Gå til innhold

Venstrefeltet er som ..


AndreasBR

Anbefalte innlegg

.. toalettet.. Raskt inn, gjør det man skal, rett ut igjen!

 

Hvorfor er dette så vanskelig å forstå?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi folk er tullinger....



Anonymous poster hash: 00fd8...cc2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt å blinke på de foran meg og i de fleste tilfeller så flytter de på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som er fra Bærumsområdet vet vel hvilken fil du skal ligge i på E18 mot Sandvika? Høyrefilen. Lærte jeg på kjøreskolen nettopp fordi det er så mange fjøsnisser som ikke følger med (du bryter ikke loven ved å følge trafikken i en fil). Høyrefilen er alltid ledig for forbikjøring. Må være fordi folk flest er så sløve at de tror det er kollektivfelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som er fra Bærumsområdet vet vel hvilken fil du skal ligge i på E18 mot Sandvika? Høyrefilen. Lærte jeg på kjøreskolen nettopp fordi det er så mange fjøsnisser som ikke følger med (du bryter ikke loven ved å følge trafikken i en fil). Høyrefilen er alltid ledig for forbikjøring. Må være fordi folk flest er så sløve at de tror det er kollektivfelt.

En skal da alltid ligge i høyrefilen. Det gjelder overalt på motorveier.

Anonymous poster hash: 23338...1a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du som er fra Bærumsområdet vet vel hvilken fil du skal ligge i på E18 mot Sandvika? Høyrefilen. Lærte jeg på kjøreskolen nettopp fordi det er så mange fjøsnisser som ikke følger med (du bryter ikke loven ved å følge trafikken i en fil). Høyrefilen er alltid ledig for forbikjøring. Må være fordi folk flest er så sløve at de tror det er kollektivfelt.

I know, hender jeg legger meg i høyrefelt og "passerer" :) 

Men om rett skal være rett skal jeg legge meg i venstrefelt og få audioten/eldioten til å bytte felt.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En skal da alltid ligge i høyrefilen. Det gjelder overalt på motorveier.

Anonymous poster hash: 23338...1a7

Jomann har ikke sagt noe annet?

 

Som hovedregel skal man holde så langt til høyre som mulig. Dvs ikke midtre felt, men HØYRE felt.

Spesielt ut mot Asker er det mange som tror midtre felt er riktig felt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En skal da alltid ligge i høyrefilen. Det gjelder overalt på motorveier.

Anonymous poster hash: 23338...1a7

Det er jeg klar over, men som Andreas skriver, så er det svært mange som tror den midtre filen (er 6 filer på den strekningen vi snakker om) er riktig fil å ligge i. Det gjelder for øvrig på samtlige motorveier jeg bruker på Østlandet i rushtiden. Høyrefil er min private forbikjøringsfil. Så legger jeg meg ut i venstre hver gang jeg tar igjen en lastebil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. toalettet.. Raskt inn, gjør det man skal, rett ut igjen!

 

Hvorfor er dette så vanskelig å forstå?

Fordi Nordmenn ikke kan kjøre på flerefeltsvei, og det har utviklet seg en inngrodd ukultur.

For å lære hvordan man skal kjøre på flerfelts vei kan man dra nedover Europa og oppleve det i praksis.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi Nordmenn ikke kan kjøre på flerefeltsvei, og det har utviklet seg en inngrodd ukultur.

For å lære hvordan man skal kjøre på flerfelts vei kan man dra nedover Europa og oppleve det i praksis.

Vi vestleninger klarer det fint i danmark og vi har ikke skikkelige 2 felts engang her hjemme ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i Sverige i helgen, og på vei hjem da jeg nærmet meg strømstad,og antallet nordmenn økte...

 

Da økte også følelsen av at jeg hadde idioter rundt meg.. Svensker kjører på en HELT annen måte enn nordmenn, og nordmenn har mye å lære av svensker!

 

PS! PELL DERE (nordmenn) OVER I DET JÆVLA HØYREFELTET!

Er så leit å ligge i 120 i 110'n, ta igjen en nordmann som ALDRI sjekker speilet.. Enten det eller så driter de i det, for "her er jeg, og jeg ligger der det passer meg".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Bergen ut mot Flesland ligger jeg alltid i venstre fil (der her høyrefil kollektivfelt). Ellers i Bergen er det en del dårlig bruk av venstre feltet, det er mange som ligger der uten grunn.

I Stavanger er folk flinkere i bruken av venstre feltet, selv om noen er dårlige på å bruke det når folk skal inn i det høyre feltet (fletting).

 

Det skulle vært tre felt i grunn, hvor det ytterste til venstre er for de som vil kjøre fra seg lappen, det midterste til de som vil skape mest mulig flyt, og det høyre for de som helst ikke vil kjøre altfor fort.

 



Anonymous poster hash: 83e66...1a7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært i Sverige i helgen, og på vei hjem da jeg nærmet meg strømstad,og antallet nordmenn økte...

