Gå til innhold

Hva kan jeg forvente av Lærer 1.kl før barnet reiser hjem med taxi? Våte klær...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De øvde seg nok, og hun kler på seg selv om de hadde sagt det. Men hun tenker ikke over at det blir ubehagelig å være våt før det er for sent...

hadde de sagt til henne at hun skulle skifte når de hjalp henne av med buksa så hadde hun nok skiftet...

Kan jeg ikke en gang forvente at de kan si dette til henne når de kjenner hun er våt??

ts



Anonymous poster hash: 78c1a...233
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes dette er noe du må lære barnet selv. Tar man av en bukse fordi den er våt tar man på en ny. Var det virkelig læreren som tok av henne de våte klærne, gjorde hun det ikke selv?

Anonymous poster hash: 644b1...0fe

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det hun sa... Og hun er 6 år... tenker ikke på dette... deverre..

ts



Anonymous poster hash: 78c1a...233
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 6 åring selv, hun ville aldri funnet på å gå i bare strømpebukse (det er plutselig "flaut") og kler seg selv etter skole/sfo utfra vær.

Jeg skjønner at barn er forskjellige. Muligens derfor læreren ikke følger det opp heller. Jeg mener det ikke er lærerens ansvar, men det skader ikke å si fra på en fin måte at barnet ikke vet hvordan det skal kle seg til været og spørre om de kan følge henne opp.

Anonymous poster hash: 644b1...0fe

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lærerne har da ikke ansvar for å kle på ungene. Dette må hun ta ansvar for selv

Anonymous poster hash: 23ae2...cff

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker bare -20 grader og våte klær.... Det går jo ikke....

TS

Anonymous poster hash: 78c1a...233

Da må du kle på henne så hun ikke blir våt da. En lærer kan ikke skifte på 30 elever, det sier seg selv. En lærer skal undervise, de har ikke tid til å undervise og kle av og på 30 elever flere ganger om dagen.

Anonymous poster hash: 6f0d6...97e

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke ofte hun tar Taxi hjem. Så kan jo passe på å gi beskjed om at de må minne henne på dette fra gang til gang.

Kan jo ikke la henne reise hjem med storebror om hun ikke kler seg.

Har i dag valgt stilongs. lettere å bytte sokker og bukse da uten å måtte ta av alt om man ikke er veldig våt. Håper det gjør det lettere for henne å ordne selv. Klarer hun å ha tørre sokker, utebukse og evt bytte sko, så går det jo bra. tar ikke mye tid det om hun må ha hjelp til å finne...

ts



Anonymous poster hash: 78c1a...233
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lærerne har da ikke ansvar for å kle på ungene. Dette må hun ta ansvar for selv

Anonymous poster hash: 23ae2...cff

Så om hun ikke klarer det så kan hun få frostskader på tur hjem... ingen som tar ansvar for det... Er da skolen som har ansvar til hun er hjemme...

Syns faktisk at jeg kan forvente at de minner henn epå å skifte ut det som er vått og legge inn tid til dette også...

TS

Anonymous poster hash: 78c1a...233

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å ha det klart: Jeg forventer ikke at de skifter alt på henne, men at de legger inn tid til å skifte klær og minner henne evt på dette. De avslutter ti minutter før for å gå ut å møte faddere før de skal på taxi...

Men må nok be storebror sjekke klær før de reiser fra skolen. Mister deda taxi så får de vente på SFO. Har betalt full pass for henne, så det må bare bli slik. Hun kan ikke gå hjem slik som i går. hadde vondt i tæra og beina. var iskald.

Som sagt tidligere de er to lærere på 20 elever og en assistent. Det er mange som går under 100m fra buss.

Mange har også sfo eller skal på leksehjelp.

Blir ikke mange igjen å evt minne på eller hjelpe. Ser derfor ikke probelmet heller igrunn..

ts



Anonymous poster hash: 78c1a...233
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ansvaret her ligger på dere foreldre og ikke lærerne. Til og med min 4 åring klarer å ta av/på klær fra topp til tå, og hadde aldri gått i bare strømpebukse ute. I tillegg sier du datteren din reiser sammen med storebroren. Kan ikke han ha ett lite ansvar for å se til at hun har på seg rikelig med klær om hun ikke klarer det selv?

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ørtende gang: HUN KLER PÅ SEG SELV, men noen må minne henne på at om hun er våt så blir hun kald om hun går hjem.

Jeg er ikke de til å minne henne på dette, og om jeg maser hjemme så husker hun ikke dette på skolen. Slik er det bare.

De skal ut å møte faddere så tror det frister veldig og at hun derfor får det travelt.

Håper jo hun har lært av denne gangen, men å si det så alle hører dette er vel greit? Hvorfor skal det være så mye ekstra arbeid. To sekunder med en kommentar før alle elever går ut av klasserommet...

Dette ble fulgt opp på han som nå er eldst, så mulig det er derfor jeg forventer mer,.

TS



Anonymous poster hash: 78c1a...233
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så om hun ikke klarer det så kan hun få frostskader på tur hjem... ingen som tar ansvar for det... Er da skolen som har ansvar til hun er hjemme..

TS

Anonymous poster hash: 78c1a...233

Du kan ta ansvar når det blir så kaldt ute ved å ha på ull innerst. Det er ikke behagelig å gå med når det er vått, men holder på varmen.

