Gå til innhold

Bare jeg som ikke går av skaftet i vilt sinne av denne saken?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er aldri greit å slå barn. Men en 5 åring som oppfører seg så ufordragelig som denne gutten, kjenner jeg at jeg blir så provosert over at jeg ikke klarer å føle sympati med hverken han eller mora.

Snakk om en dårlig oppdratt unge!

http://www.varden.no/nyheter/lines-sonn-5-ble-slatt-av-ansatt-i-barnehagen-1.1324531



Anonymous poster hash: 3a1a0...b56
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sikkert 30% av ungene jeg kjenner ville gjort noe som den gutten der. Og jeg tør påstå at jeg kjenner en GOD DEL unger.. Å reagere med å slå eller spytte er likevel totalt uakseptabelt spør du meg!

Jeg klikker heller ikke over saken, men jeg ville vært rimelig fortvila som mor..

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akseptabelt er det slett ikke. Men, når denne ungen klarer å provoserer opp til 2 episoder på relativt kort tid så er det ganske nærliggende å tenke at han er en pøbel, som ofte oppfører seg dårlig. En femåring, som for øvrig skal begynne på skolen om under 1 år som ikke vet bedre folkeskikk er rett og slett kvalmt.



Anonymous poster hash: b8950...155
  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen unger er noen skikkelig drittunger med dårlig oppdragelse. Jeg har selv jobbet i barnehage og det har til tider vært helt grusomt på grunn av enkelte barn. Men det er aldri rett å slå et barn, punktum.



Anonymous poster hash: 1d52a...21c
  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært mitt barn hadde jeg vært temmelig fortvilet over den udugelige oppdragelsen barnet har fått. Sånne folk burde ikke få barn.



Anonymous poster hash: 32ff2...7e7
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

La merke til at moren sa dette om hendelsene der sønnen spyttet en ansatt i ansiktet og bet en annen:

"Men barn gjør sånt, det er bare sånn de er."

Nei, det er ikke sånn 5 år gamle barn er? Det er nærliggende å tro at det her er snakk om en dårlig oppdratt gutt som ikke viser respekt for omgivelsene sine. Jeg synes fortsatt det er uakseptabelt å slå til et barn, men jeg må innrømme at jeg føler litt sympati for de ansatte i barnehagen.



Anonymous poster hash: 1d52a...21c
  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes absolutt ikke at " det er slik unger er".slik moren sier. Har aldri opplevd en 5-åring som biter og spytter folk i ansiktet, da tenker jeg mer på 2-åringer. Har opplevd en ansatt som fikk en spyttklyse i ansiktet av en pasient, han spyttet tilbake, men selvfølgelig var den ansatte lei seg etterpå, det hele var gjort i refleks. Hvis jeg plutselig hadde blitt bitt i hånden ( regner med at det ikke var et kose-bitt) så kan det godt være at jeg hadde slått tilbake i ren refleks for å komme unna smerten? Men det som undrer meg her, er at moren ikke viser noe ansvar for sønnens oppførsel? Hvis det er normalt at hennes sønn både spytter og biter i en alder av 5-år, og det mot voksne som vanligvis blir sett på som autoritetspersoner av barn så hadde jeg selv blitt meget bekymret! Selvfølgelig er det ikke akseptabelt at voksne oppfører seg på en slik måte, men nå har den ene ansatte sluttet av egen vilje, altså har han tatt ansvar for situasjonen. Hva som har skjedd med den voksne som spyttet tilbake, vet jeg ikke, men det virker som styreren ser alvoret i situasjonen, håper moren også etter hvert gjør det, og da tenker jeg på hennes sønn.



Anonymous poster hash: 88d8e...33d
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hva et barn på 5 år gjør , skal man IKKE slå.

Det er ikke barnets feil at det er bortskjemt eller fått feil oppdragelse.

Slå gjør man bare oppover, mot dem som er STØRRE enn seg selv.....

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er aldri greit å slå barn. Men en 5 åring som oppfører seg så ufordragelig som denne gutten, kjenner jeg at jeg blir så provosert over at jeg ikke klarer å føle sympati med hverken han eller mora.

Snakk om en dårlig oppdratt unge!

http://www.varden.no/nyheter/lines-sonn-5-ble-slatt-av-ansatt-i-barnehagen-1.1324531

Anonymous poster hash: 3a1a0...b56

Ungen min er 3 år. Jeg lærer ungen min å kaste sand i øynene og sparke de andre i knærne og ballene. Ungen min skal ingen kødde med på den måten. Spis eller bli spist.

Anonymous poster hash: 282e8...8c3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At et barn spytter en ansatt i ansiktet er totalt uakseptabelt. Jeg synes det er greit at hun spyttet tilbake. Da fikk jo gutten selv erfare hvor slemt det var at han spyttet.

