Gå til innhold

Bør homofile par få adoptere barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja.

Og jeg undrer på om de som er mot at homofile skal få adoptere virkelig mener at barnet får det bedre på barnehjem/i slummen/på gata enn hos et par som har kjærlighet og ressurser til å gå igjennom en slitsom adopsjonsprosess? Helt tullete.

Det er ikke nødvendigvis alternativet, hvis det står mellom et heterofilt par og et homofilt par er det generelt sett det heterofile paret som er egnet som foreldre. Ikke noe vondt om homofile, de kan jo ikke noe for at de er slik de er, men de kan aldri erstatte en mamma eller en pappa. Et barn trenger både en mor og en far, for å utvikle seg riktig.

Anonymous poster hash: 5067a...377

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det syns jeg så absolutt. Om man er homofil, heterofil eller bifil, har ikke noe å si for hvilken omsorg og kjærlighet man klarer å gi til et barn.

Vedrørende mor/far roller, som nevnes over her tror jeg ikke barn mister enten mannlige eller kvinnelige forbilder av å ha to mammaer/to pappaer. Samme argumentet som nevnes over her, kan også brukes mot alenemødre/fedre.

De aller fleste mennesker lever ikke kun med ett kjønn i sin omgangskrets: Barnet møter menn/kvinner i familien, på skolen, barnehagen, naboer osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle barn trenger en far og en mor. Ikke to fedre. To menn kan aldr eerstatte en mamma.

Anonymous poster hash: 5067a...377

Javel? Hva med mannen som av en eller annen grunn må oppdra barnet sitt alene?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner mange homofile, og ja <3 de er smartere og ekstremt snille !

De som ikke er over homofobigreia kan gå å gjemme seg. Vi kan ikke leve i 1914 lenger

Kjenner også en del homofile, og de er da som folk flest...?

Hverken smartere eller snillere, dummere eller slemmere.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke nødvendigvis alternativet, hvis det står mellom et heterofilt par og et homofilt par er det generelt sett det heterofile paret som er egnet som foreldre. Ikke noe vondt om homofile, de kan jo ikke noe for at de er slik de er, men de kan aldri erstatte en mamma eller en pappa. Et barn trenger både en mor og en far, for å utvikle seg riktig.Anonymous poster hash: 5067a...377

Da har du prosentvis flere eksempler/kilder på barn som utvikler seg "feil", etter å ha blitt oppdratt av homofile foreldre, enn av heterofile regner jeg med? Eller er det bare synsing du kommer med?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle barn trenger en far og en mor. Ikke to fedre. To menn kan aldr eerstatte en mamma. Anonymous poster hash: 5067a...377

Hvorfor ikke?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner også en del homofile, og de er da som folk flest...?

Hverken smartere eller snillere, dummere eller slemmere.

Jeg snakket ikke om de DU kjente? De jeg kjenner er veldig smarte og snille :)

Hahaha, ville jo ikke sagt at så mange mennesker er smartere enn meg? ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle barn trenger en far og en mor. Ikke to fedre. To menn kan aldr eerstatte en mamma.

Anonymous poster hash: 5067a...377

Nå har det seg sånn at ikke alle vokser opp med en mor OG en far, av forskjellige grunner, men de klarer seg som oftest like bra som andre barn for det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener dere?

Anonymous poster hash: 047f3...c8f

Ja, det synes jeg at vi skal få.

Og det gjør vi vel også, i hvert fall i følge loven. Men det er ingen giverland som ønsker at homofile par skal få adoptere, så hittil er det vel ingen homofile par i Norge som har fått den muligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakket ikke om de DU kjente? De jeg kjenner er veldig smarte og snille :)

Hahaha, ville jo ikke sagt at så mange mennesker er smartere enn meg? ...

Jeg regnet med at du forsøkte å generalisere, altså "de homofile jeg kjenner er snille og smarte, ergo er homofile generelt snille og smarte, og bør få adoptere".

