Gå til innhold

Kalkunfilet.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å kjøpe kalkunfilét til oss til nyttårsaften. Når bør jeg kjøpe det for å sikre oss at vi har det slik at vi ikke kommer til en butikk som er tomt for det? Skal sies at vi har både Meny, Coop Prix, Rema 1000 med to store butikker og Kiwi i gåavstand fra her vi bor.

Hvor lenge kan man oppbevare uåpnede pakniner med kalkunfilét? Bør man ha dem i kjøleskap, eller i fryseboks?

Hvilket annet tilbehør må vi ha annet enn rosenkål og hjemmelaget waldorfsalat?



Anonymous poster hash: c2e20...873
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snakker du om frossen eller ferskvare?

Har to ganger fått i hus kalkunbryst som ikke var naturell men marinert, den var uspiselig. Så vær obs på hva du kjøper om du ikke er altspisende.

Frossen er det sikreste, den kan du kjøpe nå. Fersk må du se pådatosptemplingen.

Anonymous poster hash: b7a5b...e0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt ferdig, fersk filét med provencekrydder. Har sjekket at den skal oppbevares i kjøleskap, og at den holder seg god der frem til nyttår.

ts. :)



Anonymous poster hash: c2e20...873
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et annet spørsmål om kalkunfilet: er det noen som har prøvd å skjære den i skive og steke den i panna som biff? Ble det godt? Måtte de ettersteke i ovnen?



Anonymous poster hash: 95e00...f45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et annet spørsmål om kalkunfilet: er det noen som har prøvd å skjære den i skive og steke den i panna som biff? Ble det godt? Måtte de ettersteke i ovnen? Anonymous poster hash: 95e00...f45

Kalkun blir lett tørr, så den egner seg ikke i stekepannen, etter min smak. Har frosset ned kalkun i passe porsjonsstykker som taes opp og tines over natten i kjøleskap og trekkes/varmes i brun saus før servering.

Anonymous poster hash: b7a5b...e0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kalkun blir lett tørr, så den egner seg ikke i stekepannen, etter min smak. Har frosset ned kalkun i passe porsjonsstykker som taes opp og tines over natten i kjøleskap og trekkes/varmes i brun saus før servering.

Anonymous poster hash: b7a5b...e0d

Det var dumt. Trekker du bare rå filet i sausen?

Anonymous poster hash: 95e00...f45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et annet spørsmål om kalkunfilet: er det noen som har prøvd å skjære den i skive og steke den i panna som biff? Ble det godt? Måtte de ettersteke i ovnen?

Anonymous poster hash: 95e00...f45

Da blir den veldig tørr. Vi er bare to, men steker en hel kalkun på nyttårsaften. Restene fryser vi ned i passende porsjoner etter fra hvor på kalkunen de kommer fra. De brukes til gryter og paier utover vinteren. Pai med kalkun og purre er veldig godt i januar :D

Til kalkunen har vi ovnsstekte grønnsaker, rosenkål som er skivet og stekt med bacon og roast potatoes (kokes, vannet tømmes ut, rister hardt på gryta og steker i ovnen med fett etterpå(.

Anonymous poster hash: a8bf3...f48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...