i svangerskapet ringte jeg jordmor/helsestasjon som ba meg ringe sykehuset/fødeavdelingen som ba meg ringe fastlegen som ba meg ringe jordmor... :overrasket::angry:

Greit nok at helsespersonell ikke ser på foster som like betydningsfullt når det er 4 uker som 17 uker, men det er jo like viktig synes jeg. Og det er jo tross alt et annet menneske å ta hensyn til også, nemlig mammaen. Åhh blir så frustrert.. Jeg skjønner at kapasiteten er sprengt, men man må jo ta vare på den gravide uansett om det er 4 eller 40 uker! :nei:

Tenker på deg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når blir jeg gravid da? føles jo helt absolutt ugravid ut.

prøver å tenke litt stort på det, det er jo de som lever i tropevarme uten vann, og de får jo barn.

kvinner i krigsrammede land er jo utsatt for kjempestress, kan ikke engang sammenlignes eller forstås av meg

folk som på utrolig kjipe måter blir gravide (voldtatt), altså

poenget mitt er vel, vi er jo laget for å overleve, og det er jo formange av oss.

sær og kjip trøst, men det funker, litt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan de ikke gi deg blodprøver for å sjekke hcgstigning i det minste? Kan ikke skjønne at de vil nekte det. Har du evt mulighet for privat tidlig ul?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nei, legen er bare.. vi får vente å se.. blir det abort så blir det abort, sånn er det!

men skulle få tidlig UL, da.. etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en tafatt lege! Sannsynligvis er alt i orden, men det å føle seg usikker i en sånn sak er grusom. Men om du skal få tidlig ul offentlig må det jo helst søkes snart, eller sjanser han på å slippe det kanskje? :klo: Hørtes ikke helt klokt ut. Finnes ikke noe privat tilbud der du bor som ikke er svindyrt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hu er egentlig ikke tafatt, men akkurat når det kommer til å sjekke "unødvendige" ting, så er det ikke så lett å komme igjennom.

Har time den 28, da, så får håpe det blir sendt rekvisisjon da, da er jeg 6+ noe, og la oss si 2-3 ukers venting, ca 9-10 uker på UL.

Har fått tilbud om en til 650, privat i oslo, men jeg er så utrolig pysete for innvendig. Vi snakker.. bedøvelse før noen får dytte ting opp (på sykehus osv).

men, å lage bebi er noe annet.. alt annet er bare så ufattelig vondt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe det løser seg greit med tidlig ul offentlig da. Om du er rundt 10 uker kan de jo forsøke utvendig ihvertfall :) Det er ikke noen behagelig undersøkelse akkurat :\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan er det mulig å være i SÅ dårlig humør?

den lille (vanligvis så sjarmerende) lille gutten har sutra FRA HAN STO OPP.. OG TIL NÅ, og det er fremdeles ikke håp om leggetid. kun sovet 30 + 40 minutter.

en til? hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+0!!!!

så utålmodig, så i tvil om UL nå, en del av meg har nesten slått nummeret til en kjent og god klinikk som er rett ved meg, men så er det 1200kroner, det er mye penger for kun å være utålmodig, jeg får jo svar om 2-4uker uansett. MEN DET ER JO SÅ LENGE.

jo, også er jeg kvalm.

veldig, veldig kvalm.

tok på sea-bands som jeg kjøpte sist, de hjelper ikke, men det er jo lov å håpe det kanskje har noe å si, det skader jo ikke OG dennegangen var de gratis.. ja..da..

vondt i magen og, bekymringene lar ikke vente på seg.

måtte ta en cola, pga kvalmen og har drukket en kopp te, så har jeg vel drept alle sjanser.

positiv hilsen

meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Annonse

[1] Category widget

7+6... tror jeg

finner ut hva eller ikke hva som er der på mandag.

har istedet for å google mulige sykdommer googlet legen som skal ta ultralyd, hun virker flink

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 uker idag. herregud jeg er så spent.

og kvalm

og.. ute av stand til å spise

og spent..

og vurderer å være helt vill å dra i offentlig svømmehall (hysteriet viker litt for å glede sønn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet opp som 8+4

To timer senere 12+0.

HELT greit.

5,4 cm alien, litt vanskelig å gjøre undersøkelsen, lagt på meg 15 kilo siden forrige første ultralyd.

Ææææææ!!! Det er en liten bebi der, med et lite hjerte som slår 160 slag i minuttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...