Gå til innhold

Barnehage - hva har dere dobbelt opp av?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har ikke kjøpt inn ting med tanke på at det skal være dobbelt opp av noe, men vi har jo noe liggende hjemme etter eldre søsken osv. Votter og lue og slikt har vi også flere sett av i utgangspunktet. Men tanken er at vi tar med det meste hjem uansett av ordentlig utetøy og vintersko, har ikke kjøpt flere utedresser for eksempel.

Det eneste jeg kjøpte til seksåringen var en regnkåpe som var grei å ha til/fra barnehagen når det regnet. Det ordentlige regntøyet lå jo i barnehagen, så kjekt å ha noe ekstra regnbeskyttelse hvis det pøsregnet en morgen og vi skulle gå dit. Samme nå som hun går på SFO.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har dobbelt opp av sko, regntøy, luer, votter og vinterdress :)



Anonymous poster hash: 34d12...a48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dobbelt opp med parkdress, flere luer og votter, dobbelt opp med regntøy og støvler.

Vi bruker ikke å ta med oss utetøy hjem hver helg for å vaske det, ser ikke helt poenget med det. Om det er litt skitt på en parkdress så gjør jo ikke det noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan klarer dere dere med bare en regndress, en parkdress og en vinterdress? Det er da fort at dette blir vått tidlig på dagen? Må barnehagen da være inne resten av dagen? Vi har vår i gårdsbarnehage hvor de er mye ute og trenger to av hver av både regntøy, parkdress og vinterdress.

Anonymous poster hash: 41ec7...69c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Vi har dobbelt med luer,votter, hals etc. Ikke ekstra dresser, men har kjøpt sett (utenpåjakke/bukse og boblejakke/bukse) som vi bruker i ukedagene. De må jo uansett ha jakker, og da er det mye billigere å kjøpe til en bukse enn å kjøpe en dress. Til helgene tar vi med dressen hjem etter behov;) veldig greit med ekstra cherrox/støvler da vi pleier å ha dette stående i bhg, men vinterskoene tar vi på til/fra bhg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan klarer dere dere med bare en regndress, en parkdress og en vinterdress? Det er da fort at dette blir vått tidlig på dagen? Må barnehagen da være inne resten av dagen? Vi har vår i gårdsbarnehage hvor de er mye ute og trenger to av hver av både regntøy, parkdress og vinterdress.Anonymous poster hash: 41ec7...69c

Jeg har aldri hatt problemer med at han blir våt i løpet av dagen. Dette tror jeg kommer an på barnet om det sitter mye i ro i snøen/sølepytter og selfølgelig kvaliteten på klærne.. Jeg har ikke regntøy i bhg heller, kun parkdress og vinterdress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dobbelt opp av:

Støvler

Ullvotter

Vinterdress

Regntøy

Luer

Parkdresser

Dvs alt yttertøy bortsett fra regnvotter og sydvest.

Anonymous poster hash: 31d3d...d73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dobbelt av fleece og ull og regnklær. Ellers tar vi med fram og tilbake. Null problem.

Og hva gjør dere når dere må vaske yttertøy som ikke rekker å tørke til dagen derpå?

Anonymous poster hash: 31d3d...d73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hatt problemer med at han blir våt i løpet av dagen. Dette tror jeg kommer an på barnet om det sitter mye i ro i snøen/sølepytter og selfølgelig kvaliteten på klærne.. Jeg har ikke regntøy i bhg heller, kun parkdress og vinterdress.

Nåååvel, da jeg hentet barnet forrige dagen hadde samtlige barn regntøyet sitt pakket i plastposer, for alle barna på hele avdelingen hadde vått og møkkete regntøy. Mitt regntøy har vannsøyle på 10 000, og tapede sømmer,så er ikke kvaliteten det står på, men de vil jo ikke at ungene skal gå i møkkete tøy...

Anonymous poster hash: 31d3d...d73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva gjør dere når dere må vaske yttertøy som ikke rekker å tørke til dagen derpå?

Anonymous poster hash: 31d3d...d73

Utedresser henger vi opp på badet, så det rekker å tørke til dagen etter. Eneste er vinterdressen som kan være litt fuktig fortsatt. Da hiver jeg den 15-20 min i tørketrommelen på skånsomt program. Går helt fint. :) Hvis vi må vaske sko ved tisseuhell så setter vi på skotørkeren. :)

Edit: Vi har forresten dobbelt opp av regntøy, men det er egentlig bare helt tilfeldig. Hvis regnklærne blir våte tidlig på dagen, så kan de kle på han parkdressen da den har vannsøyle på 10 000.

