Gå til innhold

Åpen skjede på to år gammel jente..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du skal ikke "riste av deg" mistanke om overgrep uansett! Ta det på alvor.

Anonymous poster hash: 34b08...f97

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fy søren, jeg synes synd på dagens pappaer, som skal være nødt til å bli utsatt for mistenkeliggjøres på denne måten.

Som sagt, mest sannsynlig har dette medisinske årsaker, og det er det man forholder seg til fram til man har grunn til å mistenke noe annet.

Herregud, denne jenta har en eldre søster, skulle faren hatt slike tilbøyeligheter, så ville vel hun vært utsatt først. Nå må dere slutte å krisemaksimere!



Anonymous poster hash: 35174...b2d
  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville heller dratt henne med til legen alene. Ikke for å legge skylden på noen, men hvis det skulle vise seg å være overgrep så er du den eneste du vett om som hvertfall ikke har gjort det.

Skeptisk når så mange liker kommentaren...

Snakk med mannen og ta han med. Menn er ikke automatisk overgripere. Barnet er to år gammelt, de aller fleste av oss er normale!!

Anonymous poster hash: 9231a...786

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke "riste av deg" mistanke om overgrep uansett! Ta det på alvor.

Skjerp deg!

Anonymous poster hash: 9231a...786

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke se hvordan det har så veldig mye å si om hun sier ifra til mannen eller ikke før hun drar til legen? Hadde det vært min unge hadde jeg sannsynligvis nevnt til mannen min at jeg dro til legen med barnet fordi man kan se inn i skjeden og jeg ville forsikre meg om at det var normalt.

Men om jeg av en eller annen grunn ikke hadde sagt det, men hadde kommet hjem og sagt ifra på kvelden at "idag var jeg hos legen med ... fordi ..." så ser jeg ingen grunn til at han skulle syntes det var noe galt i av meg å ikke si ifra?

Datteren skal jo bare sjekkes, hun er ikke døende!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fy søren, jeg synes synd på dagens pappaer, som skal være nødt til å bli utsatt for mistenkeliggjøres på denne måten.

Anonymous poster hash: 35174...b2d

Og jeg syns aller mest synd på de barna som lever med å bli utsatt for seksuelle overgrep, og ingen fanger det opp, fordi pappaen er "helt normal familiefar og verdens hyggeligste kar" og ingen tør å tro at han kan være en overgriper!

Nå sier jeg ikke at vi skal mistenke alle, men vi må ikke lukke øya fordi vi ikke vil se det heller!

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor alle her tar av. Kan dere ikke roe ned helt med disse overgrepsgreiene? Med mindre legen til TS synes det kan tyde på overgrep blir denne debatten å skape en hel masse bekymring og mistenkeliggjøring.

Forøvrig synes jeg nå uansett man informerer barnets far om at man tar det med til legen.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren skifter vel bleier/steller barnet han også? Så han har vel sett hvordan hun ser ut..?

Jeg synes det høres veldig spesielt ut å ta med ungen til lege uten å si noe til barnets far/TS' mann fordi man er redd for overgrep. Hadde blitt rimelig såret/forbanna om jeg var TS sin mann da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren skifter vel bleier/steller barnet han også? Så han har vel sett hvordan hun ser ut..?

Jeg synes det høres veldig spesielt ut å ta med ungen til lege uten å si noe til barnets far/TS' mann fordi man er redd for overgrep. Hadde blitt rimelig såret/forbanna om jeg var TS sin mann da!

Jepp helt klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor alle her tar av.

Velkommen Ciara! Du må være ny her på KG?

Anonymous poster hash: 9c3bd...463

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Ciara! Du må være ny her på KG?

Anonymous poster hash: 9c3bd...463

Ser poenget ditt. Burde ikke være så naiv etter så mange år på KG. Men jeg gir meg ikke! Noen må kunne holde hodet kaldt her... ;)

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steg nr. 1 er jo legen. Stakkars jenta har jo vondt.

Og all synsing rundt anklager kan tas i runde nr. 2.

Jeg ser ingen grunn til å ikke informere faren, og evt. sjekke med ham dersom han også skifter bleie på henne. Lufte "overgrepstanker" overfor ham skal du selvsagt ikke. Enhver forelder som oppfattet slike hint ut av det blå ville, med rette, bli fly forbanna.



Anonymous poster hash: 5a05a...d37
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fy søren, jeg synes synd på dagens pappaer, som skal være nødt til å bli utsatt for mistenkeliggjøres på denne måten.

Som sagt, mest sannsynlig har dette medisinske årsaker, og det er det man forholder seg til fram til man har grunn til å mistenke noe annet.

Herregud, denne jenta har en eldre søster, skulle faren hatt slike tilbøyeligheter, så ville vel hun vært utsatt først. Nå må dere slutte å krisemaksimere!

