Gå til innhold

mellomlande 1t gardermoen


matation

Anbefalte innlegg

hei :) Skal reise til københavn på søndag med mellomlanding i oslo. Flyr med widerøe til oslo som lander 12:50, videre flyr vi med norwegian til københavn går 13:55, vil denne tiden bli knapp? tviler på at vi får sendt bagasje direkte til københavn siden vi fyr med widerøe og norwegian... Noen som kan hjelpe oss? 

 

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei :) Skal reise til københavn på søndag med mellomlanding i oslo. Flyr med widerøe til oslo som lander 12:50, videre flyr vi med norwegian til københavn går 13:55, vil denne tiden bli knapp? tviler på at vi får sendt bagasje direkte til københavn siden vi fyr med widerøe og norwegian... Noen som kan hjelpe oss? 

 

Takk på forhånd :)

Det høres fryktelig knapt ut. Du kan høre ved avreise flyplass om det er mulig å tagge bagasjen helt frem, det kan kanskje kanskje være mulig. Men jeg vet ikke om Widerøe kan det i det hele tatt. Uansett ikke noe du har krav på men spørr.

 

1 time er knapt, du skal vente på bagasjen, ta den med deg opp og sjekke inn på nytt. Og gjennom sikkerhetskontrollen. Hadde jeg vært deg hadde jeg ihvertfall kjøpt tilgang på fast-track på Gardermoen, er gull verdt hvis det er mye folk i sikkerhetskontrollen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres fryktelig knapt ut. Du kan høre ved avreise flyplass om det er mulig å tagge bagasjen helt frem, det kan kanskje kanskje være mulig. Men jeg vet ikke om Widerøe kan det i det hele tatt. Uansett ikke noe du har krav på men spørr.

 

1 time er knapt, du skal vente på bagasjen, ta den med deg opp og sjekke inn på nytt. Og gjennom sikkerhetskontrollen. Hadde jeg vært deg hadde jeg ihvertfall kjøpt tilgang på fast-track på Gardermoen, er gull verdt hvis det er mye folk i sikkerhetskontrollen. 

Takk for kjapt svar!

 

som oftest bruker jeg ikke mlenger tid en 15-20min på å hente ut bagasje, så går det vell 10 min i innsjekking og kvarter i sikkerhetskontroll (sikkert mindre, regner med at søndag i 1-2 tiden er normal). er ikke det innenfor rimlighetens grenser? har hørt at du ikke sparer mye på fast track på gardermoen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tok en time fra flyet landet til kofferten kom på rullebåndet sist jeg hadde med koffert til Gardermoen. Etter det har jeg bare reist med håndbagasje.



Anonymous poster hash: 3c052...82c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får jo sjekket bagasjen hele veien frem selv om det er forskjellige selskap innad i Norge. På veien hjem derimot må du hente bagasjen og sende den videre siden du kommer fra utland og inn til Norge. Sist nå så reiste vi med SAS til gardemoen og videre med KLM. Måtte ikke hente bagasjen.

 

Har selv hatt under 1 time på gardemoen fra her vi bor og til utlandet, og har rukket det fint. Gardemoen er en ganske liten flyplass, så når du kommer igjennom sikkerhetskontrollen så er det bare å orientere deg om hvor gaten ligger også går du dit. 



Anonymous poster hash: 7d250...433
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kjapt svar!

 

som oftest bruker jeg ikke mlenger tid en 15-20min på å hente ut bagasje, så går det vell 10 min i innsjekking og kvarter i sikkerhetskontroll (sikkert mindre, regner med at søndag i 1-2 tiden er normal). er ikke det innenfor rimlighetens grenser? har hørt at du ikke sparer mye på fast track på gardermoen..

Det kan være både og, kan være raskt og få bagasjen. Men har og opplevd at det kan ta tid. Apropos sikkerhetskontrollen kommer helt an på om det er mye mennesker eller ikke. Er det ikke mye mennesker er det ingen vits med FT. Men er det mye folk kan det være forskjellen på å rekke flyet eller ikke. Hvordan det er med folk på gitt tidspunkt vet jeg faktisk ikke.