Av og til lurer jeg virkelig på hva foreldrene tenker på når de ikke gidder å lære barna sine folkeskikk.



Anonymous poster hash: 7c997...54d
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle de 4-5-åringene som biter og spyr har alvorlige problemer - enten ADHD, eller dårlig miljø hjemme, eller omsorgsvikt, o.l. Problembarn. Det er ikke sant det mor sier at det er det barn gjør. La oss håpe det er bare utrolig dårlig oppdragelse og ikke noe mer alvorlig som omsorgsvikt.

Normale barn reagerer ikke på denne måten.

Jeg føler med barnehageansatte. 2 forskjellige som reagerer på samme barn? Da er det mest sannsynlig barnet som er problemet. Jeg håper mor får tak i barnets problemer.



Anonymous poster hash: 9f607...d25
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var klapsen i ansiktet bare en refleks som følge av påført smerte, eller ble det gjort som bevisst hevn/straff?

Det spiller ingen rolle. Det er ikke lov å slå barn, verken for foreldre eller barnehageansatte og uansett hva som skjer. Punktum.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var klapsen i ansiktet bare en refleks som følge av påført smerte, eller ble det gjort som bevisst hevn/straff?

Poenget er at man ikke skal jobbe i barnehage dersom man har en slik rask gjengjeldelsesrefleks. Jeg vet at jeg ikke har en slik refleks. Mens en person som er vokst opp i et miljø hvor man er avhengig av å forsvare seg ofte, vil kanskje ha utviklet en sterk slik refleks.

Anonymous poster hash: 2930f...52a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det spiller ingen rolle. Det er ikke lov å slå barn, verken for foreldre eller barnehageansatte og uansett hva som skjer. Punktum.

Men hvis den ansatte dyttet vekk ungen litt brått kunne det jo ha blitt tolket som et slag, uten at det var slik det var ment.

Anonymous poster hash: e547f...868

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske spesielt å se hvor mange som kaller gutten drittunge, og legger ansvaret for det som hendte over på ham. Barn oppdrar ikke seg selv.

Når det er sagt: det er ulovlig å slå barn, og denslags skal selvsagt ikke skje i en barnehage. Var den ansatte såpass udugelig at han spyttet i én situasjon, og slo i en annen (forsto det som det var samme person som gjorde begge deler), så er det nærliggende å tenke at dette er en person som generelt takler barn på en dårlig måte, og ikke bør jobbe i barnehage.

Endret av Bodillen
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

At et barn spytter en ansatt i ansiktet er totalt uakseptabelt. Jeg synes det er greit at hun spyttet tilbake. Da fikk jo gutten selv erfare hvor slemt det var at han spyttet.

Av og til lurer jeg virkelig på hva foreldrene tenker på når de ikke gidder å lære barna sine folkeskikk.

Anonymous poster hash: 7c997...54d

Jeg skjønner ikke helt dette jeg! Selvsagt er det uakseptabelt av ungen å spytte på den ansatte, men et barn er et barn og en voksen er en voksen. Man skulle tro at en 5-åring var gammel nok til å vite at man ikke spytter på andre, men når det da ikke vet det, tror du virkelig måten å lære det på er å svare med samme mynt? Dersom alle alltid skulle gjøre dette "øye for et øye" så er det jo ikke rart at hevndrap og æresmord blir utført (for å dra den litt langt).

Så klart kan unger være jæææævlig irriterende, men ingenting (INGENTING) rettferdiggjør vold og nedverdigende handlinger som å spytte på det. Jeg må innrømme at i den situasjonen at et barn spytta på meg så ville min første tanke vært "forbanna drittunge, jeg fåååår så lyst å spytte tilbake på deg!", for man blir jo sint! Det er ingen mennesker som liker å bli spytta på (eller jeg vet at noen har det som fetish selvsagt, og som del av sexlivet sitt, men), og man reagerer automatisk med slike tanker, men det er en lang vei fra å tenke det som en umiddelbar refleks og det å faktisk gjøre det.

Og ja, kanskje ungen var dårlig oppdratt, men burde ikke dette bare gjøre at man får mer sympati med barnet? Man kan da ikke holde en FEM-åring ansvarlig for sin oppdragelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske spesielt å se hvor mange som kaller gutten drittunge, og legger ansvaret for det som hendte over på ham. Barn oppdrar ikke seg selv.

Når det er sagt: det er ulovlig å slå barn, og denslags skal selvsagt ikke skje i en barnehage. Var den ansatte såpass udugelig at han spyttet i én situasjon, og slo i en annen (forsto det som det var samme person som gjorde begge deler), så er det nærliggende å tenke at dette er en person som generelt takler barn på en dårlig måte, og ikke bør jobbe i barnehage.

Det var to isolerte hendelser, med to forskjellige ansatte. Den ene sa forøvrig opp jobben etter hendelsen.

Anonymous poster hash: 1d52a...21c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...