Gå til innhold

tips til sydentur med baby?


Susa

Anbefalte innlegg

Vi skal til syden i begynnelsen av september med en baby på 6 mnd. Tenker på spania/kanarøiyene. Noen steder som anbefales? Har vært på tenerife for 15 år siden, det er alt av erfaring jeg har....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg stortrives i Playa de las Americas på Tenerife! Det stedet har alt, og passer fint til familieferie. Mallorca er også bra når man reiser med barn. Jeg har kun vært i Alcudia, men det var fint der. Synes likevel Tenerife er finest, da de ikke har knelet fullstendig for turismen, sammenliknet med f.eks Gran Canaria. Dit skal jeg aldri igen!



Anonymous poster hash: ed3c0...34e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal til Kroatia. :) Hun er 2 år nå, men vi dro også dit da hun var en 6-7 måneder.

 

 

Nå spørs det jo på hva dere vil få ut av ferien og hva dere foretrekker, men jeg anbefaler så absolutt å velge kortest reisevei mtp. flytid. Noen babyer sover seg igjennom det meste, men det kan man jo ikke vite på forhold. Min jente var veldig redd og urolig hele turen, pga. bråket fra motoren i kabinen, så jeg satte veldig pris på en 2 timers flytur kontra en 4-timers.



Anonymous poster hash: d1152...be3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mallorca er drøye tre timer med fly, mye bedre enn de 6 t det tar til Gran Canaria. Husk hotell med aircondition hvis det er veldig varmt dit dere skal. All inclusive er sikkert også veldig behagelig og praktisk. Slipper man å fly rundt på kaféer fire ganger hver dag med baby og bleier.

Anonymous poster hash: 1c672...100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mallorca er drøye tre timer med fly, mye bedre enn de 6 t det tar til Gran Canaria. Husk hotell med aircondition hvis det er veldig varmt dit dere skal. All inclusive er sikkert også veldig behagelig og praktisk. Slipper man å fly rundt på kaféer fire ganger hver dag med baby og bleier.

Anonymous poster hash: 1c672...100

 

Må si jeg er veldig i tvil på hva et all inclusive hotell vil kunne tilby en baby på 6 mnd? Tvert imot er jo det barnet så lite at det er en fryd å dra rundt og smake på lokale variasjoner andre restauranter i området vil gi.

Men Mallorca er et godt tips i september!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg stortrives i Playa de las Americas på Tenerife! Det stedet har alt, og passer fint til familieferie. Mallorca er også bra når man reiser med barn. Jeg har kun vært i Alcudia, men det var fint der. Synes likevel Tenerife er finest, da de ikke har knelet fullstendig for turismen, sammenliknet med f.eks Gran Canaria. Dit skal jeg aldri igen! Anonymous poster hash: ed3c0...34e

playa de las americas er faktisk der jeg var for 15 år siden. Var fint der, men med tanke på hvor sjelden jeg drar utenlands hadde det vært artig å oppleve et nytt sted. Skal sjekke ut mallorca jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...