Gå til innhold

Når er man for gammel til å få barn, synes DU?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min personlige "grense" er egentlig siste barn før 35. Men jeg er nå 32 og singel, og har veldig lyst på flere barn, så det er godt mulig jeg går over egen grense om jeg treffer den rette. Har venner en del opp i 40-årene som er vel så spreke som meg, så ser ingenting galt i at noen av de skulle fått barn heller.



Anonymous poster hash: bf832...649
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man er for gammel når man ikke kan få barn mer. Pga alderen altså.

Man må tenke litt på barnets beste også, og ikke bare når det passer deg selv. Er ikke ideelt med småbarnsfedre i 50 eller 60-åra, syns jeg. Personlig har jeg tenkt at hvis jeg ikke har barn innen fylte 40, blir det ingen barn. Men det er dumt å sette en slik bastant grense, hvis jeg f.eks finner min livs kjærlighet som 41-åring.

Det verste er at det bare er et knips til, så er jeg 40! Det er 11,5 år til, og jeg føler de 11,5 siste årene har gått jækla fort, iallefall. Tida går vel ikke senere med åra, heller.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hummels

Man må tenke litt på barnets beste også, og ikke bare når det passer deg selv. Er ikke ideelt med småbarnsfedre i 50 eller 60-åra, syns jeg. Personlig har jeg tenkt at hvis jeg ikke har barn innen fylte 40, blir det ingen barn. Men det er dumt å sette en slik bastant grense, hvis jeg f.eks finner min livs kjærlighet som 41-åring.

Det verste er at det bare er et knips til, så er jeg 40! Det er 11,5 år til, og jeg føler de 11,5 siste årene har gått jækla fort, iallefall. Tida går vel ikke senere med åra, heller.

Det viktigste er nå at foreldra en gode og snille uansett hvor gamle de er, og at barna får en god oppvekst. Menneskene blir jo bare eldre og eldre, og holder seg yngre og yngre ;) En 50 åring kan fint oppføre seg som en 20 åring. Men i 50 åra kan ikke damer få unger, men menn kan fortsatt lage ;)

Endret av Hummels
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste er nå at foreldra en gode og snille uansett hvor gamle de er, og at barna får en god oppvekst. Menneskene blir jo bare eldre og eldre, og holder seg yngre og yngre ;) En 50 åring kan fint oppføre seg som en 20 åring. Men i 50 åra kan ikke damer få unger, men menn kan fortsatt lage ;)

Denne trenden tror jeg at snur ganske snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kan være i mer enn god nok form til å ta seg av en unge langt ut i pensjonsalder. Selvfølgelig vil ikke dette gjelde alle, men hvorfor skal det være en begrensning for de det gjelder?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Før 50 år. :)

Man kan aldri garantere noe som helst å si at ved å få barn som ung så kommer du til å bli bestemor, kanskje oldemor osv. Mange som har dødd som ung og etterlatt seg mann og barn. Det ene utelukker ikke det andre.

Anonymous poster hash: bfb4d...ab5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 25-30, avhengig av livsstil, hvor god form man er etc.



Anonymous poster hash: ba233...4d4
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silverstream

Da er jo over halvparten for gamle når de får sitt første barn i Norge i dag. Mener du virkelig at alle som ikke har satt igang før de er 30 bør forbli barnløse? Eller mener du bare at det er å anbefale å gå igang før den alderen?

Dette er min personlige mening som jeg har satt for meg selv, så synes ikke du kan sette deg som dommer over hva jeg vil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 25-30, avhengig av livsstil, hvor god form man er etc.

Anonymous poster hash: ba233...4d4

Haha. Mye bedre at alle får barn når de er 15.

Anonymous poster hash: ab2a2...1e7

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge min mor må man få minst 3 barn før 28 års dagen, hvis ikke får man brystkreft.

Jaja, da er det ikke noe håp for meg da. Får vel brystkreft ganske snart :P

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min egen del ligger grensa på 35 år. Da tar jeg hensyn til hva jeg selv vil ha i overskudd, hva jeg ønsker å bruke 40- og 50årene mine på og hvor gamle mine foreldre er (som barn og ungdom hadde jeg utrolig stor glede av mine egne besteforeldre, det er en mulighet jeg også ønsker at mine eventuelle barn skal ha).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge de kan ta seg av barna så kan de være så gamle de vil for min del. :)

Personlig så tror jeg ikke at jeg ville fått barn etter 40, men det er hva jeg tenker nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Gjest constance90

Jaja, da er det ikke noe håp for meg da. Får vel brystkreft ganske snart :P

Har dårlig tid jeg og, vi kan trøste hverandre underveis ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dårlig tid jeg og, vi kan trøste hverandre underveis ;)

Jepp det kan vi gjøre, intet håp her i gården :grine::P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...