Gå til innhold

Men er jeg egenltig en del av familien da?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke spurt om penger, og så lenge jeg går på skole, noe som jeg skal gjøre til jeg er 27 år så vil jeg ikke få støtte .. fordi sånn er norge som land. urettferdig. men men. Må bite tenna sammen, men hybler koster 6000 per mnd og jeg har ikke råd, fordi jeg vil ikke ende opp med noe gjeld. Jeg har søkt til 14 hybler, men fått avslag på alle. Jeg har prøvd mitt, og jobber i tillegg, men pengene jeg jobber for går til mat, når jeg ikke får hjemme. Blir nektet mat av stefar og pappa, stefar gjemmer varene mamma kjøper. Ingen hører på meg.

Anonymous poster hash: e017f...ab4

Det at du ikke får nok mat hjemme på denne måten er omsorgssvikt! Dette er en sak for barnevernet, ikke nav. Det du skriver om at stefar tar på deg får og lampene mine til å blinke kraftig.

Hvor i landet holder du til?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mitt råd er å kontakte barnevernet/snakke med rådgiver på skolen. Uansett hva, så skal foreldrene sette barna sine foran. Noe annet er uakseptabelt.

Når verken din mor eller far gidder å høre på deg, og alle 4 behandler deg som dritt, da er det bare en ting å gjøre. Be om hjelp til at du og søsteren din kan komme dere vekk fra dem. Rådgiveren på skolen kan hjelpe deg, hvis du ikke ikke tør å gå til barnevernet.

Dine foreldre blir sikkert veldig misfornøyde hvis barnevernet blir involvert, men i din situasjon, så er det bedre enn at du og søsteren må fortsette å bo der. Men jeg synes det er rart at du ikke får leid en hybel o.l. Er mange som flytter for seg selv før de er 18 år....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viste denne til mamma og responsen var: "Ja, men da kan du regne med p miste all kontakt med foreldrene dine.."

Turte ikke svare "det kunne ikke blitt bedre! :)" liker ikke såre andre..

Anonymous poster hash: e017f...ab4

Hehe, det ville ikke vært noe tap å miste kontakten med de foreldrene nei. Har hun vett i skallen burde hun klare å forstå at facebookmeldinger som "fuckface, bitch" ikke er noe du kommer til å savne.

Drit i om du sårer dem. De gir deg ikke mat, han kommer med slibrige meldinger og klår på deg. Blir de såret, er det fullt fortjent.

Anonymous poster hash: 75f8d...371

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er en trollunge TS!!!

Anonymous poster hash: 4ecb2...77f

Er jeg? jaja.

Har kontaktet nav og barnevernet over email i kveld, håper på svar. Jeg har fått nok av dette livet.

Anonymous poster hash: e017f...ab4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at du ikke får nok mat hjemme på denne måten er omsorgssvikt! Dette er en sak for barnevernet, ikke nav. Det du skriver om at stefar tar på deg får og lampene mine til å blinke kraftig.

Hvor i landet holder du til?

Holder til i Hedmark.

Anonymous poster hash: e017f...ab4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg? jaja.

Har kontaktet nav og barnevernet over email i kveld, håper på svar. Jeg har fått nok av dette livet.

Anonymous poster hash: e017f...ab4

Hadde det ikke vært bedre å ringt til barnevernet i stedet? Jeg kan forstå det med e-posten hvis du ikke ville at din far skulle høre deg. Uansett, så håper jeg at situasjonen din blir bedre snart :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde det ikke vært bedre å ringt til barnevernet i stedet? Jeg kan forstå det med e-posten hvis du ikke ville at din far skulle høre deg. Uansett, så håper jeg at situasjonen din blir bedre snart :hug:

Mobilen min er knust, og vil ikke ringe ifra dems mobiler :( Har ikke råd til ny, får heller ikke

Anonymous poster hash: e017f...ab4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det like ille hos faren din?

På mandag kan du snakke med helsesøster på skolen? Du kan godt ta med utskrift av det rare han skrev til deg på facebook.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vent og se hva barnevernet sier, og snakk også med helsesøster eller lignende på skolen. Har du familie du kan bo hos? Er det noen foreldre av venninner du stoler på som du kan bo hos en periode?

