Gå til innhold

Hjelp med problemstilling til særemne om forbudt kjærlighet


Sofia Phil

Anbefalte innlegg

Jeg har valgt å fordype meg i Lolita og Victoria av Hamsun. temaet er forbudt kjærlighet men jeg har ikke funnet noen bra problemstilling enda. Noen som har noen bra tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Utviklingen av forbudt kjærlighet", hva var forbudt da handlingen i Victoria fant sted vs. Lolita." Hvordan blir disse typene forbudt kjærlighet sett på idag( hva er forbudt i dag)?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Utviklingen av forbudt kjærlighet", hva var forbudt da handlingen i Victoria fant sted vs. Lolita." Hvordan blir disse typene forbudt kjærlighet sett på idag( hva er forbudt i dag)?

Synes dette høres spennende ut. Men da blir det kanskje i så fall aktuelt å dra inn andre (nyere) bøker også. Tenker at homofili, forelskelse på tvers av kulturer osv. kunne vært noe å ta opp i så fall? Elsk meg litt, elsk meg lenge er en bok jeg kommer på. Men det er jo mer dikt og sitater...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Temaet i Lolita er iallefall tabu så du kan ta en påstand, og gjøre den om til problemstilling. For eksempel: Kjærligheten beskrevet i boka Lolita er tabubelagt på grunn av aldersforskjellen. Snu: I hvilken grad er den forbudte kjærligheten tabubelagt/forbudt? Eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Knut Hamsun.

Skulle du sitere noen?

Anonymous poster hash: 90671...7f9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle du sitere noen?

Anonymous poster hash: 90671...7f9

"Akk, kjærligheten den gjør menneskehjertet til en sopphave, en frodig og uforskammet have hvori står hemmelighetsfull og frekk sopp."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Særemne i norsk på videregående? Mener å huske det var kun norske forfattere man måtte velge?



Anonymous poster hash: ef720...74a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...