Gå til innhold

Hvordan håndtere idioti i trafikken? Bli idiot sjøl!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I dag måtte jeg kjøre fra Vossområdet til Bergen på E16. Her er stort sett 70 og 80 sone. Hva skjer?

- Tyske og nederlandske bobiler kjører stort sett 40-60kmt. Noen av de skjønner ikke en gang at de må slippe køene forbi når man tuter på de...

- Kjerringer uten bilvett mister fart i svinger, oppoverbakker, tunnelmunninger. Den neste kjerringa blir overrasket hver gang og bråbremser. Resultat? Konstant jojo-kjøring i gigakøen bak de i 40-80kmt.

- Fotobokser ved Steine (80), Dalegarden (60), Arna, Rødland (70) og i Fløyfjellstunnelen (80). Hva gjør folk? Bremse ned til 60, 40, 60 og 70. Bremse, faktisk, med fotbrems.

Hva feiler det folk? Fartsgrensene er såååå lave på denne veien allerede...i dag var strålende sol og tørre, rene veier.

For å unngå hjerteanfall og raseriutbrudd på hjemveien kjøpte jeg meg en KK og litt god mat, så jeg hadde annet og tenke på når jeg skulle opp igjen, på jojometoden, i stort sett 50kmt, og ble da en idiot sjøl...

Anonymous poster hash: 5b619...d88

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du overdriver, bitte litt nå, ikke sant?

Neste gang stopper du, leser et stykke i et blad, spiser litt før du kjører videre. Vips så er den du irriterte deg på bortevekke.

Og en ny har dukket opp, (men det snakker vi ikke høyt om. )

Ta med en slik :ball: eller en slik :sprettert: og legg godviljen til. Grisekjøre på det strekket med så mange dødsulykker, det gjør vel ikke du? Selv om jeg skjønner at du er sånn her: :rasende::rasende::rasende::rasende::rasende: For sånn ville jeg blitt, var jeg deg. :ler:

Anonymous poster hash: 12526...858

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det er bedre å kjøre litt under grensa enn over? Men virker som du kjører der ofte så da er det forståelig, du kan veiene og vet hva som venter rundt svingen. DET er det ikke alle som gjør. Jeg kjører og under grensa på uoversiktlige og ukjente veier, men sånn ellers kan jeg cruise bort. Har tatt meg selv i å bli irritert på folk på de veiene jeg kjenner godt,men det er ikke vist fordi de har sikkert aldri kjørt den strekninga før

Anonymous poster hash: e1ef1...c50

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for så gode svar! :) Ja, jeg blir irritert. Overdriver dessverre ikke. Veien er ikke spesielt god, men den er jammen ikke vanskelig heller - er jo E-vei også, stamvei nr 1 mellom Oslo og Bergen attpåtil. Jeg skjønner ikke at folk kan være så dårlige og distraherte til å kjøre bil, og vise så lite hensyn. Fartsgrensene er virkelig sabla lave. Jeg har tatt noen forbikjøringer som jeg har angret på, og jobber med meg sjøl mht det.

Anonymous poster hash: 5b619...d88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare fordi det er E vei som du skriver så betyr ikke det automatisk at det er god vei. Nå har det gått en del ras på den strekningen, (40 ganger fra 00 til 15 har veien vært stengt, liv har også gått tapt i forbindelse med ras) strekningen tar i gjennomsnitt 2 trafikk dødsfall hvert år, det er mye tungtrafikk og veien er nok ikke like brei over alt på denne strekningen nei. 80 sone på den veien synes ikke jeg er "sabla lav" heller.

Ja etter en sommerferie på norske veier vet jeg at det er mange sinker i trafikken men fartsbøllene er like irriterende, krevende og farlige som sinkene. God tolmodighet er en dyd, ofte en dyd som faktisk redder liv i trafikken.

Anonymous poster hash: d54d7...ff3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må faktisk si meg enig. Kjørte en mange timers tur på E6 for 3-4 dager siden, var egentlig heldig med lite trafikk i grunn men klarte uansett å være så uheldig å komme bak slike saktekjørende folk(var ikke bobiler, og de fleste hadde norske bilskilter) som kjører minst 10 km under grensa. Det skjedde flere ganger og de hadde jo ikke biler foran seg engang, så synes det er veldig irriterende da veiene var tørre å fine, og heller ikke svingete....



Anonymous poster hash: 601e6...8d3
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den dagen nordmenn og andre saktegående sjåfører lærer seg å slippe forbi trafikken så er mye løst i trafikken. I dag er det derimot slik at enkelte verken slipper forbi eller liker at noen kjører forbi kolonnen...i verste fall har jeg opplevd blinking og tuting av førstemann (altså skilpadden foran) når man endelig klarer å kjøre forbi.



Anonymous poster hash: cbf6d...c77
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme opplevelse på samme strekningen i går og i dag. Turister som kjørere i 60 i 80-sonen og som bremser ved samtlige fotobokser.

Om det er noen trøst er det enda verre i Hardanger.

