Gå til innhold

Store mengder blod i lungene og neseblod ved bruk av nesespray?


Gjest Ida Eirin

Anbefalte innlegg

Gjest Ida Eirin

Hei jeg har blitt forkjølet og det gikk raskt over til bihulebetennelse med høy feber. Jeg har lest på ulike nettsider at det da er viktig og bruke nesespray for å bli frisk av bihulebetennelsen og da også feberen.

Jeg har nå skjønt at det virkelig er nødvendig med nesespray men jeg vet ikke hvulket merke jeg skal bruke?

Grunenn til at jeg ikek har kjøpt nesespray allerede er at jeg er ganske skjeptisk til dette fordi jeg har brukt "Nasakort tror jeg den het" nesespray to ganger før. Jeg begynte og blø neseblod begge gangene.

Sist gang tok jeg nesespray på morgenen på natten neste dag voknet jeg av blod smak i munnen. Først tenkte jeg at det bare var en drøm men så kjente jeg at det virkelig var blodsmak i munnen. Jag satte meg opp i senga og jeg begynte og fossblø neseblod, og det kom store mengder blod opp fra lungene hver gang jeg pustet inn luft fosset det ut blod og når jeg pustet ut kom det ikek ut luft bare blod. Se det for deg at du holder deg for munnen fordi kommer opp så mye blod og blodet renner da langs hendene dine og nedover rygen og det blir en kjempestor dam på gulvet. Jeg glemmer det aldri veggene gardinene vinduet og gulvet var fult av blod. Og når jeg nesten var ferdig og tørke opp skjedde det igjen :sjokkert::hakeslepp::sjokk::hakeslepp:

Selv tror jeg at jeg hadde blødd neseblod mens jeg sov og blodet hadde rent ned i lungene. Etter dette har jeg ikke brukt nesespray. Jeg har heller aldri bortsett fra når jeg har brukt nesespray vert plaget av neseblod...

Jeg burde kanskje kjøpe en mildere nesespray men det er viktig at den virker også noen råd eller tips? Noen som har opplevd noe lignende vedd bruk av nesespray?

Noen råd om nesespray jeg kan kjøpe på apotek som ikke er reseptbelagt?

Tusen takk :pls:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare en ting først, du hadde neppe store mengder blod i lungene... Blod i lungene er veldig alvorlig, ofte tilnærmet dødelig.

Jeg har aldri hørt om at noe sånt har skjedd, og jeg har ikke hørt om en nesespray som heter nasakort?

Hvis jeg skal anbefale en nesespray så anbefaler jeg rhinox eller otrivin, det er det samme hvilken du kjøper. Og du kan kjøpe en beregnet for barn hvis du er redd for å begynne å blø.

Men det står at du har hatt feber i tre uker, vært hos legen?

Hvis nei.. DRA DIT! Kanskje du trenger penicillin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger slett ikke nesespray med virkestoff når du har bihulebetennelse. Jeg anbefaler saltvannsspray for å få skylt du dritten, og snyt deg ofte. Trenger du nesespray i tillegg, bør du gå til legen og få noe på resept. Dessuten høres det ut som om du trenger en penicillinkur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos legen etter 2 uker men begynte og bli bedre da har vært litt frem og tilbake. Jeg har vært frisk 3 dager også men bare en dag så syk igjen. Jeg har allergi går på en del medisin for allergi tåler ikke støv pollen pelsdyr parfyme osv. Merker ikke så mye til allergien ellers da men når typen smittet meg med forkjølelsen sin er det vanskligere for meg og bli frisk pga allergien. Det er nå de siste dagene jeg har følt meg værst.

Legen mente at grunnen til at jeg hadde feber var pga bihule betennelsen. Hun sa at om jeg ikke ble bedre burde jeg bruke nesesprayog det var litt det samme hvilken nesespray jeg tok.

Men det er litt sånn innimellom tenker jeg at det er helt ok og ta nesespray andre ganger tenker jeg huff tenk om jeg får store probelmer med neseblod av nesesprayen.

De nesesprayene du anbefaler har de sånt stoff som hjelper en med å åpne bihulene. Huff kjempedårlig forklart men leste det her på legeside:

#Det viktigste er å få gjenskapt eller forbedret avløpet fra bihulene. Dette gjøres som regel med slimhinne-sammentrekkende stoffer [adrenergika] i form av nesedråper eller -spray.#

Tusen takk for at du svarte meg :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge de nesesprayene åpner opp bihulene, de er karsammentrekkende og virker avsvellende sånn at passasjen til bihulene åpnes. Selv bruker jeg rhinox, og syns den er best - men det kan være en vanesak.

Det kan også være lurt å kjøpe en saltvannsspray og bruke i tillegg, den kan du bruke oftere og rikelige mengder av.

Håper du blir bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Nasacort er ikke en vanlig nesespray av den typen man bruker mot forkjølelse, men enn allergimedisin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest SmallTalk

Anbefaler saltvannsspray/dråper. Disse er er ikke irriterende på nesen, og fører heller ikke til neseblod. I tillegg så løser de godt opp.

Er du fortsatt syk, sånn i forstand at du har feber og nedsatt allmenntilstand? I såfall så bør du ta turen til legen en gang til. For det er ikke usannsynlig at du trenger penicillin for å bli dritten. Bihulebetennelse er ikke bra å gå for lenge med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ida eirin

Hei jeg kjøpte Rhinox var det vel og så saltvannsspray i går.

Feberen er borte :jepp: men så er jeg mye verre enn i går da jeg plutselig har fatt suuper mye mensturasjonssmerter. Helt grusomt :grine: . Savner faktisk feberen skulle gjerne bytett tilbake.Noen som har feber som heller vil ha mensturasjons smerter? :fnise:

Takk for råd alle sammen,

Og det stemmer foresten at nasacort er en nesespray for allergikere. Men det er jo vanlig å ta den vær dag i lengere perioder for allergikere. Så det var jo litt betenkelig at jeg fikk bivirkninger allergede etter en dags bruk begge gangene...

Men det gikk hvertfall veldig bra med nesesprayene jeg kjøpte i går. :jepp:

Så skal jeg være flink og bruke saltvannssprayen siden den er den mildeste så trenger jeg sikkert ikke å bruke den andre så mye :Nikke::goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...