Gå til innhold

Hjelp til valg av ny bil


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

RAV4 er en veldig middelmådig bil som ikke har vunnet noen tester på årevis. Det er det derimot Mazda CX5, Honda CRV og Volvo XC60 som gjør i den SUV-klassen.

Anonymous poster hash: 65052...eec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøp av bil er en ting, å sette et tak på hvor mye man vil låne er fornuftig. Sterk, eller mindre sterk motor er og en ting man bør tenke på. En bil med sterk motor, er også gjerne putta på mer som høyner prisen, mot en som har færre hester og mindre av diverse utstyr.

Det jeg sikter til da, er forsikring. Jo sterkere bil og mer utstyr jo dyrere blir den. Klarer men seg med en bil med færre hester, som og kanskje har mindre utstyr, faller prisen på forsikring.

Når jeg selv satt og skulle velge meg ut bil, var det noen kriterier jeg satte. Den skulle være så ny som mulig, jeg ville ha lavest mulig forsikring, og kjøp av nye dekk skulle ikke koste en formue når de skulle byttes ut.

Det man også må se litt på, er ikke bare antall hester som befinner seg under panseret. Men du må også se på hvor mye newtonmeter som befinner seg der. Det det siste nemlig som bestemmer hvor behagelig bilen er å kjøre på lengre turer. Det spiller ingen rolle hvor mye hester du har, når du skal kjøre flere mil og ikke foretar en eneste forbikjøring, da har man kjøpt alt for mange hestekrefter til ingen nytte.

 

For når en bilselger kan sitte å si at man klarer seg fint med færre hester, framfor å kjøpe en som er mye dyrere med mange hester; "For jeg skal dra campingvogna fra der til dit, en gang i året", da blir det dyrt til ingen nytte!

Feks. en Passat stasjonsvogn med 120HK, den koster 360.000,- helt ny(før reg og vinterhjul) Får dere tak i en slik som er ett år gammel, har dere en bil som enda er igjen 4år på garantien, og det holder i massevis for å ta seg fra A til B. Og slik jeg kjenner VW nå etter å hatt en Caddy i drøyt 2år med "bare" 75HK (diesel) så duger det!! Der mangler det ikke noen av de.

Og når jeg nå titta på VW og prisene på de, så er 102HK'ern diesel den nest rimeligste.

 

Går dere for en SUV så koster det deretter :)



Anonymous poster hash: 0b43f...47f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...