Gå til innhold

Samboer vil i utdrikningslag kort tid etter termin


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Samboeren min fikk i dag invitasjon til utdrikningslag. Datoen er satt til vel to uker etter vi har termin. Jeg er førstegangsfødende. Nå lurer han på om dette er greit for meg.

I utgangspunktet synes jeg dette er for snart etter fødsel, vet jo ikke om jeg må gå på overtid og hvordan situasjonen er etter barnet har kommet. Jeg har vært mye dårlig under svangerskapet. Utdrikningslaget er et stykke unna, og overnatting inngår. Påmeldingen er bindende, og prisen er ca 2000 kr. Vi har ikke veldig god råd i disse tider.

Får vondt i magen når jeg tenker på dette, men har samtidig ikke lyst å være en kjip kjæreste og si nei :/ Så nå håper jeg på å få deres mening om saken.



Anonymous poster hash: 9c313...088
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo ikke svare på om det er greit nå, det må jo han også forstå. Kanskje du føder den dagen dette utdrikningslaget er? Han får bare si at han ikke kan svare på om han kommer eller ikke, det burde ikke være du som skal gi ham lov til å gå eller ikke, han kan vel tenke litt elv? Herlighet...



Anonymous poster hash: bd8a6...8d4
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde han hatt vett i skallen ville han takket høflig nei uten å trenge å spørre deg.



Anonymous poster hash: ccc8d...ffd
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere har råd til å eventuelt "miste" de 2000, så er det bare å melde seg på. Har du ikke født til da, så er det bare å ikke dra?

Jeg synes det er vel mange penger ut av vinduet, ganske trangt økonomisk nå siden det er så masse som må handles inn til den lille..

Ts.

Anonymous poster hash: 9c313...088

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til den prisen? Nei! Ikke når man trenger pengene selv og har en ny baby.

Hvis det kostet f.eks 200kr så hadde jeg sagt ja med to betingelser. 1. At jeg hadde født minst en uke siden, livet stopper ikke helt opp selv med en nyfødt. 2. At han holder seg edru og i nærheten av bilen hele tiden. Vi opplevde at babyen ble alvorlig syk som 2 uker gammel, sånt kan skje. Og du skal også slippe å måtte vekke babyen for å hente han. Og dere skal ikke betale 300kr til taxi når man har lite kr.

Men pga de 2000kr så hadde jeg sagt nei uansett om det ikke var bindende, vi har heller ikke topp økonomi.

Anonymous poster hash: a28d8...1a6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2000 og bindende påmelding er litt drøyt når dere er rundt fødselstider..

Jeg ville ikke nektet min mann det (om vi hadde pengene) for en kveld og natt, men ...

Om det er noen som evt kunne vært hos deg dersom du har behov for det om han drar?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

" Det er greit for meg, dersom det er en risiko du er villig til å ta "



Anonymous poster hash: 0d063...2b7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han må vel kunne si at han blir med hvis du har født og alt er i orden? Uten å melde seg på.

Ellers ville jeg ikke gjort det.

Du kan jo ta turen til en venninne/mor/søster slik at du slipper å være alene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva om noe skjer med deg da? det er jo ikke sikkert du har født enda en gang. du kan gå på overtid. å hva om du må ta keisersnitt å ikke kan gjøre noe selv i lang tid etterpå? eller om både du og baby får komplikasjoner å blir liggende på sykehus? dette er for å sette ting veldig på spissen, men det er reelt. han må bare vite hvilken rissiko han er villig til å ta. hadde ikke vært greit for meg hvertfall.



Anonymous poster hash: 27632...a91
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, skjønner han ikke at det ikke går an å svare på? Og de som arrangerer utdrikningslaget, skjønner ikke de at det ikke går an å binde seg til noe sånt når du er innenfor termin?

