Gå til innhold

Er det mange her som har "perfect pitch"?


corky

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Aner ikke hva det er.



Anonymous poster hash: 44dc8...0da
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjer ikke!

Bli rik på Youtube ;)

Haha den likte jeg. Bare pitche i vei foran kamera liksom :hakeslepp::icon_lol:

Anonymous poster hash: 78bb2...7ad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo mange som meldte seg på idol som mente de hadde "perfect pitch" som tydeligvis må ha ment det for seg selv. :P

Hvordan vet du at du har "perfect pitch"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo mange som meldte seg på idol som mente de hadde "perfect pitch" som tydeligvis må ha ment det for seg selv. :P

Hvordan vet du at du har "perfect pitch"?

Hehe jepp, det har du rett i. Men så er kanskje ikke Idol veien å gå for dem som virkelig har et talent, det er et rent underholdningsshow hvor publikum (som i stor grad ikke har peiling på hva musikals talent er) - avgjør hvem som skal vinne. Programmet er en konkurranse i sjarm, som er vel og bra, for dem som ønsker å bygge karrieren sin på dèt. Finnes selvsagt noen unntak.

Vet ikke helt hva kravene er, men kan fks synge en C uten å høre noten først, tune en gitar kun ut fra gehør, spille en hvilken som helst låt uten noter.. Hvertfall, vil gjøre noe innen musikk siden det er det eneste "talentet" jeg har, men aner ikke hva :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Absolutt gehør heter det på norsk.

Og nei, jeg har ikke. Men gikk på Toneheim Folkehøyskole og det var en del folk der som hadde.



Anonymous poster hash: d7bea...4b0
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rossin

Det er ikke noe big deal, egentlig. "Godt gehør" er mye mer enn bare absolutt gehør. Hvis du driver med improvisert musikk vil det f.eks. være å finne "linjene" over akkordskiftene, etc. Sett på en kompleks jazzlåt (giant steps, airegin, speak no evil, 26-2 eller lignende) og scat en solo over - klarer du å henge med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe jepp, det har du rett i. Men så er kanskje ikke Idol veien å gå for dem som virkelig har et talent, det er et rent underholdningsshow hvor publikum (som i stor grad ikke har peiling på hva musikals talent er) - avgjør hvem som skal vinne. Programmet er en konkurranse i sjarm, som er vel og bra, for dem som ønsker å bygge karrieren sin på dèt. Finnes selvsagt noen unntak.

Vet ikke helt hva kravene er, men kan fks synge en C uten å høre noten først, tune en gitar kun ut fra gehør, spille en hvilken som helst låt uten noter.. Hvertfall, vil gjøre noe innen musikk siden det er det eneste "talentet" jeg har, men aner ikke hva :klo:

Absolutt gehør gir deg ikke noe annet fortrinn enn at du har absolutt gehør. Hvis det er det eneste du har, bør du ikke tenke musikk som levevei. Det er enormt mye annet du skal kunne, og et absolutt gehør gir deg egentlig ikke noe særlig fordeler. Det kan faktisk ofte være en ulempe og en plage.

Anonymous poster hash: 67668...0a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tsejG

Jeg har testa meg selv mange ganger, der jeg har stemt mine instrumenter kun ut fra øret, for så å sammenlikne resultatet med en tuner, og det har stemt hver gang med èn til to svingningers avvik.

Om dette kvalifiserer til absolutt gehør skal jeg ikke påstå, men vil anta jeg er et sted i nærheten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe jepp, det har du rett i. Men så er kanskje ikke Idol veien å gå for dem som virkelig har et talent, det er et rent underholdningsshow hvor publikum (som i stor grad ikke har peiling på hva musikals talent er) - avgjør hvem som skal vinne. Programmet er en konkurranse i sjarm, som er vel og bra, for dem som ønsker å bygge karrieren sin på dèt. Finnes selvsagt noen unntak.

Vet ikke helt hva kravene er, men kan fks synge en C uten å høre noten først, tune en gitar kun ut fra gehør, spille en hvilken som helst låt uten noter.. Hvertfall, vil gjøre noe innen musikk siden det er det eneste "talentet" jeg har, men aner ikke hva :klo:

"Talent" er null verdt uten kunnskap og hardt arbeid, så jeg foreslår at du bruker dette "talentet" ditt til å studere musikk. Men som noen andre nevnte, kan absolutt gehør (om du har det) være mer til plage enn til nytte.

Anonymous poster hash: 2e1be...bb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk 83,3 og har ingen musikalsk utdannelse. Spiller ikke noe instrument en gang. Sier meg fornøyd med resultatet :nigo:



Anonymous poster hash: 2e1be...bb6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Det har jeg. Men å stemme en gitar kan hvem som helst ;)

droppet ut av musikklinja pga intriger og elsker musikk så høyt at jeg aldri kunne jobbet med det. Aldri.

Anonymous poster hash: 35196...696

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Det har jeg. Men å stemme en gitar kan hvem som helst ;)

droppet ut av musikklinja pga intriger og elsker musikk så høyt at jeg aldri kunne jobbet med det. Aldri.

Anonymous poster hash: 35196...696

Da tar du styggelig feil.

Tenk å være skaperen av dette:

Men det krever et sinnsykt høyt nivå og er ikke mange forunt.

Anonymous poster hash: 166d4...824

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...