 

Flyet ditt kan jo og være forsinket, (Nå skal det dog nevnes at i de to ukene jeg har flytt Norge rundt) med Widerøe i sommer har jeg ikke opplevd en eneste forsinkelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Du får jo sjekket bagasjen hele veien frem selv om det er forskjellige selskap innad i Norge. På veien hjem derimot må du hente bagasjen og sende den videre siden du kommer fra utland og inn til Norge. Sist nå så reiste vi med SAS til gardemoen og videre med KLM. Måtte ikke hente bagasjen.

 

Har selv hatt under 1 time på gardemoen fra her vi bor og til utlandet, og har rukket det fint. Gardemoen er en ganske liten flyplass, så når du kommer igjennom sikkerhetskontrollen så er det bare å orientere deg om hvor gaten ligger også går du dit. 

Anonymous poster hash: 7d250...433

 

Ikke helt rett, har du gjennomgående billett for du sjekket bagasjen helt frem, det for du forsåvidt hjem til Norge og, men da må du grunnet toll-regler hente den og ta den gjennom tollen og få sendt den videre. Dog skal taggen være på helt frem, så man slipper ny bagasjelapp.

 

Men her er det ikke snakk om gjennomgående reise, her er det to enkeltstående reiser, og da har du ingen krav på å få sjekket inn bagasjen hele veien. Du kan spørre men kan ikke kreve det, det er ikke en gang sikkert det er mulig å gjøre det. I og med Norwegian er et selskap som sånn sett står utenfor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt rett, har du gjennomgående billett for du sjekket bagasjen helt frem, det for du forsåvidt hjem til Norge og, men da må du grunnet toll-regler hente den og ta den gjennom tollen og få sendt den videre. Dog skal taggen være på helt frem, så man slipper ny bagasjelapp.

 

Men her er det ikke snakk om gjennomgående reise, her er det to enkeltstående reiser, og da har du ingen krav på å få sjekket inn bagasjen hele veien. Du kan spørre men kan ikke kreve det, det er ikke en gang sikkert det er mulig å gjøre det. I og med Norwegian er et selskap som sånn sett står utenfor.

Jeg har iallefall aldri hatt problemer med å få sjekket bagasjen hele veien frem når jeg har sjekket inn på den første flyplassen. Bruker å spørre om jeg må plukke opp bagasjen på Gardemoen, men får alltid beskjed om at den blir sjekket hele veien frem. Hatt forskjellige flyselskaper på mange reiser fra her jeg bor opp igjennom årene.

 

På veien hjem derimot må jeg såklart hanke inn bagasjen og sjekke den inn på nytt pga tollen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har iallefall aldri hatt problemer med å få sjekket bagasjen hele veien frem når jeg har sjekket inn på den første flyplassen. Bruker å spørre om jeg må plukke opp bagasjen på Gardemoen, men får alltid beskjed om at den blir sjekket hele veien frem. Hatt forskjellige flyselskaper på mange reiser fra her jeg bor opp igjennom årene.

 

På veien hjem derimot må jeg såklart hanke inn bagasjen og sjekke den inn på nytt pga tollen.

Men har du hatt gjennomgående billett? Det er det store spørsmålet.

 

Gjennomgående billett vil si at hvis du kjøper en billett som er via Oslo, så er den gjennomgående. Kjøper du derimot en billett fra der du bor til Oslo og en billett fra Oslo og dit du skal (Slik TS har gjort) har du ingen gjennomgående billett. Og heller ingen krav på å få sjekket bagasjen hele veien. I mange tilfeller vil dette da heller ikke være fysisk mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har iallefall aldri hatt problemer med å få sjekket bagasjen hele veien frem når jeg har sjekket inn på den første flyplassen. Bruker å spørre om jeg må plukke opp bagasjen på Gardemoen, men får alltid beskjed om at den blir sjekket hele veien frem. Hatt forskjellige flyselskaper på mange reiser fra her jeg bor opp igjennom årene.

 

På veien hjem derimot må jeg såklart hanke inn bagasjen og sjekke den inn på nytt pga tollen.

 

Man kan fint ha flere ulike flyselskaper på en gjennomgående billett. Men det har altså ikke TS - Norwegian og SAS/Widerøe samarbeider vel overhodet ikke, og TS har to separate billetter. 

 

Hvis et fly er litt forsinket kan det bli veldig knapp tid. Jeg ville satset på håndbagasje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan fint ha flere ulike flyselskaper på en gjennomgående billett. Men det har altså ikke TS - Norwegian og SAS/Widerøe samarbeider vel overhodet ikke, og TS har to separate billetter. 

