Gå til innhold

Ting å gjøre i Orlando + området rundt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg reiser til Orlando om en måneds tid og skal være der i en uke. Det blir meg og min søster + mamma. Mamma er ingen stor fan av tivoli, så karuseller og sånt er hun ikke interessert i. Vi skal selvsagt innom Disney World og Universal, men er det noen ting der som mamma kanskje kan være interessert i? Vet det er mye rolige ting i Disney world, men hadde vært kjekt å finne litt andre ting også :) Noen botaniske hager eller noe sånt? 

 

 

:blomst:



Anonymous poster hash: 9a853...ef6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Solstråla88

Sist jeg var der var vi i seaworld, kjempe artig park med masse underholdning. Ellers har du gatorland som også er en rolig park.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se Blackfish og dropp SeaWorld!

 

Ellers er det jo MASSE å gjøre rundt Orlando - strender, parker, shopping, ikke såå langt til Kennedy Space Center etc. Sjekk tripadvisor! :-)



Anonymous poster hash: 2e561...68a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SeaWorld er nok uaktuelt da jeg ikke støtter det, men takk for tips likevel :) 

 

Jeg har selv vært på Kennedy Space Center, det var veldig interessant, så det kan det nok hende vi prøver oss på. Får bare håpe det går an å komme seg dit med buss, mamma er så himla pysete i trafikken at hun ikke vil kjøre bil på ukjente steder. Så vi må ta buss/taxi til de fleste steder. 

 

Mamma nevnte at hun hadde sett et klipp fra Cypress Garden eller noe sånt på tv, er det noe som kan anbefales? Ser ut til at det er ganske nært.



Anonymous poster hash: 9a853...ef6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Discovery cove. Det er en park som er ment som avslapping. Det er litt dyr inngangsbillett, men du får mye på kjøpet. Man kommer tidlig på morgenen og spiser frokost, så får man låne alt man trenger med unntak av badetøy. All mat og drikke hele dagen er inkludert. I selve parken kan man ligge på strender å kose seg, svømme i oppvarmede basseng, svømme med mange fisker, de har egne basseng med sjøvann, og en plass med forskjellige fugler man kan holde og mate. I tillegg er det inngangsbillett til sea world og en vannpark som heter aqatica. Det var med andre ord en dag vi bare slappet av og koste oss :)

De tilbyr også å svømme med delfiner, men det må man betale ekstra for, og visst jeg ikke husker feil kostet det nesten 1000kr. Vi gjorde det ikke selv, men så på, da fikk de egentlig kun ta bilde med de og klappe de litt...

 

Vil dere på shopping anbefaler jeg å reise på outlets, der er det mye merkebutikker til lav pris :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Discovery cove. Det er en park som er ment som avslapping. Det er litt dyr inngangsbillett, men du får mye på kjøpet. Man kommer tidlig på morgenen og spiser frokost, så får man låne alt man trenger med unntak av badetøy. All mat og drikke hele dagen er inkludert. I selve parken kan man ligge på strender å kose seg, svømme i oppvarmede basseng, svømme med mange fisker, de har egne basseng med sjøvann, og en plass med forskjellige fugler man kan holde og mate. I tillegg er det inngangsbillett til sea world og en vannpark som heter aqatica. Det var med andre ord en dag vi bare slappet av og koste oss :)

De tilbyr også å svømme med delfiner, men det må man betale ekstra for, og visst jeg ikke husker feil kostet det nesten 1000kr. Vi gjorde det ikke selv, men så på, da fikk de egentlig kun ta bilde med de og klappe de litt...

 

Vil dere på shopping anbefaler jeg å reise på outlets, der er det mye merkebutikker til lav pris :)

Så deilig! Det skal jeg sjekke ut, det høres ut som noe mamma ville likt :) Takk for tips!

Anonymous poster hash: 9a853...ef6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delfinsvømming anbefales. Vi fikk svømme med de, ta på de, kysse de og det hele var for oss en stor opplevelse. Det koster, men var verdt det for oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...