Gå til innhold

Ble kasta ut av restaurant pga medbrakt mat


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Til et lite barn?

Anonymous poster hash: 7e55d...f62

Ja. Mat som folk drar med seg har ingenting inne på et kjøkken å gjøre på restaurant. Kan ikke barnet spise noe av det som stod på menyen, eller at foreldrene ikke kan bestille noe barnet kan spise, kan de vente til barnet blir større.

Anonymous poster hash: b5768...303

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg blir sjokkert av å lese svarene i denne tråden. Jeg har ikke barn selv og er ikke spesielt "barnevennlig", man seriøst!? Dette landet er virkelig kun for spesielt interesserte. Barn skal ikke få være med på restaurant? Nei, jeg flytter ut igjen. Ærlig talt.



Anonymous poster hash: e18fb...9b0
  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror dette er trolling!

Og ts har jo ikke vist seg noe mer siden HI...

Anonymous poster hash: 31f4f...453

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror dette er trolling!

Og ts har jo ikke vist seg noe mer siden HI...

Anonymous poster hash: 31f4f...453

Skjønner jeg godt etter alle de tåplige innleggene. Og trolling? Virkelig? Er det så uvanlig og utenkelig at folk tar med seg barn på restaurant at det blir ansett som trolling!?

Anonymous poster hash: e18fb...9b0

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner jeg godt etter alle de tåplige innleggene. Og trolling? Virkelig? Er det så uvanlig og utenkelig at folk tar med seg barn på restaurant at det blir ansett som trolling!? Anonymous poster hash: e18fb...9b0

Nei, det er ikke uvanlig.

Men jeg kan love deg at ingen i Norge har blitt kastet ut av en restaurant pga et spørsmål om å varme opp medbragt barnemat.

Anonymous poster hash: 31f4f...453

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke uvanlig.

Men jeg kan love deg at ingen i Norge har blitt kastet ut av en restaurant pga et spørsmål om å varme opp medbragt barnemat.

Anonymous poster hash: 31f4f...453

Selvfølgelig kan du ikke "love det".

Anonymous poster hash: e18fb...9b0

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjekk plussene på innleggene og gjør dine konklusjoner . Sorry , vi vil ikke eta med unger , noen av oss

Anonymous poster hash: c6c3e...1c7

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror dette er trolling!

Og ts har jo ikke vist seg noe mer siden HI...

Anonymous poster hash: 31f4f...453

Ikke trolling, jeg lurte på hva folk mente om og ta med mat til små under 1 år på restaurant, da jeg trodde dette var veldig vanlig. Følte bare alt ble avspora her, så har ikke orka å svare.

Anonymous poster hash: 98b66...4c6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på en type familierestaurant hvor ting er litt mer tilpasset barnefamilier og romantiske middager kommer man ikke til oss for å spise.

allikevel er det vanvittig mange ekstremt bråkete og grisete mennesker innom.

Folk tar IKKE med seg ungene sine ut for å roe de ned. Folk snakker IKKE til ungene sine om de løper rundt å plager andre. Hver eneste uke må vi snakke til minst ett ekstremtilfelle å opplyse dem om at dette er et spisested og ikke lekeland.

Vi varmer ikke barnemat for andre lenger, men har kjøpt inn egen mikro som står utei lokalet. Vi ble litt lei av å få kjeft fordi vi ikke gjorde det riktig eller raskt nok.

Nå er det bare grøtmafiaen igjen. Hvorfor ikke ta en av skålene som står fremme, i stedet for å bruke tekopper eller kaffekopper som må legges i bløt for å få ut klinet?

det er noe i uttrykket: alle kunder skaper hlede, noen når de kommer og andre når de går.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokkerende mange gjør ikke det, og barnelyder oppfattes raskt som bråk av folk som ikke har barn selv. Dessuten er det så mye styr rundt barn. Opp og ned av stoler, ut og inn av vogn, fra fang til fang...

Ja det er så fryktelig slitsomt å se et barn gå fra fang til fang! Åååå så sliten jeg blir, å så sliten! Herregud det er jo bare å la være å se på.

Anonymous poster hash: 81455...6c7

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk plussene på innleggene og gjør dine konklusjoner . Sorry , vi vil ikke eta med unger , noen av oss

Anonymous poster hash: c6c3e...1c7

Da kan du rett og slett ikke gå ut å spise da. Skal jeg fortelle deg hvorfor? Det er fordi det finnes unger OVERALT!

Anonymous poster hash: 81455...6c7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere, jeg har ikke baby selv så lurer på noe: er det virkelig normalt å spørre om å få varmet opp babymatglass rundt om kring? Restauranter har jo nok med matlaging og servering av egen mat, spesielt på en søndag!! Om de ikke skal holde på med mikro-mat til andre folks barn også? Går det ikke an at babyen spiser kald mat?

Spør ikke for å være frekk! Ante bare ikke at det var så vanlig å ta seg til rette og "kreve" så mye på restaurant. Syns ikke det var så dårlig service, jeg

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere, jeg har ikke baby selv så lurer på noe: er det virkelig normalt å spørre om å få varmet opp babymatglass rundt om kring? Restauranter har jo nok med matlaging og servering av egen mat, spesielt på en søndag!! Om de ikke skal holde på med mikro-mat til andre folks barn også? Går det ikke an at babyen spiser kald mat?

