Gå til innhold

Rare retter man lager kun til seg selv


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mais med smør oppi. Ikke smeltet. Bare en smørkladd. Så maisen henger sammen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg elsker kjøttdeig, så kan lett steke en pakke med kjøttdeig til den er godt stekt og bare spise den som den er ! :D

også pleier jeg ofte å spise makaroni og kjøttdeig viss vi har kjøttdeigrester i kjøleskapet/fryseren.

og før så pleide jeg å steke en hel boks med mais sammen med noen salamiskiver og brødbiter i et halvt tonn med smør, syntes det var kjempegodt ! :P



Anonymous poster hash: 4cb8d...06f
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kutter STORE terninger med ost (3x3cm) og steker de i pannen til osten blir "stiv" og seig... (Kan også gjøre det samme i microbølgeovn).

Man kan ikke bruke vanlig gulost til dette, man må bruke en ost som ikke flyter for mye utover når den smelter, men som heller "stivner", slik som cheddar/mimolette ost...

Jeg bruker en halvmyk ostetype som ikke fins i Norge (jeg bor ikke i Norge), men norsk "Taffelost tomat" fra Tine fungerer også til dette... Kan spises med krydder, f.eks kyllingkrydder. Bedre enn ostepop!! :fnise:

Noen som har lignende oste-tips...?

Anonymous poster hash: 821d3...d64

Det hørtes skikkelig godt ut!! Må prøves.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polarbrød med masse ost på som jeg smelter i microen. Venter med å spise det til det er litt avkjøla, og pøser på med krydder!

Åå, slagnet cheesedoodles, enig! Syns det er best med popcorn som gjerne har stått en dag og, haha!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vilma2000

Jeg kutter STORE terninger med ost (3x3cm) og steker de i pannen til osten blir "stiv" og seig... (Kan også gjøre det samme i microbølgeovn).

Man kan ikke bruke vanlig gulost til dette, man må bruke en ost som ikke flyter for mye utover når den smelter, men som heller "stivner", slik som cheddar/mimolette ost...

Jeg bruker en halvmyk ostetype som ikke fins i Norge (jeg bor ikke i Norge), men norsk "Taffelost tomat" fra Tine fungerer også til dette... Kan spises med krydder, f.eks kyllingkrydder. Bedre enn ostepop!! :fnise:

Noen som har lignende oste-tips...?

Anonymous poster hash: 821d3...d64

Min favorittosterett: ostepaletter! Ha et stekebrett med bakepapir på og legg revet gulost og revet parmesan som er blandet sammen i små klumper på brettet. Ha god avstand for det smelter utover og blir flate og harde. DRITGODT!!! (Stek i sånn 10 min)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje ikke en rett, men en halv hodekål skåret i strimler er herlig snacks.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også liker kjøttdeigen bar! Jeg laget det kun til meg selv før jeg oppdaget at mannen gjør det samme når han er alene :fnise: Så nå er bar kjøttdeig og potetmos vanlig middag hos oss.

En annen alene-rett som jeg derimot ikke har introdusert for ham er spagetti og grillkrydder. Den er litt for rar :fnise:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Kanskje ikke en rett, men en halv hodekål skåret i strimler er herlig snacks.

slutt å være så sunn a :ler:

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cheesdoodles! :danse: Spises best med gaffel! :fnise:

Anonymous poster hash: 39c59...05b

Spisepinner :jepp: Gaffel er for amatører :biggrin:

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle âme

Tacolefse med kjøttdeig, potet og marengs smør på toppen stekt i ein sånn smørbrødmaskin elns, så har du eit tonn med dressing oppå når d e ferdig <3 NAM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snoopy_93

Ris med masse Soyasaus på! (Kikkoman)

Eller Makaroni med smeltet ost, litt ketchup og Kikkoman på.
Nammenammenammmmmm

Eller hvis jeg er alene et par dager funker løksuppe! NAM!!
OG agurk skåret i terninger og stekt med en god klump med smør og krydder på! :D

Endret av snoopy_93
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser kokt makaroni er en slager. :fnise: Jeg steker kjøttdeig og løk og har oppi den ferdige makaronien, en klatt smør, masse smelta ost, natvigs krydder og chiliketsjup. Nyyyydelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Revet gulrot med en del vann, eplecidereddik og bittelitt sukker. Når det har fått trukket litt, blir det en fantastisk deilig "saft" som jeg først heller i et glass for så å spise gulrota etterpå. Funker greit med vanlig eddik.

Ellers er jeg vill etter strimlet hvitkål, med eddik, olivenolje, salt og pepper og sukker ( typisk salat til pizza som de serverer i Sverige).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

First price pasta carbonara

Gratinerte poteter

Bakt potet

røkte kjøttpølser med potet og ost med sitronpepper og paprikakrydder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ostesmørbrød . Digre , deilige feite greier med vietnamesisk chili saus og rømme

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Makaroni med godt stekte pølsebiter, ketchup og ost er vanvittig godt! Skal jeg ta helt av steker jeg sånn sølvløk som finnes i glass til. Nam! (Er ikke denne retten jeg serverer når jeg inviterer til hjemmelaget middag).

Cheesedoodles og melkesjokolade sammen!

Ellers så liker jeg brød med ost, kjøttpålegg og youghurt på toppen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salat, grønnsaker, kyllingfilet og bearnaisesaus!

Er ikke dette en helt normal ting å spise i fellesskap?

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen sånne retter jeg, forloveden spiser alt jeg serverer, heldigvis :D

Men det spørs om jeg ikke får det nå, her var det mye godt :P

Endret av irrlys
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...