Lurer også oppriktig på om det virkelig er skolen som er ansvarlig for alt som skjer fram til barnet har gått inn døra hjemme? Hvordan skal skolen kunne følge opp at alle barna går rett hjem og ikke blir distrahert på veien?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har sikkert lært av denne episoden at det er lurt å skifte og ikke gå våt hjem, og i tillegg bør du ta det opp med henne og minne henne om det om morgenen de gangene hun skal rett hjem og ikke på sfo. Min sønn kan godt finne på å gå hjem uten jakke hvis det ikke er så kaldt (vi har kort vei), med det resultat at det ofte er ørten jakker på skolen og ingen hjemme. Hvis jeg minner han på å ta med jakken hjem før han går om morgenen, husker han det stort sett (2.kl).

Hadde jeg vært deg, ville jeg sendt en hyggelig mail til læreren og forklart at hun ikke alltid husker å skifte, og spurt om læreren kunne hjelpe henne med å minne henne på det. Lærere er helt sikkert vant til slike mailer, og spes i første klasse. Burde ikke være noen big deal i det hele tatt.

Lykke til :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Poenget her er vel at man må spørre læreren om å følge med på dette, ikke ta det som en selvfølge at dette er lærerens oppgave da de aller fleste skolebarn tar på seg nye klær om de tar av seg bløte.



Anonymous poster hash: 644b1...0fe
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se det positive i det... Er det -20 grader ute så skal det godt gjøres at hun blir klissvåt når hun er ute, og det pleier jo å være en grense på -10 grader for om barna må ut eller ikke. :P

Det er greit at hun tydeligvis er distré, men hun må da selv merke at det er ubehagelig å gå med våte klær? Det burde jo ikke være nødvendig å minne henne på dette?

Endret av SmallTalk
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grensen her er -20... de har ikke vondt av det.

Nei da blir hun sikkert ikke våt heller, med mindre hun får snø i skoa som smelter, men det kjenner hun sikkert og tar det ut..

Men hun gikki strømpebuksa og de hjalp henne med buksa, derfor var det litt rart syns jeg da.

De hadd brettet buksa som var uten navn og lagt den i en pose og hengt den på plassen hennes....

Hun bryr seg ikke om hun ikke må, fryser hun ikke eller har vondt så bryr hun seg ikke. Lett å ha med å gjøre på den måten, da det er lite som i hennes øyne e ren big deal, men dette hadde vært greit om hun tenkte over dette ja, men hun merker det ikke før det er vondt eller kaldt har jeg inntrykk av.

Hjemme må jeg passe på om vi er ute og hun er våt. klager ikke....

Hun får lett atopisk eksem av Ull, så sliter litt med det. må ha det som lag nr to.

TS



Anonymous poster hash: 78c1a...233
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du kan ta ansvar når det blir så kaldt ute ved å ha på ull innerst. Det er ikke behagelig å gå med når det er vått, men holder på varmen.

Lurer også oppriktig på om det virkelig er skolen som er ansvarlig for alt som skjer fram til barnet har gått inn døra hjemme? Hvordan skal skolen kunne følge opp at alle barna går rett hjem og ikke blir distrahert på veien?

Ja de har ansvar fra de går ut døre til de kommer hjem. Ikke de som går, men de som har skyss....

Det har vi fått bekreftet av læreren på foreldremøte når det ble tatt opp at de gikk alene fra bussen og bort til skolen også. Et stykk fra holdeplassen og bort og mye kan jo skje på turen bort når ungdomskolen er der også.

I tillegg går de forbi kommunale boliger med noen som trenger mer tilsyn, som kan virke skremmende på de...

ts

Anonymous poster hash: 78c1a...233

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at ikke storebror får noe ansvar i dette. Hvis ikke han klarer å passe på at førsteklassingen har det bra, så må dere møte henne på taxistoppet istedet.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så læreren skal sjekke alle 30 elevene om de har på tørre klær? Når skal elevene egentlig lære noe? Om hun har tatt av buksa så er det jo rart at hun ikke har skiftet strømpebuksen også. Her må du nok gå inn å snakke med henne. Dette er ikke lærerens jobb.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så læreren skal sjekke alle 30 elevene om de har på tørre klær? Når skal elevene egentlig lære noe? Om hun har tatt av buksa så er det jo rart at hun ikke har skiftet strømpebuksen også. Her må du nok gå inn å snakke med henne. Dette er ikke lærerens jobb.

Nok en gang: det var læreren som tok av buksen. De et 20 stk i klassa... Ikke alle som har lang vei hjem. mange er på sfo og så videre... vil ikke gjennta dette nok en gang.

Læreren kunne be henne ta på tørre klær eller minne henne på det når hun var våt og ga henne hjelp. Buksen hang i en pose sammenbrettet så dette har hun ikke gjort selv. derfor er det enda mer rart at hun kom så våt hjem.

Desverre ikke alle som er så klare for skolen eller ansvaret dette medfører. Skal de lide av den grunn?

Hun klarer å kle på seg selv så går ut i fra at jeg bør kunne forvente at læreren bruker to sekunder av sin tid til å minne om dette til de som ikke skal på sfo eller har lengere gå vei etter skolen.

Dette var første gangen så hadde ikke falt meg inn at 10åringen måtte ta dette ansvaret for sin søster. da rekker de kanskje ikke taxi da de slippes ut akkuratt i tide, og 1.kl begynner å kle på seg og gå ut for at de skal være klare til det ringer ut slik at alle rekker hjem.

De så vel at hun gikk i strømpebukse så kunne sikkert bedt henne kle på seg mer.

Men det er mange som har skyss hjem siden de bor ved veien. de aller fleste i hennes kl. har dette om de ikke må gå hjem. Av de som går hjemer det bare 6 stk som har lenger vei da resten bor ved skolen...

Blir ikke mange å passe på da skulle man tro...

ts

Anonymous poster hash: 78c1a...233

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...