Spør ikke for å være frekk! Ante bare ikke at det var så vanlig å ta seg til rette og "kreve" så mye på restaurant. Syns ikke det var så dårlig service, jeg

Det er virkelig ikke mye å kreve at ditt eget barn skal bli mett i magen.

Anonymous poster hash: 81455...6c7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er revnende likegyldig om barnet gråt eller ikke. Det å ta med seg små unger, og særlig spedbarn på restaurant er frekt da sjansen for å ødelegge kvelden til 20-30 andre er stor ved å gjøre det. Barnet trenger ikke gråte heller for at det skal være irriterende. Det er nok at ungen begynner å kjede seg, går ned av stolen og løper rundt i lokalet. En restaurant er rett og slett ikke et passende sted for barn å være. Dra heller på McDonalds, der er det i det minste ballrom/lekerom for ungene.

At du ikke forstår at det er upassende syns jeg er merkelig.

Om et barn på 8 mnd hadde klatret ned fra stolen og begynt å løpe rundt, hadde jeg blitt imponert...

Det er noen restauranter som ikke vil ha barn som gjester. De satser på en annen målgruppe. Det må de få lov til. Dette kan også være foreldres feil, som har gitt restauranten dårlige erfaringer med grenseløse barn og voksne.

De fleste restauranter varmer opp barnematglass. At de ikke vil ha din hjemmelagede mat er forståelig pga hygiene. Men servitøren var uprofesjonell i håndteringen, som sier at enten får barnet spise pommes fritttes eller være sulten.

Vil her samtidig oppfordre alle foreldre til å ikke la barna sine løpe rundt/herje på restaurant. De kan sitte ved bordet, selv om det ikke er suuupergøy, det tar ikke livet av dem.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er virkelig ikke noen medlem av barnevognmafiaen, men blir veldig overrasket over mye folk hater barn. Ikke bare på restauranter men overalt skal det være sånn at barn ikke skal høres eller synes, virker det som i denne tråden. Må ærlig innrømme at av alt det som er av uromomenter når jeg er på romantisk date, så er små babyer laaaangt nede på listen. Og jeg har veldig sjelden opplevd at foreldre lar barna løpe fritt eller hyle uten å prøve å hysje eller trøste, som regel er foreldre ekstra på pletten når de er ute blant folk nettopp fordi de ikke vil forstyrre. Men det lar seg rett og slett ikke gjøre å være hjemme inntil barnet er 12 eller når det nå er akseptabelt å ta de med ut.

Vi vet jo ikke hvorfor ts var på restaurant, kanskje de var så langt hjemmefra at det var greiere å gå på restaurant enn å dra hjem. Og en ting er jo sikkert, den sikreste måten å få et barn til å gråte er ved å ikke gi de mat når det er sultent. Jeg hadde faktisk tatt for gitt at restauranten varmer opp mat til såpass små barn ettersom de ikke er gamle nok til å spise "vanlig" mat (dersom restauranten ikke selger barnemat på glass), og jeg har aldri opplevd en restaurant som sier nei heller. Det burde forresten være et signal til barnehaterne, restaurantene setter stort sett mer pris på familiene enn dere :)

Anonymous poster hash: d0bf3...9a8

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere, jeg har ikke baby selv så lurer på noe: er det virkelig normalt å spørre om å få varmet opp babymatglass rundt om kring? Restauranter har jo nok med matlaging og servering av egen mat, spesielt på en søndag!! Om de ikke skal holde på med mikro-mat til andre folks barn også? Går det ikke an at babyen spiser kald mat?

Spør ikke for å være frekk! Ante bare ikke at det var så vanlig å ta seg til rette og "kreve" så mye på restaurant. Syns ikke det var så dårlig service, jeg

Veldig på restauranten jeg jobbet på før. At foreldre velger å ta med barn kan være irriterende for noen, men før «kveldstid» burde det absolutt være legitimt.

Anonymous poster hash: 0dac5...02f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Magdalene

Jorden kaller. Spedbarn gråter. Mye. Foreldre, spesielt mødre, gir blanke i omverdens ved og vel

Jorden kaller!

Mine unger har aldri grått noe særlig i det hele tatt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jorden kaller. Spedbarn gråter. Mye. Foreldre, spesielt mødre, gir blanke i omverdens ved og vel

Første hintet burde kanskje være at resturangren ikke serverer babymat i utgangspunktet...

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første hintet burde kanskje være at resturangren ikke serverer babymat i utgangspunktet...

Arbeidet på kafe, vi serverte ikke babymat. Likevel var det ikke noe problem å varme opp maten til de som ønsket det. Klart man kkunne ha med babyer! Flesteparten av gjestene var småbarnsmødre... :)

Anonymous poster hash: 0dac5...02f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arbeidet på kafe, vi serverte ikke babymat. Likevel var det ikke noe problem å varme opp maten til de som ønsket det. Klart man kkunne ha med babyer! Flesteparten av gjestene var småbarnsmødre... :)

Anonymous poster hash: 0dac5...02f

Syns ikke det er så farlig, men syns fremdeles at resturan ikke er sted for en som er 8 måneder gammel.

Kanskje litt annerledes med kaffe? Ikke vet jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...