Jeg hadde det likedan, men heldigvis tok min mor til vettet. Hadde hun omtalt meg som et objekt hun hadde til låns hadde jeg kuttet henne ut umiddelbart.

Anonymous poster hash: 677a2...e12

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan få støtte av lånekassen til å flytte ut nå.

Dersom særlige forhold av personlig eller sosial karakter, for eksempel alvorlige konflikter i hjemmet, gjør at du vil bli hindret i å gjennomføre utdanningen, kan du få bostipend selv om du ikke kan få det på grunn av reisetid eller avstand. Det samme gjelder dersom foreldrene dine er skilt og du ikke kan bo hos noen av dem.

Konflikter og uenighet som blir sett på som vanlig mellom søsken eller mellom barn og foreldre, er ikke omfattet.

Du må sende inn en bekreftelse fra en eller flere av de følgende på de sosiale forholdene hjemme:

  • PP-tjeneste
  • sosialkontor
  • familierådgivningskontor
  • psykolog
  • helsesøster

Bekreftelse fra skolen kan godtas hvis det går fram at vedkommende har særlig kjennskap til situasjonen.

Ta kontakt med helsesøster eller rådgiver på skolen på mandag som kan hjelpe deg videre. Skriv ned eksempler på forhånd og VIS de facebookmeldingene fra stefaren din.

http://www.lanekassen.no/bostipend



Anonymous poster hash: b239a...f0c
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy f... For ein ekkel type mora di har funnet! Han kan ikkje vere heilt god i toppen, men det er søren meg ikkje ho heller! Kjenner eg blir kvalm og skikkelig forbanna!

Så bra du har kontakta barnevernet! :) Du skal ikkje ha dårlig samvittighet overfor foreldrene dine, det er dei som burde ha det. Du må sette deg sjølv først. Er det sånn at du har ei søster også? Ho bør også komme seg ut derfra! Den grisen mora di bur med.. Eg venter bare på at han skal gjøre verre ting.

Kom dere på hybel, kollektiv, eller kanskje du kan bu hos tante, onkel, besteforeldre, veninne eller noko?

Stor klem til deg, TS! Du skal ikkje ha det sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy f... For ein ekkel type mora di har funnet! Han kan ikkje vere heilt god i toppen, men det er søren meg ikkje ho heller! Kjenner eg blir kvalm og skikkelig forbanna!

Så bra du har kontakta barnevernet! :) Du skal ikkje ha dårlig samvittighet overfor foreldrene dine, det er dei som burde ha det. Du må sette deg sjølv først. Er det sånn at du har ei søster også? Ho bør også komme seg ut derfra! Den grisen mora di bur med.. Eg venter bare på at han skal gjøre verre ting.

Kom dere på hybel, kollektiv, eller kanskje du kan bu hos tante, onkel, besteforeldre, veninne eller noko?

Stor klem til deg, TS! Du skal ikkje ha det sånn!

Tusen takk <3 Søsteren min er ofte hos kjæresten. Onkel bor for langt unna og har en fæl samboer, mens onkel på andre siden sliter nok med 3 barn og tante med kreft. Hadde bodd et annet sted om jeg hadde muligheten.

I helgen har jeg kun vært på rommet mitt. Kun rommet, og badet har jeg brukt. Jeg har ikke tatt en matbit, med unntak når mamma var borte. Ingen spør hvordan det går eller noe, som om jeg er usynlig. Utenom idag fikk jeg et spm om en bukse, som jeg ikke visste hvem var sin, så fikk jeg et surt svar "nei du vet jo ingen ting du".

Anonymous poster hash: e017f...ab4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I morgon når du kjem på skulen, gå rett til helsesøster eller rådgiver på skulen! Sånn skal det ikkje vere!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff TS! Vet at det er utrolig tøft å stå i mot foreldrene sine på den måten. Kom deg vekk! Prøv med helsesøster osv.

Jeg prøvde, det ble møte med barnevernet osv, men det hjalp ikke mamma var for flink til å skjule ting. Rømte som 16 åring, flyttet sammen med kjæresten.

Ønsker deg lykke til, du er en tøff jente, du skal ikke godta å ha det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...