 

Hvis et fly er litt forsinket kan det bli veldig knapp tid. Jeg ville satset på håndbagasje.

Oki, da skjønner jeg :)

 

Jeg tror jeg har bestilt hele veien frem i ett, så sikkert derfor jeg slipper å hanke inn bagasjen på gardemoen. Sist jeg reiste til England så var det SAS til gardemoen og Norwegian videre, men sikkert pga det du skriver om gjennomgående billett at jeg slapp å plukke opp bagasjen og sende videre.

 

Så ja, en time kan bli litt knapt. Sist jeg var på gardemoen for to uker siden så gikk det nesten 30min før jeg fikk kofferten (kom fra utland). Og det tar ei stund å ta heisen opp og sjekke inn på nytt, for deretter å gå igjennom sikkerhetskontroll..

 

Håndbagasje kan bli litt lite å reise med hvis Ts skal være borte ei stund. Med mindre Ts klarer seg med lite klær og kjøper toalettsaker der hun skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

 

Jeg tror det blir til at vi dropper bagasjen hjemme og heller kjøper ny bagg, klær og annet i køben. Da slepper vi å gå ut av avgangsområdet i det heletatt, sjekker bare inn med mobil. På denne måten sparer vi oss for i hvert fall 30min om ikke mer! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei :) Skal reise til københavn på søndag med mellomlanding i oslo. Flyr med widerøe til oslo som lander 12:50, videre flyr vi med norwegian til københavn går 13:55, vil denne tiden bli knapp? tviler på at vi får sendt bagasje direkte til københavn siden vi fyr med widerøe og norwegian... Noen som kan hjelpe oss?

Takk på forhånd :)

Det har ikke noe å si hvilke selskap du flyr med bagasjen får du sendt til bestemmelsessted. Skulle du hentet ut bagasje å sjekket inn på nytt,er tiden for kort. Du skal gjennom sikkerhetskontroll også. Så skal du gjennom passk.

Nå kan du gå via transitt, og slipper bagasje og sikkerhetskontroll

Anonymous poster hash: a4853...b00

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Norwegian samarbeider ikke med andre flyselskaper, og bagasjen kan derfor ikke sjekkes inn av Widerøe helt frem. Hadde du reist med Widerøe og SAS ville det gått helt fint, enten billetten var kjøpt som gjennomgående reise eller to enkeltbilletter.

 

Her var det utrolig mange svar fra folk uten peiling.



Anonymous poster hash: 3d1a5...62e
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Norwegian samarbeider ikke med andre flyselskaper, og bagasjen kan derfor ikke sjekkes inn av Widerøe helt frem. Hadde du reist med Widerøe og SAS ville det gått helt fint, enten billetten var kjøpt som gjennomgående reise eller to enkeltbilletter.

 

Her var det utrolig mange svar fra folk uten peiling.

Anonymous poster hash: 3d1a5...62e

 

Tusen takk :) ja, reiser vi med bare håndbagasje kan vi vel bare ta heisen ned til innlands og gå til utenlands? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solsmil

Tusen takk :) ja, reiser vi med bare håndbagasje kan vi vel bare ta heisen ned til innlands og gå til utenlands? 

 

Hvis dere reiser uten innsjekket bagasje, så kan dere dra rett på transfer. Dere må riktignok ha sjekket inn på forhånd da, enten på mobil, eller sjekk inn for begge reisene på flyplassen du drar fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis dere reiser uten innsjekket bagasje, så kan dere dra rett på transfer. Dere må riktignok ha sjekket inn på forhånd da, enten på mobil, eller sjekk inn for begge reisene på flyplassen du drar fra

Okei, er transfer ett eget sted eller er det bare å ta heis ned fra ¨ankomstgangen¨ :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bare går ned en trapp til innenlandsterminalen og fortsetter bort til utland.

Ja, takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom hjem fra Mexico City, landet på Gardermoen og fikk vite at jeg måtte gjennom tollen med bagasjen i tillegg til at den måtte sendes inn igjen før jeg kunne gå til gaten. Hadde 1 time på det hele, men rakk flyet til Trondheim med perfekt margin. Det er noen ganger det er ekstrem kø på Gardermoen, men jeg tenker at folk er greie om man har det travelt og slipper deg sikkert forbi om du må ut og inn igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...