Gå til innhold

Er min 7 mnd treg med alt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det virkelig så vanlig å krabbe i 7mnd-alder? Min på 8 mnd har akkurat fått fart på ålingen. Det samme var det med storebror også. Han krabbet ikke før han var 11mnd. Jeg har for øvrig alltid fått høre at de har vært tidlig ute, men ikke når jeg leser her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det virkelig så vanlig å krabbe i 7mnd-alder? Min på 8 mnd har akkurat fått fart på ålingen. Det samme var det med storebror også. Han krabbet ikke før han var 11mnd. Jeg har for øvrig alltid fått høre at de har vært tidlig ute, men ikke når jeg leser her.

Har hatt begge deler. Mellomste satt helt i ro til han reiste seg og gikk ved 12 mnd. Yngste klarte forsere trapper og gikk rundt bordet da hun var 7 mnd. Mye bedre med mellomste, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig så vanlig å krabbe i 7mnd-alder? Min på 8 mnd har akkurat fått fart på ålingen. Det samme var det med storebror også. Han krabbet ikke før han var 11mnd. Jeg har for øvrig alltid fått høre at de har vært tidlig ute, men ikke når jeg leser her.

Min krabber nå når han er 8 mnd, men alle sier at han er tidlig ute!

Anonymous poster hash: 1c1d0...04b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min har elsket fast føde fra første forsøk, så mye at vi måtte slutte litt tidlig med mme (i samråd med helsesøster). Men samtlige i barselgruppa har slitt med fast føde fra første forsøk og noen av de sliter ennå. Så min unge er nok mer unormal sånn sett enn din :) Vi er 10 styk i barselgruppa.

Anonymous poster hash: 85507...96d

Innlegget er sikkert godt ment, men du trenger ikke starte med eller nevne det i det hele tatt at barnet ditt eeeelsker mat. Hvertfall ikke i denne tråden

Anonymous poster hash: e1c09...f01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv mat hun kan spise selv. Små brødbiter med leverpostei feks.

Vår på 11 mnd spiser nesten bare hvis han får spise selv, og har alltid gjort det. Det blir grisete, men det er en periode og det går over :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innlegget er sikkert godt ment, men du trenger ikke starte med eller nevne det i det hele tatt at barnet ditt eeeelsker mat. Hvertfall ikke i denne tråden

Anonymous poster hash: e1c09...f01

Beklager. Men poenget mitt var at de 9 andre barna i barselgruppa ikke er sånn som min. Min er et sjeldent unntak virker det som. Og bare tilfeldig, jeg er ikke en flinkere mor av den grunn. Så TS skal ikke bekymre seg over maten.

Anonymous poster hash: 85507...96d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lærte ikke å krabbe før han var 10-11 mnd. Men han ålte seg fremover.
Og han gikk når han var 14 mnd.
Han var også litt sein med ting, men gikk til normal tid og er helt normal den dag idag når det kommer til utvikling.
Det er helt normalt at dem utvikler seg forskjellig.



Anonymous poster hash: e4800...1e0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unge nr 1 snudde seg ved 7 mnd, ålte seg ved 11, krabbet ved 12 mnd, slapp seg ved 16 mnd og gikk ved 18. Melk var hovednæring frem til ett og en viktig del av kostholdet til 18 mnd. Snakket sent, men var svært tidlig ute finmotorisk.

Barn nr to snudde seg ved 6 mnd, krabbet ved 11 mnd, slapp seg ved 18 mnd, og går ikke noe særlig enda ved 20 mnd. Elsket mat fra første stund og spiste hovedsaklig fast føde ved 8 mnd. Helt ordinær på det finmotoriske, men var svært tidlig ute med språket og har nå mange ord og snakker i hele setninger.

Unger er forskjellige, og ingen kan være tidlige ute med alt. Det sagt, mistenker du at noe er galt så ta kontakt med helsesøster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er 9 mnd og krabber heller ikke. Hu åler seg bakover, men ikke fremover. Kjenner selv jeg stresser litt ang dette, men forsøker å roe meg ned med det. Vet jo at hu er innenfor normalen. Men det er ikke lett når man ser andre babyer som er yngre som krabber i vei, og andre på samme alder som går allerede.

Prøv å slapp av og nyt denne tida Før det blir for hektisk 😊 det sier jeg til meg selv ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp helt av, ts. Gutten min på snart åtte måneder har nylig lært seg å snu seg fra rygg til mage. Krabbing er vi et godt stykke unna enda! :)

Han spiser heller ikke grønnsaksmoser eller middager generelt. Her gir vi en helt nøytral grøt og tilsetter frukt/bærsmoothie. Uten smoothie nekter han å spise! :)

Alle babyer er forskjellige, og ting skjer når de selv er klar for det! Det er overhodet ingen stress. Nyt tiden, du, og konsentrer deg om den lille og kos deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...