Gå til innhold

mellomlande 1t gardermoen


matation

Anbefalte innlegg

hei :) Skal reise til københavn på søndag med mellomlanding i oslo. Flyr med widerøe til oslo som lander 12:50, videre flyr vi med norwegian til københavn går 13:55, vil denne tiden bli knapp? tviler på at vi får sendt bagasje direkte til københavn siden vi fyr med widerøe og norwegian... Noen som kan hjelpe oss? 

 

Takk på forhånd :)

Du får vel det meste med deg i håndbagasjen? Foruten store flasker med shampo og bodylotioner, så burde du få med deg klær for minst 4-5 dager i håndbagasjen. Tror det ville kunne gå på det tidspunktet på en søndag, men det ville blitt gambling og jeg ville ikke tatt sjansen på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ett tips: skal du rekke et fly og du har 15 min på deg så ER det lov å snike i køa:) det har vi gjort før. Det er bare å si "unnskyld jeg må rekke et fly", og gi faen i om noen syns det er frekt.

Men jeg har flydd med forskjellige flyselskap før når jeg har mellomlanda, og ofte blir bagasjen sendt helt frem. Du kan jo uansett ringe å høre da.

Men så tar det sjeldent lenger enn 15 min å vente på bagasjen, i tillegg til at det tar en stund for alle passasjerer å boarde flyet.

Anonymous poster hash: d6b76...8e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett tips: skal du rekke et fly og du har 15 min på deg så ER det lov å snike i køa:) det har vi gjort før. Det er bare å si "unnskyld jeg må rekke et fly", og gi faen i om noen syns det er frekt.

Men jeg har flydd med forskjellige flyselskap før når jeg har mellomlanda, og ofte blir bagasjen sendt helt frem. Du kan jo uansett ringe å høre da.

Men så tar det sjeldent lenger enn 15 min å vente på bagasjen, i tillegg til at det tar en stund for alle passasjerer å boarde flyet.

Anonymous poster hash: d6b76...8e4

Det kommer som før nevnt an på type billet, er den gjennomgående for du altid bagasjen tagget helt frem, selv om det er ulike selskap. Siden TS skal fly Widerøe og Norwegian har hun garantert ikke gjennomgående billet. Man kan dog være heldig å få tagget bagasjen helt frem selv om biletten ikke er gjennomgående. Men dette er absolutt ikke noe man kan kreve, kan dog spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke meningen å kuppe tråden din ts, men lurer litt på det samme! Reiser fra Barcelona - Oslo, ankommer Oslo 16.30, så går flyet til Bodø videre

1745 fra Gardermoen. Siden jeg kommer fra Barcelon er jeg vell nødt å skjekke bagasjen inn i gjen i Oslo og gå gjennom sikkerhetskontrollen? Blir tiden for knapp? Reiser hele veien med Norwegian, og de satte ruten som et alternativ.

Endret av Frappuccino
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke meningen å kuppe tråden din ts, men lurer litt på det samme! Reiser fra Barcelona - Oslo, ankommer Oslo 16.30, så går flyet til Bodø videre

1745 fra Gardermoen. Siden jeg kommer fra Barcelon er jeg vell nødt å skjekke bagasjen inn i gjen i Oslo og gå gjennom sikkerhetskontrollen? Blir tiden for knapp? Reiser hele veien med Norwegian, og de satte ruten som et alternativ.

Hvis det ikke er noen forsinkelser går det nok fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke meningen å kuppe tråden din ts, men lurer litt på det samme! Reiser fra Barcelona - Oslo, ankommer Oslo 16.30, så går flyet til Bodø videre

1745 fra Gardermoen. Siden jeg kommer fra Barcelon er jeg vell nødt å skjekke bagasjen inn i gjen i Oslo og gå gjennom sikkerhetskontrollen? Blir tiden for knapp? Reiser hele veien med Norwegian, og de satte ruten som et alternativ.

Det høres knapt ut, men siden dette da er en gjennomgående billett regner jeg med så har Norwegian ansvaret for at du kommer deg hjem. Og eventuell overnatting hvis det ikke går senere fly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De to siste gangene jeg har vært forsinket fra utenlandsreise med flybytte på Gardemoen (på tur hjem), har vi faktisk fått beskjed om å møte direkte ved gaten uten å ta med bagasjen. Den har da dukket opp på bestemmelsesstedet, uten tollsjekking. Så det hender faktisk de overser egenhåndtering av bagasje.

 

Men til deg over, så vil det vanligvis gå bare godt med 90 minutter, hvis det ikke blir forsinkelser. Er du forsinket, vil Norwegian ta ansvar for å få deg hjem med et senere fly.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...