Gå til innhold

Hvilke bok er den beste boken du har lest, evnt hvilke bok har rørte noe ved deg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som helt ung hadde jeg ikke leseglede. Jeg hatet det rett og slett. Kanskje fordi alle leste Harry Potter og Ringenesherre bøker som virkelig ikke gav meg noe eller kanskje fordi jeg ble fortalt at jeg var dårlig til det.

Uansett.. i fjor gjennoppdaget jeg bøker. Jeg elsker å lese bøker om vanlige folk med "vanlige" problemer, eller bøker som gir meg ett nytt perspektiv og bøker som gjør at jeg ikke føler meg alene om mine tanker og følelser.

så langt har jeg lest følgende bøker:

Min kamp 1,2,3,4,5,6 av Knusgård (elsket disse bøkene)

Tusen stråelende soler av Khaled Hosseini (god bok)

Monstermennesket av Kjersti Annesdatter Skomsvold (kjempe god bok, elsker den)

Stay with me av J.Linn (veldig god bok)

Not that kind of girl av Lena Dunham (morsom)

One plus on av Jojo Moyes (fin bok)

Et helt haalv år av Jojo Moyes (god bok)

Over det kinesiske hav av Gaute Heivoll (helt grei bok)

The fault in our stars av John Green (God bok)

Leser nå Danc,dance,dance av Haruki Murakami (både god og dårlig bok)

Er det noen som har noe forslag til hva som kan bli min neste bok? har du noen gode bøker du vil annbefale? Hvilke bok er den beste boken du har lest, evnt hvilke bok har rørte noe ved deg?



Anonymous poster hash: 75aa2...31c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Zeitgeist

- The Fountainhead og Anthem av Ayn Rand.

Om individets kamp i et samfunn hvor alle skal være like, samt det å være en individualist, gå sine egne veier, treffe valg uavhengig av hva alle om en sier og mener. Anthem er i enkelte aspekter relativt lik 1984 av George Orwell - forøvrig også en bok som anbefales (Aldous Huxleys Brave New World er heller ikke å forakte)

- Bestialitetens historie av Jens Bjørneboe

Om menneskets iboende ondskap og hvilke konsekvenser denne kan få når den settes i system; om selvrettferdiggjørelse og ignoranse ovenfor andres lidelser. Men også om det siste som var igjen i Pandoras boks/krukke - håp.

- Siddharta av Hermann Hesse

Om å finne seg selv spirituelt

- Den vidunderlige kjærlighetens historie av Carl-Johan Vallgren

Om kjærlighet som egentlig aldri hadde en livsrett; en fantastisk historie gjennom tid og sted.

Og mange, mange andre som flykter fra hukommelsen just nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Canario

Jeg leser svært lite men boken "Jeg tenker nok du skjønner det sjøl" er en bok jeg ikke kunne legge fra meg som jeg både gråt og smilte av. En bok jeg anbefaler alle å lese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser svært lite men boken "Jeg tenker nok du skjønner det sjøl" er en bok jeg ikke kunne legge fra meg som jeg både gråt og smilte av. En bok jeg anbefaler alle å lese.

Den er forjævlig å lese, men det er vel nettopp derfor den er så viktig å lese også. :)

Jeg kan anbefale "Et glass melk takk" av Herbjørg Wassmo. Handler om en jente fra Litua som blir lurt til Sverige/Norge for å arbeide på cafe, men i stede må hun arbeide som prostituert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Hundre års ensomhet av Gabriel Garcia Márquez

Da jeg begynte å lese denne romanen, hatet jeg den - men etter å ha lest den ferdig, innså jeg at det uten tvil er den beste romanen jeg har lest hittil i mitt liv. Det er så mye med denne romanen, den må rett og slett leses.

- Victoria, av Knut Hamsun

En veldig rørende prosalyrisk roman av gode gamle Hamsun. Romanen handler om håpløs og ulykkelig kjærlighet; om forholdet mellom møllerens sønn, Johannes, og slottsdatteren Victoria.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er også glad i tusen strålende soler, men en bok som opprørte meg ennå mer er Balansekunst av Rohinton Mistry. Nesten så jeg angret på å ha lest boka.

En annen bok som også har gjort inntrykk er Jesusland av Julia Scheeres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nord-Korea av Eunsun Kim var en veldig sterk bok og en av få bøker jeg har lest i ett jafs.

Endret av Hecubaa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mann ved navn Ove av Fredrik Backman

Jo fortere jeg går, jo mindre er jeg av Kjersti Annesdatter Skomsvold

Et helt havt år av Jojo Moyes

Kunne tenkt meg å lese Min Kamp bøkene, men det virker bare så sinnsykt mye å ta tak i :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...