Gå til innhold

Nedbrettede Gummistøvler


annepanne8

Anbefalte innlegg

Det regner i Oslo i dag, så jeg har invistert i nye gummistøvler. Hvite seilerstøvler av merket Kadett.

På vei hjem gjennom Torggata så jeg to som hadde gummistøvler som var brettet ned. En med høye rosa støvler med stripet for i flere farger og en med blå seilerstøvler (slike som jeg har kjøpt).

Har ikke sett så mange med dette før. Støvler er jo in som aldri før. Lurer på hva dere andre synes om dette. :-?

Nett nå står faktisk mine nye hvite seilerstøvler med nedbrett i gangen. Måtte jo prøve. Og det er jo faktisk litt tøft synes jeg. Det knall blå fòret viser jo godt. Macher fint til dongeri synes jeg. :-)

Hilsen til alle fra AnneMa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slik brukte jeg å ha mine gummistøvler da jeg gikk på barneskolen/ungdomsskolen, så det er nok en trend som kommer tilbake tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det ser tåpelig ut.

Etter min mening så er ikke støvler noe som noengang kan bli fint eller "tøft" - støvler brukes på fjelltur, i båt, e.l. Ikke ute på gata (om det ikke er skikkelig vått da)

Og om en bruker støver, så synes jeg det ser bare tåpelig ut med nedbrett.

Nedbrett er "praktisk" å ha i skogen/båten for å unngå å bli "hvit" langt oppetter leggene (altså slippe til litt sol), men fint eller tøft - nix... :riste:

*min mening*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
En med høye rosa støvler med stripet for i flere farger

Jeg har lilla sånne, og går med dem nedbrettet. Dette mest fordi de er så fine inni! Jeg liker at støvler er blitt mer på moten, for da er det flere å velge i og lettere å slenge dem på i regnvær. (Ja, før så gikk man ikke med gummistøvler, og ble våte på beina...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

hei anne!

Grattis med nye støvler. Sikkert flotte de. Har selv et par gamle hvite seilerstøvler som er nedbrettet fra ungdomskoletida. Har ikke brukt de på mange år...så kanskje jeg skulle tatt de frem igjen.... :-)

Greit å brette ned støvlene når det ikke regner så mye. Og når de er i festlige farger også så er det jo helt topp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det ser tåpelig ut.

Enig. Men jeg synes gummistøvler ser teit ut uansett, brett eller ikke brett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
Jeg synes gummistøvler er utrolig stygt uansett hvordan du vrir og vender på de' date='...[/quote']

Men du verden så praktisk! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nei, nei, støvler skal ikke brukes i båt :fy:

ookay.... ?? jeg kjøpte mine vinterforede, røffe og superdeilige støvler i en butikk som selger utstyr til båt.....

jeg kjøpte dem i utgangspunktet til å ha i båten, fordi det faktisk er litt ok å ha støvler på når man må dra opp/inn båten og vasse til midt på leggen i kaldt vintervann....

jeg bruker også støvlene mine i bybildet, når det regner!! synes støvlene mine er både søte og feminine jeg, og enkle, så selv når det ikke er mote, så er de fine!! (og matt sorte)

brette dem ned kommer jeg aldri til å gjøre.

men brukte nedbrettede seilerstøvler når jeg gikk på barne/ungdomsskole...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ookay.... ?? jeg kjøpte mine vinterforede, røffe og superdeilige støvler i en butikk som selger utstyr til båt.....

jeg kjøpte dem i utgangspunktet til å ha i båten, fordi det faktisk er litt ok å ha støvler på når man må dra opp/inn båten og vasse til midt på leggen i kaldt vintervann....

jeg bruker også støvlene mine i bybildet, når det regner!! synes støvlene mine er både søte og feminine jeg, og enkle, så selv når det ikke er mote, så er de fine!! (og matt sorte)

brette dem ned kommer jeg aldri til å gjøre.

men brukte nedbrettede seilerstøvler når jeg gikk på barne/ungdomsskole...