Anonymous poster hash: b9b2c...c86

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe nytt at folk bruker brems ved fotoboks... Jeg ligger på tuta hver gang det skjer , (JA! Jeg vet hva det skal stå på speedometeret mitt når bilen ligger i en gitt faktisk hastighet. 80 er 84 btw.. (på min bil....)) 

 

Folk som er opp og ned i hastighet som en jojo får også høre tuta. Jeg vurderer faktisk om jeg må montere toghorn.

 

Man kan stort sett holde skiltet hastighet... (jada, jada, finnes veier hvor det er direkte uansvarlig)

 

Jeg vil gå så langt som å si at om du ikke vet hvor fort bilen din faktisk går i 50, 60 ,70 og 80 bør du holde deg hjemme. Om du er en som TROR bilen gjør 80 i 80, hold deg hjemme.
Bremser du ned i 70 i 80'n pga fotoboks? HOLD DEG HJEMME!

 

Er du en av disse jojo-folka? Seriøst, få deg bil med cruisecontrol..

 

Er lite som er så iriterende som å måtte stille på crusien hele tiden fordi "DU" ikke klare holde jevn fart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe nytt at folk bruker brems ved fotoboks... Jeg ligger på tuta hver gang det skjer , (JA! Jeg vet hva det skal stå på speedometeret mitt når bilen ligger i en gitt faktisk hastighet. 80 er 84 btw.. (på min bil....)) 

 

Folk som er opp og ned i hastighet som en jojo får også høre tuta. Jeg vurderer faktisk om jeg må montere toghorn.

 

Man kan stort sett holde skiltet hastighet... (jada, jada, finnes veier hvor det er direkte uansvarlig)

 

Jeg vil gå så langt som å si at om du ikke vet hvor fort bilen din faktisk går i 50, 60 ,70 og 80 bør du holde deg hjemme. Om du er en som TROR bilen gjør 80 i 80, hold deg hjemme.

Bremser du ned i 70 i 80'n pga fotoboks? HOLD DEG HJEMME!

 

Er du en av disse jojo-folka? Seriøst, få deg bil med cruisecontrol..

 

Er lite som er så iriterende som å måtte stille på crusien hele tiden fordi "DU" ikke klare holde jevn fart.

 

Du klager jo på alt.

Anonymous poster hash: 508c2...f6b

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Du klager jo på alt.

Anonymous poster hash: 508c2...f6b

 

Klager faktisk ikke på alt. Tror du jeg legger ut hele livet mitt her inne siden du kan si noe sånt...?

Folk, om de engang er det, må lære seg hvor fort bilen faktisk går i de forskjellige hastigheter..

Tenk at de ligger i 110 på speedometer, men bilen bare går i 103... Det er DEM sitt ansvar å vite reell hastighet på bilen. 

Sånn du svarer her tror jeg du ble støtt, jeg tror du er en av jojo-folka, og jeg tror nå du gjør det med vilje for å irritere andre.. Du har jo tross alt betalt årsavgift, og mener du har rett til å kjøre på veien.... 

 

Idiot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klager faktisk ikke på alt. Tror du jeg legger ut hele livet mitt her inne siden du kan si noe sånt...?

Folk, om de engang er det, må lære seg hvor fort bilen faktisk går i de forskjellige hastigheter..

Tenk at de ligger i 110 på speedometer, men bilen bare går i 103... Det er DEM sitt ansvar å vite reell hastighet på bilen. 

Sånn du svarer her tror jeg du ble støtt, jeg tror du er en av jojo-folka, og jeg tror nå du gjør det med vilje for å irritere andre.. Du har jo tross alt betalt årsavgift, og mener du har rett til å kjøre på veien.... 

 

Idiot.

 

Har du noe mer rett til å kjøre på veien enn andre?

Anonymous poster hash: 508c2...f6b

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har du noe mer rett til å kjøre på veien enn andre?

Anonymous poster hash: 508c2...f6b

 

Beklager, jeg kjører ikke audi. (Ja, det er meget relevant, for det er audioter som oppfører seg som at de har mer rett på veien...)

 

Har like mye rett på veien som deg ... Og jeg kjører også deretter.. Ikke prøv påstå noe om ting du ikke vet noe om.. (Som at jeg kjører idiot eller noe, ganske mange synske mennesker her inne har jeg merket.. )

 

Men om jeg vil forbi deg, da skal du faktisk flytte på deg iht lov, og handler ingenting om å ha mer rett på veien.

 

Men om jeg mener at jeg har mer rett på veien enn en syklist? Kan du ta deg faen på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beklager, jeg kjører ikke audi. (Ja, det er meget relevant, for det er audioter som oppfører seg som at de har mer rett på veien...)

 

Har like mye rett på veien som deg ... Og jeg kjører også deretter.. Ikke prøv påstå noe om ting du ikke vet noe om.. (Som at jeg kjører idiot eller noe, ganske mange synske mennesker her inne har jeg merket.. )

 

Men om jeg vil forbi deg, da skal du faktisk flytte på deg iht lov, og handler ingenting om å ha mer rett på veien.

 

Men om jeg mener at jeg har mer rett på veien enn en syklist? Kan du ta deg faen på!