 

Da økte også følelsen av at jeg hadde idioter rundt meg.. Svensker kjører på en HELT annen måte enn nordmenn, og nordmenn har mye å lære av svensker!

 

PS! PELL DERE (nordmenn) OVER I DET JÆVLA HØYREFELTET!

Er så leit å ligge i 120 i 110'n, ta igjen en nordmann som ALDRI sjekker speilet.. Enten det eller så driter de i det, for "her er jeg, og jeg ligger der det passer meg".

Er det fartsgrense på 110km/t, så gjelder den faktisk like mye i Sverige som den gjør i Norge der det er 80, 90 eller 100km/t osv. Og da kan du faktisk ikke hevde din rett i å kunne kjøre fortere en fartsgrensen!!

 

Men nå er det visst på'n igjen med sleivspark og kveruleringer! 

Anonymous poster hash: 83b96...b5d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er det fartsgrense på 110km/t, så gjelder den faktisk like mye i Sverige som den gjør i Norge der det er 80, 90 eller 100km/t osv. Og da kan du faktisk ikke hevde din rett i å kunne kjøre fortere en fartsgrensen!!

 

Men nå er det visst på'n igjen med sleivspark og kveruleringer! 

Anonymous poster hash: 83b96...b5d

 

Du har heller ikke rett til å ligge i venstrefilen og lage kø.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er det fartsgrense på 110km/t, så gjelder den faktisk like mye i Sverige som den gjør i Norge der det er 80, 90 eller 100km/t osv. Og da kan du faktisk ikke hevde din rett i å kunne kjøre fortere en fartsgrensen!!

 

Men nå er det visst på'n igjen med sleivspark og kveruleringer! 

Anonymous poster hash: 83b96...b5d

 

Faktisk så kan jeg med loven i handa kreve at du flytter deg uansett hva slags fart JEG har, ihvertfall i Norge.

Det er nemmelig slik at så lenge jeg signaliserer at jeg vil forbi så plikter du å underlette min forbikjøring. Du vet ikke hvorfor jeg kjører så fort som jeg gjør, og det er heller ikke din jobb å vite hvorfor.

 

Jeg viser til trafikkreglenes §12 punkt 4 som sier at:

4. Når noen vil kjøre forbi til venstre, skal forankjørende holde så langt til høyre som mulig, og ikke øke farten. Når kjøretøyet beveger seg sakte eller tar stor plass, og vegen er uoversiktlig eller har motgående trafikk, skal føreren om nødvendig vike til høyre og sette ned farten eller stanse.

Holde så langt til høyre som mulig... Tror du dette betyr venstrefelt når det er 4 felts vei? 

 

Ingen kverrulering her, KUN fakta... Kan du levere noe fakta som sier at du IKKE behøver flytte på deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Andreas, bryr du deg ikke om fartsgrensene?

Du er ganske rigid når det kommer til lovverket, men når det f.eks. gjelder fart virker det som om det ikke er like viktig

Ang det å vike. Det er ikke alltid at det er fysisk mulig. Døme: motorvei Stavanger. To felt, ligger man i venstre for å f.eks. sleppe inn trafikk fra høyre, kan man ikke legge seg tilbake i høyre felt før det er plass, og det selv om et fartsfamtom kommer bak. Da må vedkommende ligge bak til en selv finner en like i høyre felt en kan komme inn i. Enkelte steder skal man ikke vike til høyre felt, nettopp fordi det kommer trafikk som skal inn til høyre. å stanse i venstre felt på motorvei er heller ingen god løsning for å slippe fartsynderne forbi.

Anonymous poster hash: 83e66...1a7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreas, bryr du deg ikke om fartsgrensene?

Du er ganske rigid når det kommer til lovverket, men når det f.eks. gjelder fart virker det som om det ikke er like viktig

Ang det å vike. Det er ikke alltid at det er fysisk mulig. Døme: motorvei Stavanger. To felt, ligger man i venstre for å f.eks. sleppe inn trafikk fra høyre, kan man ikke legge seg tilbake i høyre felt før det er plass, og det selv om et fartsfamtom kommer bak. Da må vedkommende ligge bak til en selv finner en like i høyre felt en kan komme inn i. Enkelte steder skal man ikke vike til høyre felt, nettopp fordi det kommer trafikk som skal inn til høyre. å stanse i venstre felt på motorvei er heller ingen god løsning for å slippe fartsynderne forbi.

Anonymous poster hash: 83e66...1a7

Jeg bare sier at ifb forbikjøring er fartsgrensa irrelevant.

Til din informasjon lå jeg under fartsgrensa når jeg kjørte til mamma.. (Lå alltid bak et annet kjøretøy som lå i lav hastighet uansett, og kun på 4 feltere.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det fri fartsgrense ved forbikjøring? At fartsgrensene ikke er gjeldene?

Anonymous poster hash: 83e66...1a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ingen som har sagt det er lov til å kjøre raskere enn fartsgrensen? Men det er ikke andre bilisters jobb å leke trafikkpoliti og holde igjen raskere kjøretøy.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...