Gå til innhold

Klarer ikke pinnekjøtt:(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette er min mening, men dere er hjertelig velkomne til å si deres også:)

Jeg er oppvokst med ribbe på julaften, men har tidligere smakt pinnekjøtt flere ganger. Det er så trist at jeg ikke kan fordra pinnekjøtt. For meg er pinnekjøtt lukta jeg lukter før omgangssjuken. Har prøvd å spise det igjen for å se, men klarer ikke. Jeg har vokst opp i fjøset med sauene og pinnekjøtt minner meg bare om når det går galt under en fødsel. Jeg klarer bare ikke tanken. Husker at jeg som 10 åring dro ut et dødfødt lam for første gang. Det var ikke moro, det er det heller ikke nå. Jeg vet ikke hva som er galt med meg.. Kanskje jeg bare ikke liker det.. Flere som har det sånn? Evt. med Ribbe eller annen mat?

Anonymous poster hash: c94f6...95e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg elsker urøykt pinnekjøtt men klarer ikke røykt.

Er det begge deler du ikke liker?



Anonymous poster hash: 9433f...198
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg takler verken ribbe eller lutefisk. Brekker meg skikkelig av lukta til lutefisk. Ribbe likte jeg før, men så klarte jeg å bli skikkelig dårlig etter en julemiddag og klarer det ikke mer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er min mening, men dere er hjertelig velkomne til å si deres også:)

Jeg er oppvokst med ribbe på julaften, men har tidligere smakt pinnekjøtt flere ganger. Det er så trist at jeg ikke kan fordra pinnekjøtt. For meg er pinnekjøtt lukta jeg lukter før omgangssjuken. Har prøvd å spise det igjen for å se, men klarer ikke. Jeg har vokst opp i fjøset med sauene og pinnekjøtt minner meg bare om når det går galt under en fødsel. Jeg klarer bare ikke tanken. Husker at jeg som 10 åring dro ut et dødfødt lam for første gang. Det var ikke moro, det er det heller ikke nå. Jeg vet ikke hva som er galt med meg.. Kanskje jeg bare ikke liker det.. Flere som har det sånn? Evt. med Ribbe eller annen mat?

Anonymous poster hash: c94f6...95e

Jeg makter ikke den tjukke fettranden i ribba og lutefisk nekter jeg å spise. Ikke pga dårlige assosiasjoner men bare fordi jeg syns det er ekkelt

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lutefisk burde være ulovlig, det er helt grusomt!
Er selv pinnekjøtt person og blir ikke jul uten.



Anonymous poster hash: c0180...f3d
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal litt mer til enn det der for å ødelegge pinnekjøttet og jula mi :) Ribbe er godt det også, men pinnekjøtt er bare himmelsk. Er ikke så veldig glad i alt der fettet på ribba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker urøykt pinnekjøtt men klarer ikke røykt.

Er det begge deler du ikke liker?

Anonymous poster hash: 9433f...198

Begge deler, desverre..

TS

Anonymous poster hash: c94f6...95e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pinnekjøtt er ille, men lutefisk er det verste! Kan ikke fatte og begripe at noen syns dette er godt?! Både lukter og smaker helt grusomt :spy: Grøss og gru.

Endret av smalls
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vokst opp i fjøset og sliter med å spise sauekjøtt/lammekjøtt som ikke er tilberedt skikkelig. Det smaker rett og slett .. fjøs :fnise:

Men riktig tilberedt kjøtt smaker ikke fjøs. TS: Reagerer du slik på alle typer pinnekjøtt du har fått servert?



Anonymous poster hash: 96a71...caf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elsker både ribbe, røkt pinnekjøt og lutefisk. Eneste ulempen er at jeg nå er relativt langt fra min onkel som KAN lutefisk, og min egen familie liker det ikke, så da blir det litt vanskelig.

Men jeg skal nå se om jeg ikke klarer ordne meg selv en av dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lutefisk burde være ulovlig, det er helt grusomt!

Er selv pinnekjøtt person og blir ikke jul uten.

Anonymous poster hash: c0180...f3d

Bra du ikke er med på å bestemme lovene her i landet :fnise:

Ulovlig er å ta i litt vil jeg si, og jeg liker IKKE lutefisk, men unner andre gleden

av å spise det de få gangene i året!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg makter ikke den tjukke fettranden i ribba og lutefisk nekter jeg å spise. Ikke pga dårlige assosiasjoner men bare fordi jeg syns det er ekkelt

Sånn er ikke den ribba jeg får til jul :D

Jeg takler ikke urøkt pinnekjøtt. Og så må det røkte pinnekjøttet ha en omgang i ovnen før det serveres. Er ikke like godt når det bare er dampet. Og så må jeg ha løksaus til, ikke sånn flytende fett eller hva det er.

Anonymous poster hash: d06f8...160

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fordrar verken ribbe, pinnekjøtt eller lutefisk. Oppvokst med pinnekjøtt, men tar meg til takke med noe annet helt hverdagslig som smaker himmelsk, så får resten kose seg med pinnkjøttet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordrar verken ribbe, pinnekjøtt eller lutefisk. Oppvokst med pinnekjøtt, men tar meg til takke med noe annet helt hverdagslig som smaker himmelsk, så får resten kose seg med pinnkjøttet sitt.

Hva er drømmejulemiddagen din da? Om du fikk velge fritt, uten å måtte ta hensyn til andre ting.

Anonymous poster hash: d06f8...160

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lite julemat som faktisk er godt. Pinnekjøtt, lutefisk og medisterkake er helt forferdelig vondt!! Ribbe er så som så, men jeg klarer å spise det. Også julepølse den hvite er også ganske blæh. Ikke liker jeg risgrøt heller. Skikkelig kresen på julemiddagen jeg :fnise:

Anonymous poster hash: dee84...d9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lite julemat som faktisk er godt. Pinnekjøtt, lutefisk og medisterkake er helt forferdelig vondt!! Ribbe er så som så, men jeg klarer å spise det. Også julepølse den hvite er også ganske blæh. Ikke liker jeg risgrøt heller. Skikkelig kresen på julemiddagen jeg :fnise:

Anonymous poster hash: dee84...d9d

Hva liker du da?

Anonymous poster hash: 503dd...bb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...