Gå til innhold

Dyr og graviditet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var på besøk hos mine foreldre i ettermiddag, og de har ei tispe. Normalt hilser hun på folk som kommer på besøk, og så går hun og legger seg under bordet. Idag derimot hang hun rundt bena på meg i ett sett, fulgte nesten etter meg på do - hun satt faktisk utenfor døren og ventet på meg. Min mor spurte om jeg har mensen(?), og jeg lo og sa nei. Testet positivt for 2 dager siden. Jeg kom til å tenke på at jeg var hos ei venninne i forrige helg som passet ei tispe, og hun var likedan. Har dog aldri møtt den hunden før, men jeg var ikke den eneste "fremmede" i leiligheten da.

Kan hunder "merke" graviditet på den måten? Har hørt at de kanskje nekter å forlate eieren sin om eier sørger osv. Men graviditet? Noen som har opplevd dette før?



Anonymous poster hash: f3646...fb8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, de lukter det. Hunden har oppdaget at jeg var gravid, før jeg selv visste det, med både minstemann og huleboeren vi venter på nå.

Han har blitt veldig opptatt av å lukte meg i munnen og fryktelig opptatt av å vokte meg og huset mot " farer"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tispa min bror hadde hang konstant etter søsteren min da hun var gravid, så det kan faktisk ligge noe i det. Og tispa til søsteren min hang ekstra mye etter henne under graviditeten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så søtt :fnise::)

Anonymous poster hash: 2f517...6f1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pusen vår merket også graviditeten tidlig (forandret oppførsel ovenfor meg når jeg testet positivt).... Lå masse på fanget (dette er egentlig en katt som ikke ligger på fang)...

Nå i uke 21 kan hun finne på å sitte og stirre på magen min, som om hun lytter... 💕

...og nå bekkenløsningen herjer som værst, og jeg går rart, ser hun ytterst skeptisk på meg.... 😜

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de kan merke det. Hannhunder også.

Anonymous poster hash: 91233...7b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjelder dette kun tisper?

Jeg hadde en gravid venninne på besøk, og hannhundene mine, som ellers aldri bryr seg om besøkende, gikk bort og stirret på henne flere ganger før de snudde seg og så spørrende på meg. De forventet tydeligvis at jeg skulle forklare hva dette var slags tull. :ler:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest imperio

Jeg hadde en gravid venninne på besøk, og hannhundene mine, som ellers aldri bryr seg om besøkende, gikk bort og stirret på henne flere ganger før de snudde seg og så spørrende på meg. De forventet tydeligvis at jeg skulle forklare hva dette var slags tull. :ler:

aaaww :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten vår er blitt så klengete på meg. Trur ikkje det er heilt tilfeldig, for han har aldri vore noko særleg kosete. Står lenge å "klapper" på magen og brystet mitt 😅

Edit: og så er han så stor og tung 😂

Endret av Kjibba
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannhunden til svigers luktet det forrige gang jeg var gravid. Det var omtrent umulig å få nesa hans ut av skrittet mitt. Det endte i SA. Denne gangen merket han ikke noe, men det er kanskje fordi det var så tidlig? Endte i SA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, ja. Tipset lukter graviditet :) Eller merker deg. En venninne av meg sliter med eksem. Under graviditeten var hun helt kvitt eksemen, men hunden hennes kødde som en gal. Veterinæren sa at hunden hadde fått eksem. Når barnet kom til verden fikk venninnen min eksemen tilbake, men hunden ble kvitt den. Det er litt spesielt :)

Anonymous poster hash: cd910...46f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...