Gå til innhold

Håravfall etter svangerskap


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som mistet mye hår etter graviditet: Hvor lenge varte det? Nå har jeg mistet hår noen måneder, og det ser ikke ut til å gi seg helt. Selv om det er litt bedre nå enn for noen måneder siden. Kjenner jeg gruer meg til hver gang jeg må gre meg eller vaske det.

Kommer håret mitt alltid til å være tynt og pistrete?

Hvor lenge varer dette?

Er det noe jeg kan gjøre?

Hadde ikke noe spesielt hard svangerskap eller fødsel, men har gått ned en del i ammeperioden, så er relativt tynn. Hvis det har noe å si.



Anonymous poster hash: dd049...c44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her startet håravfallet ca 2-3 mnd etter fødsel, og holder på fortsatt, 6 mnd etter.

Edit: har forresten lest at håret som faller etter fødsel er det håret man egentlig skulle ha mistet under graviditeten, men vet ikke om det stemmer.

Endret av Hattifnatten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her startet håravfallet ca 2-3 mnd etter fødsel, og holder på fortsatt, 6 mnd etter.

Jaja. Vi får bli venner. Se etter hun med det pistrete håret, hehe.

Hva gjør du? Klipper deg i ny frisyre? Drar på deg en lue? Jeg skjønner nå hvorfor så mange klipper seg kort etter fødsel, men jeg har "alltid" hatt langt hår, og tviler på om jeg ville blitt spesielt sveisen med kort frisyre.

Anonymous poster hash: dd049...c44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det holdt på i en fire-fem måneder. Etterpå vokser det ut igjen. Da får du masse korte hår overalt. Kjempefestlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff jeg gruer meg :( har omtrent ikke mistet ett hårstrå siden jeg ble gravid.

Anonymous poster hash: f18d0...517

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff jeg gruer meg :( har omtrent ikke mistet ett hårstrå siden jeg ble gravid.

Anonymous poster hash: f18d0...517

Hvis det er en trøst, er det ikke sikkert det skjer med deg. Og heller ikke sikkert at det ser veldig drastisk ut. Jeg kan fortsatt gå ute blant folk liksom. Heller ikke sikkert du bryr deg like mye som det du ville gjort før fødsel :-)

TS

Anonymous poster hash: dd049...c44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaja. Vi får bli venner. Se etter hun med det pistrete håret, hehe.

Hva gjør du? Klipper deg i ny frisyre? Drar på deg en lue? Jeg skjønner nå hvorfor så mange klipper seg kort etter fødsel, men jeg har "alltid" hatt langt hår, og tviler på om jeg ville blitt spesielt sveisen med kort frisyre.

Anonymous poster hash: dd049...c44

Haha, huff :fnise:. Og nå har det begynt å vokse ut småhår ved hårfestet i pannen som stikker ut. Lekkert! Har ikke klippet meg, har for det meste hatt håret i en flette eller en ball bak. Har gitt litt opp. Det hjelper ikke akkurat på at håret blir fett igjen omtrent i det jeg går ut av dusjen.

Da jeg var gravid var det såå glansfullt, tykt og fint. Nå ser jeg ut som en våt nakenhund på hodet, så har dessverre ikke noen tips!

Endret av Hattifnatten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistet enorme mengder hår fra han var 4 måneder til han var ca 8 måneder. Han slutten å amme selv når han var 10 mnd.
Nå er det snart 1 år siden han ble født. I vikene ser man det best, der har det vokst ut ca 4 cm. Ser ut som jeg har lugg :fnise:
Ser ikke pistrete ut i lengden/tuppene, men er helt klart tynnere i håret. Har masse masse "babyhår" overalt!
Grøss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her - startet når babyen bikket en 3 mnd.....

Ammer ikke, men har jernmangel og lavt stoffskifte som jo er rene gulloppskrifta for superstygt hår som faller av :S

Grøsser hver dag i dusjen(og vasken og gulvet og på alle klærne og babyen som jafser i seg mine hårstrå).



Anonymous poster hash: 7dce0...c40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, huff :fnise:. Og nå har det begynt å vokse ut småhår ved hårfestet i pannen som stikker ut. Lekkert! Har ikke klippet meg, har for det meste hatt håret i en flette eller en ball bak. Har gitt litt opp. Det hjelper ikke akkurat på at håret blir fett igjen omtrent i det jeg går ut av dusjen.