 

Det var du som skrev at andre "mener de kan kjøre på veien, på grunn av betalt årsavgift". Hvorfor prøver du å legge skylden på utenforstående, når det var du selv som kom med denne påstanden? Man trenger heller ikke Audi eller BMW for å kjøre som en idiot. Man finner folk som grisekjører, uansett bilmerke.

 

Man skal vel til syvende og sist bistå en som prøver å komme seg forbi. Dog står ikke den som skal kjøre forbi uten ansvar. Den skal også forsikre seg om at forbikjøringen kan foregå på en trygg, effektiv og trafikksikker måte. Du kjører ikke forbi på uegnede steder eller tidspunkt.

 

Ifølge lovverket, som du er så opptatt av å henvise til, kommer det tydelig frem at syklister har like stor rett til å ferdes langs veien som bilistene. De har samme rettigheter og plikter når de ferdes i veibanen.

 

Når du velger å kalle andre for idioter og lignende, viser det helt tydelig at du har gått tom for argumenter (hvis det du har kommet med i det hele tatt kan betegnes som det). Hadde du hatt noe fornuftig å bidra med i tråden, trenger du ikke å ta i bruk skjellsord og dum/dust-henvisninger når du prøver å argumentere for deg.

Anonymous poster hash: 508c2...f6b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Når du velger å kalle andre for idioter og lignende, viser det helt tydelig at du har gått tom for argumenter (hvis det du har kommet med i det hele tatt kan betegnes som det). Hadde du hatt noe fornuftig å bidra med i tråden, trenger du ikke å ta i bruk skjellsord og dum/dust-henvisninger når du prøver å argumentere for deg.

Anonymous poster hash: 508c2...f6b

 

JEg har da ikke kalt noen idiot? Ikke bland audiot og idiot. FOrskjellige ting.

Idioti er forståelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, jeg kjører ikke audi. (Ja, det er meget relevant, for det er audioter som oppfører seg som at de har mer rett på veien...)

Har like mye rett på veien som deg ... Og jeg kjører også deretter.. Ikke prøv påstå noe om ting du ikke vet noe om.. (Som at jeg kjører idiot eller noe, ganske mange synske mennesker her inne har jeg merket.. )

Men om jeg vil forbi deg, da skal du faktisk flytte på deg iht lov, og handler ingenting om å ha mer rett på veien.

Men om jeg mener at jeg har mer rett på veien enn en syklist? Kan du ta deg faen på!

Siden du er så opptatt av at andre følger lover, bør du vel drite i å henge på hornet også. Lydhorn er ulovlig.

Anonymous poster hash: 15014...083

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Siden du er så opptatt av at andre følger lover, bør du vel drite i å henge på hornet også. Lydhorn er ulovlig.

Anonymous poster hash: 15014...083

Nei, det er det så absolutt ikke. Unødig bruk er nok ulovlig.. 

Vesentlig forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEg har da ikke kalt noen idiot? Ikke bland audiot og idiot. FOrskjellige ting.

Idioti er forståelig.

 

Jo, det gjorde du faktisk. Du kalte meg for en idiot i et av dine seneste innlegg i denne tråden.

 

 

Klager faktisk ikke på alt. Tror du jeg legger ut hele livet mitt her inne siden du kan si noe sånt...?

Folk, om de engang er det, må lære seg hvor fort bilen faktisk går i de forskjellige hastigheter..

Tenk at de ligger i 110 på speedometer, men bilen bare går i 103... Det er DEM sitt ansvar å vite reell hastighet på bilen. 

Sånn du svarer her tror jeg du ble støtt, jeg tror du er en av jojo-folka, og jeg tror nå du gjør det med vilje for å irritere andre.. Du har jo tross alt betalt årsavgift, og mener du har rett til å kjøre på veien.... 

 

Idiot.

 

Her kan du se helt tydelig at du kalte meg for en idiot. I et ellers så usaklig og aggressivt svar. Du må evne å debattere med andre, uten å være så nedlatende og overfladisk. Det er også en fordel om du fremstiller dine argumenter på en saklig måte.

Anonymous poster hash: 508c2...f6b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jo, det gjorde du faktisk. Du kalte meg for en idiot i et av dine seneste innlegg i denne tråden.

 

 

 

Her kan du se helt tydelig at du kalte meg for en idiot. I et ellers så usaklig og aggressivt svar. Du må evne å debattere med andre, uten å være så nedlatende og overfladisk. Det er også en fordel om du fremstiller dine argumenter på en saklig måte.

Anonymous poster hash: 508c2...f6b

 

En fordel, ikke en nødvendighet.. Jeg har ikke noe behov for at du skal like meg, faktisk driter jeg langt i hva du mener om meg... Jeg driter langt i hva andre mener om meg... Kunne ikke brydd meg mindre.

 

Det som er viktig for meg er at jeg vet jeg kjører forsvarlig der jeg må kjøre forsvarlig, og at jeg holder meg ute av venstrefeltet når jeg kan! Jeg vet hvor fort bilen min går, og er ikke til unødvendig hinder for andre.

 

Du påstår at jeg klager på alt, det har du absolutt intet grunnlag for å påstå, du kjenner meg ikke. Derav  synes jeg at du er en idiot. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...