Det er mye som kan skje. Hvis du føder til eller før termin og alt går bra kan han jo dra uten problemer. Men hvis du går max på overtid og blir satt i gang, noe som jo er ganske vanlig for førstegangsfødende, da er du på sykehuset den dagen. Da har han kastet bort de pengene, og jeg skjønner godt at 2000 er mye når man får baby og har mange utgifter allerede.

Går det ikke an å melde seg på, men å vente og se? Hva skal dette laget inneholde, siden det er så dyrt og påmeldingen er bindende? Kan han ikke sjekke litt med de som arrangerer?

Hvis han MÅ svare nå, og ikke kan gi noen forbehold, synes jeg han skal si nei. Det handler om prioriteringer. Noe han kanskje heller ikke har tenkt på, er at muligheten er ganske stor for at han slettes ikke ønsker å dra rett etter han er blitt pappa. Mye forandrer seg på kort tid da, og det kan godt hende at han helst ønsker å være hjemme.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse menneskene som avholder utdrikningslaget må da begripe at han ikke kan svare på det nå? :klo:

"Jeg kan dessverre ikke gi noe svar nå fordi vi har termin i de tidene, og hvis det blir fødsel omtrent samtidig kan jeg naturligvis ikke dra noe sted. Hvis det ikke er mulig å melde seg på i siste liten må jeg dessverre takke nei, selv om jeg har lyst å være med."



Anonymous poster hash: 74e1d...790
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Runforit

Eh, ikke ok! Må jo skjønne at det er mulig at dere enten har en nyfødt baby eller at du kan føde når som helst. Merkelig at han i det hele tatt vurderer det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hadde vært helt uaktuelt og jeg er ganske sikker på at mannen ikke hadde vurdert det i det hele tatt. Her er vi invitert i bryllup en måned etter termin og han er usikker på om han skal dit fordi han mener det er for kort tid etter. Sa selvfølgelig at han bare må dra.

Anonymous poster hash: 0c6cf...102

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Det hadde ikke gått her. Det endte med hastesnitt og jeg sliter fortsatt med å komme meg opp av sengen for å amme lille. Så her hadde mannen fått nei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er ganske liberal i forhold til mange, og mannen min hadde verken reiseforbud eller drikkeforbud eller andre ting jeg leser om på KG. Likevel synes jeg at dette hadde vært vanskelig å si ja til.

Sju av ti førstegangsfødende går over termindato, noe som vil si at det er ganske sannsynlig at det er mindre enn to uker siden fødselen når han drar. Det er deres første barn, noe som gjør at det er vanskelig å se for seg hvordan det blir etter fødselen, og problemer kan oppstå. Hadde det vært en kveld på byen med kompiser, der han kunne være med noen timer og så dra hjem ville det nå vært en ting. Eller en jobbreise han måtte delta på. Men dette er for moro skyld, det innebærer reise, og det er dyrt. Kanskje han kunne meldt seg på hvis det ikke var bindende påmelding, men det er vel gjerne ting som må betales i forkant, dette her?

Mulig svaret er farget av at jeg synes det er galematias med slike dyre utdrikningslag, da ;)

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Saxofon

Altså, du vet jo ikke når du føder. Du kan like så godt føde 2 uker før termin og barnet er da en måned når utdrikkningslaget skal være eller du kan føde på samme dag. Jeg ville sagt ja men hvis du ikke har født innen 3 dager før avreise så burde han bli hjemme.

Endret av Saxofon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke baby viktigere? Hva om du føder den dagen han er borte? 2000kr?????

Skal det feires i et annet land? Høres sykt mye!!! Synes du oh baby er viktigere , og å bruke penger på baby er viktigere og...:

Anonymous poster hash: cedd0...610

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg endte med keisersnitt og kjæresten min måtte ta hånd om baby som bleieskift etc i ca 1 uke... Også hjelper meg å komne ut av senga , lage mat.... Var helt ødelagt i noen dager.... Han hadde fått nei fra meg ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...