Gå til innhold

Hvorfor hater jeg fettete mat men sjokolade er OK? Er sær.. hvorfor?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Smør på brødskiver skjer ikke... ei smør i karbonadeigen el. kjenner jeg for mye smør får jeg regelrett brekninger og det vil bare opp. Hater det så mye... er ikke glad i kjøttdeig, men kan ete det.

Hater majones, dressing, vanlig pølser... kan ete kyllingpølser...

Men hater også kaffe og brus...

Men! Sjokolade er bare fett jo... så hvorfor syntes jeg det er så godt da? Det er best! Ren Freia Melkesjokolade. Usunt, godt... deilig... Jeg kunne levd på det... og gjør det noen ganger... og jeg sverger... huden min blir rett og slett... mye bedre enn når jeg ikke eter noe sjokolade.... ser renere ut! æres ord!

Jeg er den eneste i familien som er mat-sær... så hvorfor ble jeg sånn når alle andre godtar alt... så klarer jeg det ikke. Jeg trodde jeg ville vokse det av meg, men det har ikke skjedd, og det vil nok aldri skje. Hater grønnsaker så mye at jeg har ikke ord... det smaker bare... helt jævlig. Og det ødelegger resten av maten når jeg kombinerer det... det er som syre som brer seg utover kjøttet og maltrakterer smaken fra kjøttet...



Anonymous poster hash: 8238f...698
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Smør på brødskiver skjer ikke... ei smør i karbonadeigen el. kjenner jeg for mye smør får jeg regelrett brekninger og det vil bare opp. Hater det så mye... er ikke glad i kjøttdeig, men kan ete det.

Hater majones, dressing, vanlig pølser... kan ete kyllingpølser...

Men hater også kaffe og brus...

Men! Sjokolade er bare fett jo... så hvorfor syntes jeg det er så godt da? Det er best! Ren Freia Melkesjokolade. Usunt, godt... deilig... Jeg kunne levd på det... og gjør det noen ganger... og jeg sverger... huden min blir rett og slett... mye bedre enn når jeg ikke eter noe sjokolade.... ser renere ut! æres ord!

Jeg er den eneste i familien som er mat-sær... så hvorfor ble jeg sånn når alle andre godtar alt... så klarer jeg det ikke. Jeg trodde jeg ville vokse det av meg, men det har ikke skjedd, og det vil nok aldri skje. Hater grønnsaker så mye at jeg har ikke ord... det smaker bare... helt jævlig. Og det ødelegger resten av maten når jeg kombinerer det... det er som syre som brer seg utover kjøttet og maltrakterer smaken fra kjøttet...

Anonymous poster hash: 8238f...698

Eh nei, det er det ikke. Freia Melkesjokolade inneholder 34 % fett.

Anonymous poster hash: 1ac40...bd3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh nei, det er det ikke. Freia Melkesjokolade inneholder 34 % fett.

Anonymous poster hash: 1ac40...bd3

Er ikke det fett nok da? For å være fettete...?

Anonymous poster hash: 8238f...698

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også sånn. :P Spiser ikke ribbe, smør på skiva, steker IKKE mat i smør osv... Men må ha sjokolade hver dag.



Anonymous poster hash: a4dc5...487
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi sjokolade innenholder kakao, sukker og slikt som gir den annen smak enn hva "fett" ellers ville smakt. Smør smaker jo smør, og det er kvalmt. Fettet på ribbe og koteletter holder jeg meg også unna pga. rar smak. Brus har forresten ikke fett i seg...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest crazycatlady

Sjokolade er jo ikke fettete da selv om det inneholder fett. Jeg hæler ikke fet mat, men elsker både sjokolade og potetgull. :P Liker best de typene pottis med minst fett i da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei du! Er sånn med meg også. Kunne ha spist salat og knekkebrød i hele dagen, elsker sunn og god mat! Men sjokolade må jeg også ha hver dag :D Hater usunn og fettete mat, ferdigmat, pizza osv...



Anonymous poster hash: 24a24...2af
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det fett nok da? For å være fettete...?

Anonymous poster hash: 8238f...698

TS påstår at sjokolade bare er fett. Det er ikke sant.

Anonymous poster hash: 1ac40...bd3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest earlgrey

Har det akkurat sånn jeg også, men selv om sjokolade har mye fett smaker man jo ikke det fettet i det hele tatt. Men rota til alt ondt er jo FLESK, my god som jeg gruer meg til ribbe :')

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spisefortyrrelse, og nekter å spise fett, både i form av fett på maten, smør og olje. Takler det ikke, blir helt rar hvis jeg får fett på maten.

Men jeg også kan ta meg en sjokoladebit etter måltid og ikke bry meg liksom...



Anonymous poster hash: ba5f3...31e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...