Gå til innhold

Jordbær - gravid - amming


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Diskutert tema! Kan gravide spise jordbær ? Eller kan ammende spise jordbær ?

Anonymous poster hash: dc48f...743

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva skal vi diskutere? Gravide og ammende kan spise jordbær.



Anonymous poster hash: d0556...d62
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følg veiledningen til NHI

Du kan prøve å spise jordbær mens du ammer, men det er alment kjent at babyer kan få vondt i magen etter at moren har spist jordbær mens hun ammer. Men dette er langt fra alle, så du får bare prøve :)



Anonymous poster hash: 52bdc...354
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gravide kan hvertfall spise jordbær :) retningslinjer for amming har jeg ikke satt meg inn i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både gravide og ammende kan spise jordbær.

Når man er gravid bør man skylle bærene godt

Og skulle bayen reagere etter amming, så lar man såklart være å spise noe mer.

Det er slutt på at man skal holde seg unna sånn i alle tilfelle, nå prøver man seg fram og lar heller være om det skulle komme reaksjon.

Foreligger det alvorlig allergi i nær familie må man jo såklart være litt mer forsiktig.



Anonymous poster hash: 0282e...23c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste man bør være obs på er dersom baby eller annen nær familie har (atopisk) eksem eller allergier. Jordbær kan utløse eksemutbrudd/allergiske reaksjoner. Det kan altså ikke GI allergi, men trigge allerede eksisterende allergi. Og det vil man jo unngå så lenge som mulig. :)



Anonymous poster hash: 1b370...684
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ammer og kan spise ALT, utenom jordbær da. Spiser jeg jordbær kan jeg belage meg på å være zombie uten hørsel i et par dager etterpå! Det er bare å prøve seg fram. Alle babyer er forskjellig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle kan i teorien spise jordbær dersom det ikke er noen kraftige allergiske i familien. Jeg spiser jordbær som gravid, men da jeg spiste jordbær mens jeg ammet var helvete løs, mildt sagt. Fyyy som han hylte. Så det gjør jeg ikke igjen...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at babyen kan få vondt i magen dersom du spiser jordbær (og løk + +). Så jeg holder meg unna, orker ikke tanken på mulighet for skriking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...