Gå til innhold

Ungdommer med strenge innvandrerforeldre:


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er mange ungdommer i Norge som lenge har bodd her med sine innvandrerforeldre. Det er helt klart store kulturforskjeller, og jeg føler mange innvandrerungdom prøver å passe inn med nordmenn, men de får det ikke helt til fordi det er mye de ikke får lov til av foreldrene.

Er det noen som har noen formeninger om dette? eller noen som selv har opplevd dette som vil fortelle hvordan det er å være i en sånn situasjon?



Anonymous poster hash: 5a595...f39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er av det inntrykket at mange innvandrerungdommer har to identiteter; altså at de oppfører seg på en måte sammen med venner, og en annen hjemme. Jeg har for eks. en venn fra Tyrkia. Blant meg og våre venner oppfører han seg på ingen måte annerledes enn "etniske" - han både drikker og puler rundt som oss andre. Men jeg har hørt at han er visstnok veldig religiøs hjemme (noe han ikke er iblant oss).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange ungdommer i Norge som lenge har bodd her med sine innvandrerforeldre. Det er helt klart store kulturforskjeller, og jeg føler mange innvandrerungdom prøver å passe inn med nordmenn, men de får det ikke helt til fordi det er mye de ikke får lov til av foreldrene.

Er det noen som har noen formeninger om dette? eller noen som selv har opplevd dette som vil fortelle hvordan det er å være i en sånn situasjon?

Anonymous poster hash: 5a595...f39

Jeg mener at ungdommer og barn med innvandrerforeldre skal ha lov til å gjøre de samme tingene som norske ungdommer. Dersom innvandrerbarn har begrenset sosialt liv, noe de har, burde skolen ta en alvorsprat med foreldrene. I mange innvandrermiljø er det slik at jenta bærer familiens ære. Og dersom jenta gjør ting som er i strid med religonen deres, som for eksempel å kle seg som ei "hore", vil jenta få store konsekvenser. Dermed blir jentene som oftest isolert og får sjeldent lov tl å finne på noe sammen med norske jenter og gutter. Jeg har også lagt merke til at barn av innvandrere som bor på bygda er bedre integrert og føler seg norske enn de innvandrerungdommene i Oslo. Dette er først fremst noe skoleledelsen bør ta opp og snakke om, mener jeg!

Anonymous poster hash: 128e6...964

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rossin

Jeg har også lagt merke til at barn av innvandrere som bor på bygda er bedre integrert og føler seg norske enn de innvandrerungdommene i Oslo. Dette er først fremst noe skoleledelsen bør ta opp og snakke om, mener jeg!

Anonymous poster hash: 128e6...964

Det er jo åpenbart. Det er større konsentrasjon av innvandrere i byene - og det fører naturligvis til at de ikke integrerer seg like fort. Men er dette noe skoleledelsen skal gjøre noe med? Mener du at rektor skal vedta at alle skal gå på ski og spise kvikklunsj? Osloskolen er klar over problemer knytta til integrering, så ta det med ro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...