Gå til innhold

Den store London tråden


marsy

Anbefalte innlegg

Ang taxi så kommer det an på hvor og når. Hjem fra byen på kvelden når man er ett stykke fra tuben er fint :) Vi prøvde derimot å ta taxi til flyplassen en fredag 17 og brukte 2 timer!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ang taxi så kommer det an på hvor og når. Hjem fra byen på kvelden når man er ett stykke fra tuben er fint :) Vi prøvde derimot å ta taxi til flyplassen en fredag 17 og brukte 2 timer!! 

Derfor holder jeg meg til taxi til og fra togstasjonen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er egentlig økonomien som bestemmer stort sett. Med undergrunnen er det raskt og enkelt å komme seg overalt egentlig. Se på google maps, søk opp mulige hoteller og se hvor langt de er unna tube stasjoner. Har vært der ett par ganger i forskjellige områder. Og puber og restauranter har det vært overalt jeg har vært ihvertfall.

 

Få ett budsjett og tenk litt over hva slags nabolag dere kunne tenke dere. Vi vil ha det litt roligere denne gangen, så vi var heldige og fant ett rimelig hotel i Westminister. Gangen før ville vi ha det litt mer aktivt og livlig, så vi fant en rimelig travellodge aktig plass i Kennington, rett ved krigsmuseet. 

 

Bruk også google maps aktivt for å se i nabolaget hva som finnes, hvor lang tid det tar å komme seg rundt etc. Gull verd.

 

 

Nå spørs det på budsjettet deres da, men jeg er veldig glad i Soho. Hotell er ofte litt dyrt der, men jeg syns det er verdt å betale litt ekstra for å bo i det området. Det er også et stort utvalg av både puber og restauranter, og prisene er som regel lavere enn midt i turistgryta ved Oxford Street.

Takk for svar, begge to! Vi bodde 1 minutt fra Oxford Street sist, og vil bort derfra nå. Tidligere har vi bodd i Kensington, likte det bedre men vil prøve noe nytt! :) Soho høres spennende ut. Nå skal jeg inn i google maps og se meg rundt! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hockeyfrue

Takk for svar, begge to! Vi bodde 1 minutt fra Oxford Street sist, og vil bort derfra nå. Tidligere har vi bodd i Kensington, likte det bedre men vil prøve noe nytt! :) Soho høres spennende ut. Nå skal jeg inn i google maps og se meg rundt! ;)

Bare hyggelig :) Både Wardour Street, Frith Street og Greek Street i Soho kan anbefales. Masse liv, og mye utvalg i både barer og restauranter. Og jo lenger vekk du kommer fra Oxford Street, jo bedre er det ;-)

Edit: Hvis dere har budsjett til det, anbefaler jeg The Soho Hotel. Det er helt fantastisk!

Endret av hockeyfrue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

edit: fikk svar :)
Hvordan er London i slutten av februar ? 
Vurderer og bruke noen dager i vinterferien i favorittbyen , er det mye snø og vansklig og komme seg rundt?
 

Endret av Girly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg anbefaler westfield shoppingsenter. Minner mye om kjøpesentrene som finnes i Dubai

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som vet om bra butikker å handle babyutstyr/klær? Har litt lyst til favorittbyen å handle til mini i magen, når jeg er kommet lenger på vei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

edit: fikk svar :)

Hvordan er London i slutten av februar ? 

Vurderer og bruke noen dager i vinterferien i favorittbyen , er det mye snø og vansklig og komme seg rundt?

 

 

Sjelden det legger seg snø i London. Problemet er at de har en tendens til å stenge flyplassene ved en cm snø :P Men går nok ganske sikkert bra. 

Anonymous poster hash: f043b...ead

Lenke til kommentar
Del på andre sider

edit: fikk svar :)

Hvordan er London i slutten av februar ? 

Vurderer og bruke noen dager i vinterferien i favorittbyen , er det mye snø og vansklig og komme seg rundt?

Svært sjelden det snør der og kommer det en cm så stenger alt: t-bane, busser, tog og flyplasser.

Du kan trygt dra i forhold til snøfaren og det er mye mildere der enn her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om bra butikker å handle babyutstyr/klær? Har litt lyst til favorittbyen å handle til mini i magen, når jeg er kommet lenger på vei :)

Mamas and Papas og Mothercare har mye :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skikkelig londonsavn!! Hvordan er det å dra dit med ettåring?? :)

Ei venninne av meg gjorde det, gikk vist helt fint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Er det noen her som vet om det er noe som lønner seg å kjøpe i London mtp pris? Reiser til London neste mandag, og er greit å vite litt sånt på forhånd. 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Er det noen her som vet om det er noe som lønner seg å kjøpe i London mtp pris? Reiser til London neste mandag, og er greit å vite litt sånt på forhånd.

For min del så kjøper jeg ting jeg synes er vanskelig å få tak i her i Norge. Pundet er ganske sterkt i forhold til krona i øyeblikket, så det er vel heller lite som er lønnsomt - dessverre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Er det noen her som vet om det er noe som lønner seg å kjøpe i London mtp pris? Reiser til London neste mandag, og er greit å vite litt sånt på forhånd. 😃

Har man barn i barnehagealder så er primark helt genialt. Forbruksvarer som tskjorter, bukser, sokker og strømpebukser til sånn ca ingenting. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest om dem som mener Tune hotell er et budsjett hotell til en billig penge, når bokker dere et likt hotell for og få det billigst mulig ? Så på det i Liverpool street og det var jo dyrt. Sal dit i Februar i vinterferien, når lønner det seg og bokke hotell ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har lest om dem som mener Tune hotell er et budsjett hotell til en billig penge, når bokker dere et likt hotell for og få det billigst mulig ? Så på det i Liverpool street og det var jo dyrt. Sal dit i Februar i vinterferien, når lønner det seg og bokke hotell ?

Vi har booket så sent som et par uker i forkant, blant annet nå i sommer. Betalte 5500 for to stykker med fly(british airways) og Tune hotell paddington i 3 dager. Anbefaler å booke via expedia, da får du med gratis Internett, tv, hårføner, håndklær osv:)

Anonymous poster hash: 3857e...385

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har booket så sent som et par uker i forkant, blant annet nå i sommer. Betalte 5500 for to stykker med fly(british airways) og Tune hotell paddington i 3 dager. Anbefaler å booke via expedia, da får du med gratis Internett, tv, hårføner, håndklær osv:)

Anonymous poster hash: 3857e...385

 

Fjerner hotellet dette hvis du ikke booker med expedia?  :vetikke:

Anonymous poster hash: f043b...ead

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjerner hotellet dette hvis du ikke booker med expedia? :vetikke:

Anonymous poster hash: f043b...ead

Det er et sånn basishotell. Funker litt som Ryanair med mindre du bestiller via expedia. Men det koster ikke mye å legge på ekstra. Prisene står vel på hjemmesiden dems:)

For oss funker det veldig fint siden vi alltid bestiller på expedia, men hadde ikke vært noe problem for oss å velge det vi ville ha og betale for det. Hotellet er finere enn mange andre hoteller i London som koster mer og de har god beligenhet:)

Anonymous poster hash: 3857e...385

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det og bo i Liverpool street ? Vi ankommer sent på annkomstdagen og må dra veg tidlig på avreisedagen , ser mange hotell der også er noe billigere. Hotellet er ca 5 min gangavstand fra togstasjonen der. Er det langt unna di vanligste attraksjonene med undergrunn ? Erfaringer med og evt bokke hotell i Liverpool street ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...