Hvis du IKKE prøvde å generalisere gir jo ikke utsagnet ditt mening i debatten i det hele tatt. "jeg kjenner 20 homofile som er snille og smarte, ergo bør homofile få lov til å adoptere". Eeehh :vetikke:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det synes jeg. Det viktigste er at barnet får et godt sted å vokse opp, og jeg ser ingen grunn til at homofile bør ha mindre rett til å adoptere enn enslige. Når det er sagt, er det flere som ønsker å adoptere barn fra utlandet enn barn som frigis for adopsjon akkurat nå, samt en del land godtar ikke homofile eller enslige søkere, så jeg tror ikke at en regelendring i Norge er "nok" for å gjøre dette til en mulighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle barn trenger en far og en mor. Ikke to fedre. To menn kan aldr eerstatte en mamma.

Anonymous poster hash: 5067a...377

Kva med aleineforeldre då? Der det mangler ein far eller ei mor? Skal dei fratas barna pga samlivsbrudd eller dødsfall? Fordi dei ikkje er gode nok foreldre uten å vere ei mor OG ein far?

Og kva med eit lesbisk par? Du skriver at to menn aldri kan erstatte ei mor. Kan to mødre erstatte ein far?

Eg trur det viktigste er at barn har omtenksomme, ansvarlige foreldre som er glade i dei, uavhengig av legning og kjønn. Glad dei fleste her inne er enige med meg og ikkje deg, AB! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regnet med at du forsøkte å generalisere, altså "de homofile jeg kjenner er snille og smarte, ergo er homofile generelt snille og smarte, og bør få adoptere".

Hvis du IKKE prøvde å generalisere gir jo ikke utsagnet ditt mening i debatten i det hele tatt. "jeg kjenner 20 homofile som er snille og smarte, ergo bør homofile få lov til å adoptere". Eeehh :vetikke:

Heterofile er da ikke snillere eller smartere...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De som ikke er over homofobigreia kan gå å gjemme seg. Vi kan ikke leve i 1914 lenger

Du er klar over at det finnes mange mennesker i verden som ikke har samme årstall som oss, sant? :P

Noen lever faktisk ikke i nåtiden en gang, men i middelalderen- og det er faktisk ikke stort du kan gjøre med det.

Respekt går for øvrig begge veier, og du har bevist at det mangler du tydelig.

Anonymous poster hash: 8f8e3...85f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sulter barn rundt om i verden, folk dør av stygge sykdommer, det er fortsatt krig i store dele av verden og snart så er det en eller annen religiøs tulling som på nytt prøver å overgå 9/11.

Og i Norge diskuterer vi om vi synes folk som forelsker seg i hvilket kjønn og hvem som synes det er greit...

I Norge har vi det godt tydeligvis..

Anonymous poster hash: fee3d...007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du kunne spurt barna, tror jeg de lett hadde valgt en kjærlig familie med ressurser og trygghet framfor barnehjem resten av barne/ungdomstiden.

For mange vil faktisk det være alternativet, og ikke kom og fortell meg at "de kan jo bli mobba" eller "barn har det best med flreldre av begge kjønn" -er seriøse argumenter for at de heller burde vokse opp uten foreldre og leve i fattigdom og utrygghet resten av livet.

Selvfølgelig skal homofile (og enslige) få adoptere!

Anonymous poster hash: f7bfa...9fc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke nødvendigvis alternativet, hvis det står mellom et heterofilt par og et homofilt par er det generelt sett det heterofile paret som er egnet som foreldre. Ikke noe vondt om homofile, de kan jo ikke noe for at de er slik de er, men de kan aldri erstatte en mamma eller en pappa. Et barn trenger både en mor og en far, for å utvikle seg riktig.

Anonymous poster hash: 5067a...377

Hvordan utvikler de seg feil da mener du dersom de har homofile foreldre? Utrolig vanskelig å holde seg saklig mot slike påstander men jeg vil gjerne høre hva du legger til grunn for en slik uttalelse.

Uansett er ikke virkeligheten slik du skisserer. Adopsjonsprosessen slik den er nå krever ressurser og det er MANGE ganger flere barn som trenger foreldre enn par som ønsker/har mulighet til å adoptere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...