Dette har jeg lært i speideren skjønner du :ler: Støvler i båt gjør at du syn ker lettere hvis du faller i vannet; det er plass til masse vann i dem, og de er vanskelige å få av seg ->du blir tung. Til å vasse bort til og om bord i båten blir selvsagt noe annet, men om bord bør man ha lette sko som er greie å få av å på også i vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Nedbretta seilerstøvler var jo det vi hadde på 80 tallet!

Kan kan til nød synes det er greit med nedbretta støvler dersom det er fint for med mønster inni, men jeg ser ikke vitsen med å brette ned hvite seilerstøvler...

Og husk (fra ei med erfaring): det blir tilslutt hull der hvor du bretter, og gjerne også der nedbretten gnisser mot vristen... og da er ikke støvlene mye til hjelp i regnværet lengre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Seilerstøvler, hvite, blå eller andre farger, brettes selvsagt ned! Nå kan vi jo bruke støvlene våres med god samvittighet (ingen som mobber eller ler) og det er veldig bra.

Og litt "slitasje" på støvlene gjør vel ingen ting...kan jo kjøpe nye. Er jo finest når de er nye og rene og pene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Det regner i Oslo i dag, så jeg har invistert i nye gummistøvler. Hvite seilerstøvler av merket Kadett.

På vei hjem gjennom Torggata så jeg to som hadde gummistøvler som var brettet ned. En med høye rosa støvler med stripet for i flere farger og en med blå seilerstøvler (slike som jeg har kjøpt).  

Har ikke sett så mange med dette før. Støvler er jo in som aldri før. Lurer på hva dere andre synes om dette. :-?  

Nett nå står faktisk mine nye hvite seilerstøvler med nedbrett i gangen. Måtte jo prøve. Og det er jo faktisk litt tøft synes jeg. Det knall blå fòret viser jo godt. Macher fint til dongeri synes jeg. :-)  

Hilsen til alle fra AnneMa

hehehehehe...det der gjorde jeg i 1980, vittig!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

En med høye rosa støvler med stripet for i flere farger

Slike har jeg! Og jeg skal jammen meg prøve å brette ned kanten. De er nemlig litt høye synes jeg. Litt plagsomt når de går så langt opp på leggen. Dette var en god ide. Har ikke gjort dette med støvler før jeg. Sikkert for ung....husker ikke 80-tallet....:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Dette har jeg lært i speideren skjønner du :ler: Støvler i båt gjør at du syn ker lettere hvis du faller i vannet; det er plass til masse vann i dem' date=' og de er vanskelige å få av seg ->du blir tung. Til å vasse bort til og om bord i båten blir selvsagt noe annet, men om bord bør man ha lette sko som er greie å få av å på også i vann.[/quote']

har ikke gått i speidern jeg, og kjøpte dem til båtbruk (ikke bare til inn og ut, skifter ikke sko i båten jeg) hos en forhandler som jobber med folk som ferdes på sjøen til stadighet. DE bruker støvler og skifter ikke til "lettsko" når de er ombord. (tror sikkert det kommer an på hva du skal i båten og hva slags båt)

men pytt med det, jeg har også lært at støvler er skumle om man havner i vannet, så da er det om å gjøre å få de av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men pytt med det, jeg har også lært at støvler er skumle om man havner i vannet, så da er det om å gjøre å få de av.

Det er vel nettopp det, at de er så vanskelige å få av, som er problemet. Men, bare ikke fall uti du, så :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det ser tåpelig ut.

Etter min mening så er ikke støvler noe som noengang kan bli fint eller "tøft" - støvler brukes på fjelltur, i båt, e.l. Ikke ute på gata (om det ikke er skikkelig vått da)

Og om en bruker støver, så synes jeg det ser bare tåpelig ut med nedbrett.

Nedbrett er "praktisk" å ha i skogen/båten for å unngå å bli "hvit" langt oppetter leggene (altså slippe til litt sol), men fint eller tøft - nix... :riste:

*min mening*

Signerer på denne, jeg.. Jeg brukte nedbrett på gummistøvlene da jeg gikk på barneskolen, så det er nok en trend som kommer tilbake. Og jeg er ennå for ung til å kunne snyes det er kult igjen - synes helt ærlig det ser temmelig latterlig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...