Gå til innhold

Bruker dere hunden mye som unnskyldning for at dere ikke gidder?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Wow, det ble en lang tittel, men jaja.. Bruker dere hunden som unnskyldning for at dere ikke gidder noe? F.eks:

1: Hanne ber dere på middagsselskap en lørdag, bor ca 40 min unna med bil. Du jobber ikke på lørdager. Hanne er en god venn, men du gidder ikke å kjøre dit fordi du er lat den dagen. Du har en hund du ikke kan ta med dit av ymse grunner. Bruker du hunden som unnskyldning? Noe a la: "nei, sorry det passer ikke, hunden min kan ikke være alene så lenge". Hanne sier: "men han kan få stå utendørs, i vår hundegård", men nei. Du nekter. Det går ikke. Selvom det er en "polarrase".

2: Søsteren din har ikke sett deg på 3 mnd, og har en liten baby. Hun ønsker at du skal se barnet før det vokser helt opp, og ber deg på besøk en helg. Bor 1 time unna med bil (og du har bil). De har vært hos deg de ti siste gangene. Du gidder ikke, sier du at du ikke kan fordi hunden ikke kan være hjemme? "Jeg kan ikke pga hunden"?

Jeg kjenner en som ALLTID bruker hunden som unnskyldning for alt! Det verste er at h$n jobber hver dag, og da er hunden alene hjemme, det går helt fint tydeligvis. Men å dra bort en søndag i 2-3 timer, det går ikke. Nei. Det er selvsagt ikke pga hunden, men har hundeeiere en tendens til å bruke hunden som unnskyldning når hunden ikke er årsaken til at du ikke vil takke ja til en invitasjon? (Det er noe annet om noen inviterer deg en onsdags kveld etter hunden har vært alene i 10 timer, og du takker nei nettopp for hundens skyld, men det er ikke dt det er snakk om nå)

Anonymous poster hash: 3eadb...a8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp. Ikke mye, men det har helt klart hendt.

Anonymous poster hash: 10b99...ee8

Hva var situasjonen da? :)

Anonymous poster hash: 3eadb...a8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tror du det er en unnskyldning? Hvis hunden er alene hjemme hver dag i ukedagene forstår jeg godt at hundeeieren ikke vil la den være hjemme alene i helgene også hvis det ikke er strengt nødvendig.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jepp, og jeg ser ikke noen forskjell på dét og å bruke barna som unnskyldning.



Anonymous poster hash: 5ee0c...09d
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri gjort det, men min far gjør det hele tida...

Slitsomt..



Anonymous poster hash: bf017...12d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tror du det er en unnskyldning? Hvis hunden er alene hjemme hver dag i ukedagene forstår jeg godt at hundeeieren ikke vil la den være hjemme alene i helgene også hvis det ikke er strengt nødvendig.

At du som utenforstående spekulerer i min konklusjon gir meg ingenting, og det endrer ingenting, og det er ganske uinteressant :P les de to siste linjene mine og forhold deg til det. Kjekt når folk holder seg til temaet ;)

Anonymous poster hash: 3eadb...a8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp, og jeg ser ikke noen forskjell på dét og å bruke barna som unnskyldning. Anonymous poster hash: 5ee0c...09d

Nei, det blir igrunn det samme, dersom det er løgn det óg :)

Anonymous poster hash: 3eadb...a8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri gjort det, men min far gjør det hele tida...Slitsomt.. Anonymous poster hash: bf017...12d

Hva sier han, da? Vil du fortelle? :)

Jeg har hund selv altså! Men har aldri brukt ham som unnskyldning.

Anonymous poster hash: 3eadb...a8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten dere tror på det eller ikke, er det mye ansvar å ha en bikkje. Si du jobber heldag da kan du ikke bare dra ut igjen fordi du må lufte bikkja og helst flere timer på dagen. Se på det som hunden er din bestevenn, hva hvis du skal ditche den hele tiden for å gjøre andre ting med dine menneskevenner. Det er ikke noe særlig kult det heller.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mange jeg kjenner bruker hunden som unnskyldning ja. I dagens samfunn er hunden blitt den nye babyen :)

Folk omtaler seg selv som "hundemamma" eller "hundepappa" på sosiale medier, de kjøper klær og masse stæsj til hundene sine og behandler dem som små menneskebarn.Senest i morges så jeg naboparet bære den lille hunden sin ut i baksetet på bilen i noe som lignet et barnesete med et rosa pledd oppi. En kollega sa forrige helg at hun ikke kunne jobbe ekstra da hun hadde hunden den helgen. Hunden er et skilsmissedyr som bor litt hos henne og litt hos eks-samboeren.

Så ja.Har man hund har man i likhet med barneforeldre alltid en "god" unnskyldning for å slipp unna avtaler ;)



Anonymous poster hash: a18d3...670
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke brukt hunden som unnskyldning nei, men det er klart det skjer i blant at jeg virkelig ikke kan pga. den. Spesielt da jeg hadde hund med separasjonsangst.

Synes uansett det er greit nok, jeg. Enkelte folk tar seg nok nær av det dersom man sier ''sorry, jeg vil heller gå en lang skogtur med bikkja på søndag enn å besøke deg'' - så da finner man heller på en unnskyldning. Akkurat som folk uten hund ofte finner på andre unnskyldninger (sliten/opptatt/barna/jobb/etc) om de ikke vil noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Hvorfor tror du det er en unnskyldning? Hvis hunden er alene hjemme hver dag i ukedagene forstår jeg godt at hundeeieren ikke vil la den være hjemme alene i helgene også hvis det ikke er strengt nødvendig.

Er jo litt sært at man bare vil være alene med hunden alle helger?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Hvorfor tror du det er en unnskyldning? Hvis hunden er alene hjemme hver dag i ukedagene forstår jeg godt at hundeeieren ikke vil la den være hjemme alene i helgene også hvis det ikke er strengt nødvendig.

Vil si det er viktig å besøke sin søster i ny og ne. Det er og viktig å pleie vennskap Endret av BettyBoop
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, men det kan hende noen har trodd det. Selv om det høres ut som en undskyldning, spesielt for folk som ikke har hund, så er det ikke nødvendigvis det.

Jeg har f.eks. hatt en hund som bare sov på formiddagen mens jeg var på jobb, men hvis den ble forlatt på en lørdagskveld så var situasjonen så uvant at den ulte og jeg kom hjem til avføring på gulvet. Vanskelig å trene på sånt siden det er den uvante situasjonen som stresser hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden, er for meg, noe av det viktigste i hele mitt liv. Jeg forstår meg ikke på folk som kommer hjem fra jobb og bare forlater bikkja i en mørk avkrok av hjemmet, ev. går en dritetur på 10 minutter rett utfor blokka for så å fortsette dagen som ingenting har skjedd. Hvordan kan dere forlange noe annet, det lurer jeg på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Hunden, er for meg, noe av det viktigste i hele mitt liv. Jeg forstår meg ikke på folk som kommer hjem fra jobb og bare forlater bikkja i en mørk avkrok av hjemmet, ev. går en dritetur på 10 minutter rett utfor blokka for så å fortsette dagen som ingenting har skjedd. Hvordan kan dere forlange noe annet, det lurer jeg på.

Men det jeg lurer på. Man må jo ha en jobb selv om man har hund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...