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har dobbelt opp av regntøy. Bor i Bergen, så det trengs. 😂 I tilegg har vi dobbelt opp av fleecedresser, luer, halser, ullstrikk, støvler og sko, samt ullundertøy til skift.

Vi har bare en høstdress og vinterdress, har heller ikke en ekstra hjemme. Får heller vurdere til vinteren om vi har behov for en ekstra dress hjemme, slik at vi kan bytte om den andre blir fuktig. Kjøper i såfall en billigere modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har dobbelt opp av ytterklær, votter og luer. Så varierer det ha vi har dobbelt opp av mtp klesskift generelt. Det varierer også hvorvidt vi har dobbelt opp av for eksempel regntøy eller dress i selve barnehagen, eller om noe av det er hjemme.



Anonymous poster hash: f9dd6...dce
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har en høst/våredress (denne henger stort sett hjemme - er fra ifjor), en softshelldress som er ny i år som brukes i bhg nå før det blir for kaldt. En foret regndress (genialt) og et sett vanlig rengtøy. Har en billig vinteredress hjemme og den av god kvalitet i bhg (reima), har en del luer, votter og slikt. Et par støvler med ullsåle, og et par duck boots. Har kun et par vintersko ettersom duckbootsa fungerer fint med litt tjukkere sokk i. Har veldig mye ullundertøy, et til hver dag + 3-4 sett ekstra. To fleecesett og to ulldresser.



Anonymous poster hash: 66b63...09a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har to sett regntøy til begge, det tørker ikke over natta hverken i barnehagen eller hjemme når de har vært ute og badet i sølepytter i noen timer. De har en vinterdress og en vår-/høstdress hver, samt jakke og bukse som brukes til og fra bhg, på ettermiddager og i barnehagen hvis ting ikke tørker tidsnok. Flere hver av luer, votter, halser, regnvotter og sydvester, to sett hver med mellomlagsull. De bruker ull innerst hele vinteren, så der har vi naturligvis mye mer enn to sett. Når det gjelder sko har de litt å variere med, da begge har arvet pappaens føtter som fort lukter tåfis. Ved å variere på hva de bruker, unngår vi at det blir for ille. Har tidvis hatt to par støvler i samme str til eldste, men har ikke det nå. Har skotørker, men får ikke støvler med innsjø i tørre over natta likevel.

Vi har skikkelige klær, det er tross alt "arbeidsuniformen" til ungene, men de blir våte og skitne åkke som. Tror det er litt forskjell på ungene også, jeg ser at det er noen som alltid har skittent og klissvått tøy, og noen som sjeldent har det. Mesteparten av det eldste har hatt kan fint brukes av yngste, da, så vi kjøper i liten grad inn nytt til henne. Vasker plaggene minst mulig for å unngå slitasje, men i perioder blir det likevel vasket daglig. (Nå om dagen, f.eks. Hadde ikke gått uten to sett regntøy til hver nå, barnehagen er et gjørme-, vann- og sandbad, måtte faktisk finne frem et sett i en større størrelse til yngste her om dagen, da vi hadde glemt å vaske en dag og endte opp uten tørt/rent regntøy.)

Barnehagen har ikke tørkeskap, og vi har ikke tørketrommel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ekstra votter og luer i barnehagen. Resten tar vi med hjem når det er helg eller dersom vi har planer om å gå ut igjen på ettermiddagen. Har ikke dobbelt opp av dress i barnehagen, men en regndress, parkdress og vinterdress.



Anonymous poster hash: a905b...94d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har ca 2 sett av klærne. Da er som regel det sommer henger hjemme kjøpt brukt eller arvet, men greit å ha visst vi må ta med hjem og vaske klær fra barnehagen, da gjør det ingenting om det ikke er tørt til dagen etter. Og så slipper vi planlegge å ha med tøyet hjem fordi vi skal ut på etm.

Men ungene har bare et par med støvler, cherroxer og vintersko. Men der kan vi jo bytte på å bruke støvler/cherrox eller cherrox/vintersko visst et par er våte. Henger alltid regnklær og enten vår- eller vinterdress i bhg, så om ene settet blir vått/skittent så kan de bruke det andre.

Synes likevel ikke at vi bruker mye penger på ytterklær i forhold til andre jeg kjenner. Jeg følger med på tilbud og bryr meg ikke om klærne har vært brukt av andre, så lenge det er helt og pent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...