Gå til innhold

Reise bort alene i julen - hvor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg trenger innspill til hvor jeg kan reise bort i julen. Foreldrene mine er midt i en langvarig skilsmissekonflikt, og vi har hatt et par mislykkede julefeiringer nå som jeg helst vil slippe å gjenta.

Vil gjerne ha innspill på steder jeg kan reise for å komme meg litt bort. Jeg har ganske få føringer, men kan skissere følgende:

- varighet bør være minimum over helligdagene, maksimalt to uker

- både innen- og utenlandsreise er aktuelt. Både varme og kjøligere strøk er ok.

- budsjett mellom 0 - 15 000 kr

- er relativt reisevant og kan reise langt (begrenses selvfølgelig av budsjettet), men vil helst dra et sted jeg som ung kvinne er komfortabel med å bevege meg rundt på egenhånd

- kan gjerne jobbe/være frivillig/gå på kurs e.l.

Noen som har innspill/tips?

Huker av for anonym, ettersom jeg ikke vil fremstå som en trist og selvmedlidende person ;)



Anonymous poster hash: 4e761...501
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville dratt til Mexico. Bra klima, masse forskjellige folk, nydelige omgivelser og mange opplevelser og fine ting å se. Fly til Cancun:)



Anonymous poster hash: c7ea7...017
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville dratt til Mexico. Bra klima, masse forskjellige folk, nydelige omgivelser og mange opplevelser og fine ting å se. Fly til Cancun:)

Anonymous poster hash: c7ea7...017

Takk for tips! Har du reist alene der, og følte du deg i så fall trygg?

TS

Anonymous poster hash: 4e761...501

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs jo helt hva du ønsker deg av julen, i år.

Anonymous poster hash: 170fb...9db

Jeg prøver å være så open minded som mulig foreløpig :) alt fra norske fjell til andre siden av verden er interessant, dessverre er budsjettet noe begrenset...

TS

Anonymous poster hash: 4e761...501

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du noen ensomme besteforeldre som trenger selskap?

Anonymous poster hash: 60071...e0a

Nei, har dessverre ingen besteforeldre i live lenger. Er vel delvis derfor skilsmisseprosessen er i gang, etter mange år med dårlig stemning i heimen.

TS

Anonymous poster hash: 4e761...501

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det som kunne vært utrolig koselig hadde vært å leid et rom på et høyfjellshotell, tatt med gode tur klær, så du kunne gått lange fine turer om dagen, også tatt med en bok som du kunne kost deg med på kvelden :) drukket litt vin og spist masse god mat! høres perfekt ut syntes jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! Har du reist alene der, og følte du deg i så fall trygg?

TS

Anonymous poster hash: 4e761...501

Bare hyggelig! Hadde jeg hatt penger ville jeg dratt dit i jula selv. Ser overhodet ikke fram til jula. Har ikke reist alene, men kunne fint ha gjort det. Det føltes veldig trygt:) Veldig lett å komme i kontakt med andre der og, folk fra hele verden.

Anonymous poster hash: c7ea7...017

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig! Hadde jeg hatt penger ville jeg dratt dit i jula selv. Ser overhodet ikke fram til jula. Har ikke reist alene, men kunne fint ha gjort det. Det føltes veldig trygt:) Veldig lett å komme i kontakt med andre der og, folk fra hele verden.

Anonymous poster hash: c7ea7...017

Åh, det hørtes fint ut! Sjekket litt nå, og det ser dessverre ut til å være ganske dyrt å fly dit i jula. Mulig jeg må spare det til en annen gang, har uansett kjempelyst til å reise dit!

Kanskje Cuba? Bodd midt i Havana eller på et av hotellene ute ved stranda.

Drømmer om å reise dit også! Det blir nok dessverre også for dyrt i denne omgang :(

Nå har jeg sjekket litt rundt, og det er så mange reiser jeg drømmer om å gjøre. Heldigvis har jeg spennende reiseplaner for sommeren allerede. Og nå lurer jeg på om jeg ikke kom på noe lurt: kanskje jeg rett og slett skal dra på interrail? Er kanskje egentlig litt for "gammel", men det blir jo hva man gjør det til. Jeg kommer lett i kontakt med mennesker, og ser for meg at jeg kan bo på hostel når jeg vil være sosial, og ta inn på hotell når jeg vil være for meg selv. Da får jeg også muligheten til å oppleve en del byer i Europa jeg ikke har besøkt enda. Er bare litt spent på om det er noe særlig med backpackere i Europa midt på vinteren - noen som har erfaring med dette?

Anonymous poster hash: 4e761...501

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det som kunne vært utrolig koselig hadde vært å leid et rom på et høyfjellshotell, tatt med gode tur klær, så du kunne gått lange fine turer om dagen, også tatt med en bok som du kunne kost deg med på kvelden :) drukket litt vin og spist masse god mat! høres perfekt ut syntes jeg

Det er absolutt et alternativ! Elsker fjell og tur :) takk for tipset!

Anonymous poster hash: 4e761...501

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er absolutt et alternativ! Elsker fjell og tur :) takk for tipset!

Anonymous poster hash: 4e761...501

bare hyggelig :) tenker at det er det jeg ville gjort hvis jeg skulle valgt å feire jul alene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å finne et litt gammeldags og staselig hotell på landet eller i en liten by i England? Kose deg med tradisjonell julemat, julepynt rundt peisen og kunne kle på deg godt og gå ut nyte landskapet når du har lyst? Noe slikt kunne jeg tenkt meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg fikk helt vondt jeg nå. Har du ingen søsken heller?

Jeg ville ikke reist til risikable land som f.eks Mexico osv. alene. Hadde jeg vært deg tror jeg heller at jeg hadde reist til f.eks New York eller Australia :) Sistnevnte er da dog kanskje litt langt.



Anonymous poster hash: 34ba6...4df
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde dratt på fjellet :) Bod på fint hotell, og vært med på de tingene hotellet byr på i jula. Nå skriver du ingen ting om hvor du er fra. Kan nevne at min mor feiret jul helt alene på Dr. Holms på Geilo et år, hun koste seg masse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt dyrepassere hos oss i julen når vi selv har reist på ferie. Så hvis du er villig til å lufte hund, mate katt, fisk, kanin eller fugl og holde dyr med selskap, så er det mange muligheter rundt omkring. Det vanlige er at dyrepasseren betaler billetten selv og bor gratis mot pass av hus og dyr.

Sjekk nettsider som har med housesitters og petsitters å gjøre.



Anonymous poster hash: dca0c...fae
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Hei, jeg trenger innspill til hvor jeg kan reise bort i julen. Foreldrene mine er midt i en langvarig skilsmissekonflikt, og vi har hatt et par mislykkede julefeiringer nå som jeg helst vil slippe å gjenta.

Vil gjerne ha innspill på steder jeg kan reise for å komme meg litt bort. Jeg har ganske få føringer, men kan skissere følgende:

- varighet bør være minimum over helligdagene, maksimalt to uker

- både innen- og utenlandsreise er aktuelt. Både varme og kjøligere strøk er ok.

- budsjett mellom 0 - 15 000 kr

- er relativt reisevant og kan reise langt (begrenses selvfølgelig av budsjettet), men vil helst dra et sted jeg som ung kvinne er komfortabel med å bevege meg rundt på egenhånd

- kan gjerne jobbe/være frivillig/gå på kurs e.l.

Noen som har innspill/tips?

Huker av for anonym, ettersom jeg ikke vil fremstå som en trist og selvmedlidende person ;)

Anonymous poster hash: 4e761...501

Danmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...