Da jeg var gravid var det såå glansfullt, tykt og fint. Nå ser jeg ut som en våt nakenhund på hodet, så har dessverre ikke noen tips!

Jeg og, men det gjør at det ser enda verre ut. For det er særlig i vikene det er tynnet ut, så når jeg trekker håret bakover, får jeg virkelig fremhevet det. Men jeg kan jo ikke gjøre noe annet når jeg tilbringer store deler av døgnet med en baby hvis fremste moro er å knytte små harde barnehender rundt mors sarte, pistrede hår og trekke alt han makter.

Men nå skal jeg snart ut i jobb, og må nesten greie å bygge en eller annen slags falmet fasade, til håret mitt blir normalt igjen.

For det blir vel det? Litt mer normalt igjen?

Ingen som har noen hyggelige historier om sitt glansfulle, tykke hår som kom tilbake?

Anonymous poster hash: dd049...c44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her - startet når babyen bikket en 3 mnd.....

Ammer ikke, men har jernmangel og lavt stoffskifte som jo er rene gulloppskrifta for superstygt hår som faller av :S

Grøsser hver dag i dusjen(og vasken og gulvet og på alle klærne og babyen som jafser i seg mine hårstrå).

Anonymous poster hash: 7dce0...c40

Har faktisk lest at det har med svangerskapet å gjøre, ikke amming.

Det er i det minste en slags trøst for meg som tenker at jeg skal amme en god stund til.

Anonymous poster hash: dd049...c44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og, men det gjør at det ser enda verre ut. For det er særlig i vikene det er tynnet ut, så når jeg trekker håret bakover, får jeg virkelig fremhevet det. Men jeg kan jo ikke gjøre noe annet når jeg tilbringer store deler av døgnet med en baby hvis fremste moro er å knytte små harde barnehender rundt mors sarte, pistrede hår og trekke alt han makter.

Men nå skal jeg snart ut i jobb, og må nesten greie å bygge en eller annen slags falmet fasade, til håret mitt blir normalt igjen.

For det blir vel det? Litt mer normalt igjen?

Ingen som har noen hyggelige historier om sitt glansfulle, tykke hår som kom tilbake?

Anonymous poster hash: dd049...c44

Du ville ikke kledd pannelugg da? :) da får du iallefall skjult vikene.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 måneder siden jeg fikk barn og mister vanvittig mye hår enda. Jeg er bare glad til for håret mitt er alltid for tykt, nå slipper jeg å dra til frisøren for å tynne det ut. :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du ville ikke kledd pannelugg da? :) da får du iallefall skjult vikene.

Det skulle man trodd. Men jeg HAR pannelugg! Og det er slik jeg skjuler det også, når jeg har håret ut, jeg passer på at panneluggen er "jevnt fordelt". Så det er ikke sånn at folk snur seg etter meg på gaten, men jeg ser jo at håret mitt er blitt mer pistrete, at det er litt "hakk" på siden av luggen, og at jeg ikke bare kan trekke håret tilbake. Mulig jeg føler meg ekstra shabby, fordi jeg har vært i permisjon noen måneder. Med babyen i nærheten kan jeg ikke ha håret ut, og kler jeg på meg noe anstendig på morgenen, går det fem minutter før jeg ser ut som et klassisk før-bilde.

Får ta meg en tur til frisøren og friske opp fargen litt. Kanskje det vil hjelpe.

Anonymous poster hash: dd049...c44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg har ikke nok hår til å ha pannelugg jeg! :fnise:
Hadde vært verdens tynneste pistrete pannelugg ever. Hadde ikke rekt med til øyenbrynene engang siden håret jeg har mistet ikke har vokst skikkelig ut enda. Huttetu.
Ikke kler jeg det heller :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut http://www.nisim.no/

Brukte selv FAST, da jeg ville få fart på hårveksten etter å ha klippet meg kort. Å den funket kjempe bra.

Håre vokste dobbelt så fort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sønnen min er 7 måneder, og jeg røyter som en gæærning... Synes ikke håret mitt ser direkte pistrete ut (bank i bordet), men har laaange hår som ligger overalt. Det nyoppfunnede ordet "mammahår" brukes daglig av toåringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varte i 13 måneder! Sambo holdt på å bli gal av hår overalt, så stoppet det nesten over natten:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MIster alle hår etter graviditet?



Anonymous poster hash: 2c948...749
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...