Anonymous poster hash: 35174...b2d

Jeg sier ikke at overgrep skjer. Men og nesten beskylde barnets far og TS's mann. Jeg vet damer kan være jævlige. Men en del av innleggene er grusomme når en tenker over det. Jeg lurer forresten på hvor mange overgrep DAMER gjør mot gutte og jentebarn. At det skjer ja jøss. Mennesket gjør mye uten og forstå det hele. Avvik fra det som ikke er forenelig med livet. Det finnes menn som er feildømt for incest og misbruk av barn. En feil dom er en for mye. Dette er i samsvar med norsk lovgivning. Håper alle forstår dette og ikke roper ulv før det er virkelig. Blir det slik som i tråden her mister en tillit til det hele. Endret av Peter007
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AllisHagtorn

Jo, jeg har jo hele tiden tenkt at jeg må oppsøke lege. Men har liksom ristet det av meg, og tenkt at "alle er forskjellig", og at kanskje jenta mi ikke er som flertallet. Siden jeg har sett litt av hvert på jobben. Det er kun de siste månedene at hun har uttrykt smerte ved vask. Og de siste månedene at avføringen har havnet oppi der. Synes det er rart at det blir bade videre og videre..

Vi har toårskontroll på helsestasjonen med legesjekk i slutten av neste måned. Vente til da, eller bestille før det?

Anonymous poster hash: 38e57...255

Er du seriøs?

Barnet ditt får avføring inn i skjeden for mange måneder siden? Jeg antar du mener at du har oppdaget at avføring har kommet fra skjede i tillegg?

Dette er jo omsorgssvikt. Jeg blir helt satt ut av å lese innleggene dine - og jeg tror dette er troll. Så totalt blottet for omsorg og vurderingsevne er jo ikke normalt oppegående mennesker.

De jeg kjenner av voksne som har opplevd dette har hatt så store problemer med fordøyelsen at det har etset gjennom veggen og dermed lagd hull. Det har ført til at avføring har kommet inn gjennom skjede, som igjen har ført til utlagt tarm grunnet skader på fordøyelsessystemet.

Jeg klarer virkelig ikke tro på denne historien.

Uttrykk om smerte ved vask er jo alene en grunn til å oppsøke legen, da etter få dager og ikke måneder.

Endret av AllisHagtorn
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest constance90

Skeptisk når så mange liker kommentaren...

Snakk med mannen og ta han med. Menn er ikke automatisk overgripere. Barnet er to år gammelt, de aller fleste av oss er normale!!

Anonymous poster hash: 9231a...786

Det kom gjerne ikke frem, hadde det vært faren som hadde oppdaget det så hadde jeg sagt det samme. Poenget var at det var kun hun som visste at hun ikke hadde gjort det. Om det var faren, barnehagetanta eller hvem enn så spiller det ikke en rolle hvilket kjønn som har gjort det, men hun har ikke. Get it?

---

Hele situasjonen er dramatisk skrevet i HI og jeg kjenner ingen som sliter med "slikt" underliv. Men etter litt googling osv så er det visst helt normalt. Det var mer rettet mot TS som var usikker på om det kunne være overgrep, hvilket jeg mener gjerne er best om man undersøker uten å innvolvere så mange i begynnelsen.

Endret av constance90
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra til legen snarest! Og vent med eventuelle anklager etter legens vurdering. Det er mest sannsynlig helt normalt, men de fleste er enige om at sånt bør sjekkes opp hos legen.

Hvorfor anklager dere ektemannen til ts? Mest sannsynlig er det ikke snakk om overgrep; selv hvis det skulle vært tilfelle, hvorfor er barnets far første mistenkte? Det kan like godt være barnets onkel, en ansatt i barnehagen, bestefar etc. Liker uansett ikke å anklage mennesker uten grunnlag, spesielt når det gjelder såpass sårbare ting.

Anonymous poster hash: 2d3b5...44a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes TS bør holde seg for god til å lage trolltråder ut av slike temaer.

Jobber TS i barnehage så vet hun hvordan slike mistanker og problemer skal håndters både i forhold til andres barn og egne barn.

Når TS jobber, angivelig, i barnehage så er der og andre som tar hånd om og nødvendigvis må bytte på og vaske TS datter. Hadde barnet blitt misbrukt ville barne togså ha endret adferd noe det er usannsynlig at ikke den som har daglig kontakt med barnet i barnehage eller annet barnepass har merket seg og meldt fra om.

Og til deg som snakker om at avføring kan komme ut av skjeden i stedenfor ut av rektum pga. Etseksader ol. Dette er sterkt overdrevet og ikke relevant for en 2 åring. Dette skjer i skjeldne tilfeller hos voksne kvinner og kalles fistel. Det blir en åpning gjennom veggen mellom skjeden og endetarmen.

For dem som fortsatt skulle mene at dette barnet finnes og at ts sitt innlegg er reelt og i tillegg skulle mene at barnet kan være blitt seksuelt misbrukt, skaff dere boka, Skadet, av Cathy Glass. Men vær obs på at det er en sterk bok og en sann historie.

Anonymous poster hash: 057fa...030

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...