Gå til innhold

Som Cata's dager går......


Cata

Anbefalte innlegg

Nå nærmer det seg julegavekrise.... 4 innkjøpte gaver og 3 av dem skal sendes. Det er ulempen med å ha slekt og venner spredt rundt i landet. Trøster meg med at jeg kommer vel i mål i år også. Dessuten har jeg og en venninne tenkt å skulke jobben en dag i neste uke og gå på shopping (OK, da. Skulke er en overdrivelse....vi har begge noen feriedager til gode, som bør tas før nyttår.)

Gleder meg.

Har også fått litt av en opptur. Skal feire jul sammen med min kjære for første gang. Siden vi ikke er samboere så var det litt tvil om hvem som skulle feire hvor, men etterhvert har brikkene falt på plass og vi er kommet til at vi skal ha julaften her hos meg.

Og diskusjonen om "hvem sin julemiddag" vi skulle lage falt død til jorden. Vi brukte eliminasjonsmetoden og landet på en middag som ingen av oss har vært vant med. Det må vel kalles diplomatisk.... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fredag kveld og alene foran PC'n. Ikke akkurat "fantastisk fredag".

:-(

Men min kjære driver og tar videreutdanning og skal ha eksamen like over helga, så for å gi'n arbeidsro så holder jeg meg hjemme hos meg selv denne helga. Har vært gjennom såpass mange eksamener selv opp gjennom åra, at jeg vet at i dagene før eksamen så er det lese-lese-lese som gir størst sjelefred.

Trøster meg med at vi nok treffes neste helg igjen. Og dessuten skal jeg bortom en liten tur i morgen kveld. :-)

På den positive siden ser jeg jo at nå kan jeg få ryddet og ordnet litt før jul, og hvis været blir bra så kan det bli en liten tur på søndag. Så helt svart er det ikke. (Burde heller ikke være det. Har mange år som singel bak meg, så jeg har treninga.)

Og i morgen får jeg gjøre en innsats på julegavehandlefronten..... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, hurra, hurra..... :hoppe:

Alle julegaver unntatt en er i boks. Og der har jeg fått tips til hva jeg skal kjøpe så den kan jeg få fikset på lørdag. Tror sjelden jeg harvært så tidlig ferdig med julegavehandelen noen gang.

Godt å ha anledning til å ta en feriedag og få orden det. Men er trøtt etter handlerunden (kjøpesenter i førjulstiden kan være slitsomme saker) så snart er det på tide å :sove:

Skal bare klikke meg gjennom favorittstedene på forumet først....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tusen takk Trulselinemor. Koselig med hilsen. Joda, jeg har det forsåvidt bra. Har hatt noen småtøffe runder med min kjære i det siste, så skrivelysten i dagbok har ikke vært helt på topp. Ikke sånt jeg vil skrive om i et åpent forum, selv om det er anonymt. Men jeg tror vi har ridd stormen av og vi skal nå tilbringe julekvelden sammen. Satser på at det blir mange flere også....

Huset er pyntet, treet på plass og snart skal jeg gå igang med min del av julemiddagen. (Vi deler på jobbinga.)

God jul....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Takk "Bustetroll", og Godt nyttår til deg og alle andre som måtte finne på å kikke innom også. Har vært en vanvittig travel jul og 1. uke i det nye året. Var bortreist noen dager i jula og med lang vei å reise blir det rimelig hektisk. Spesielt når værgudene ikke spiller på lag og man skal reise med fly..

Kom hjem til nyttårsaften og feiret den sammen med min kjære (det hersker igjen fred og fordragelighet i heimen). Fikk slappet godt av i nyttårshelga, men vel tilbake på jobb var det bare å kaste seg ut i ny runde med reising. Sånn er det bare når man vikler seg inn i prosjekter som krever litt reisevirksomhet.

Men jeg kan ikke klage. Er jo morsomt å komme seg litt rundt også, selv om vinteren ikke er noen god tid å reise på og selv om jobbereiser blir nettopp det: Jobb! Er så heldig at jeg i dette prosjektet oftest reiser sammen med et par stykker som er hyggelig reisefølge så da så.

Og her om dagen ble jeg faktisk forsøkt headhuntet til en ny jobb. Er for tiden ikke aktuelt for meg å flytte, og det ville vært nødvendig i dette tilfellet så jeg takket høflig nei. Men du verden så godt det føles at noen faktisk tenker på meg i jobbsammenheng :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg, Cata - og takk for besøk i min nye dagbok.

Det blir spennende å lese fortsettelsen i din bok også, så jeg skal nok holde meg oppdatert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sur:

Som jeg alt har sagt i "snikk-snakk" i kveld: Jeg er lei av været!!!! Så langt har både hus og heim og jeg kommet skadefri fra uværene, men jeg er så lei av vind og regn mot rutene. Og jeg vet godt at det er et luksusproblem, men likevel.... Må vel kunne klage i dagboka, om ikke annet. :wink:

Har ellers tilbragt kvelden delvis ved kjøkkenbenken (baker brød!! :P ) og delvis ved PC'n. Har tilbragt en god del tid på KG (er jeg karaktersvak eller??) og skrevet et par brev. Dessuten har jeg fått aktivert MSN. Vet ikke om jeg noen gang kommer til å bruke det. Er kanskje ikke sånt godt voksne damer skal drive med? Men jeg fant faktisk at et par av mine venner hadde bruker der også, så vi får se hvordan det bærer avgårde.

Under over alle undre.... Denne uken er det nesten ikke noe reising, men tror dere at jeg har fått psyket meg opp til å ta neste innlevering i det mye omtalte nettkurset mitt? Åneida. Åh....nå vet jeg at jeg har en svak karakter :oops: Setter min lit til at jeg får vært litt flittig i helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Gudrun" har gått og "Inga" har forsvunnet, så nå bare blåser det. Heftige damer begge to.... Håper vi ikke får nye besøk med det aller første. :-)

Har tilbragt store deler av dagen på jobb med å krangle. Fikk beskjed om et "sikkerhetshull" i datasystemet og så at det var noe jeg kunne rammes av. Men så var det å begynne å krangle med "øvrigheta" for å få rettet det opp. Vet ikke ennå om det lykkes. Har sikra meg støtte fra sjefen min, men det gjenstår å se om alle de andre "øvrighetene" lar seg overtale til å bli av samme mening. Straks man begynner å argumentere mot de eksisterende systemer reiser det seg en storm av protester.

Og i morra har sjefen kalt inn til et større møte (som ikke har noe med data'n å gjøre) så da blir det pause i kranglinga fra min side. Skulle gjerne presset på litt nå når systemet var i bevegelser, men møtet var planlagt lenge før denne problemstillingen dukket opp.

Sikkert ikke noen som skjønner noe av dette, men bær over med det. :roll: Måtte bare skrive det av meg litt, og da er ikke dagboka det verste stedet.

Men nå skal jeg stenge av PC'n og stikke og se om min kjære har en kaffekopp til overs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Hurra!!! Jeg har omsider kastet ut jula. Vet 13. dag jul både har kommet og gått og litt til, men har ikke fått somlet meg til det før i går. Da kom min kjære innom og lurte på om han skulle hjelpe meg å få kassene opp på loftet (har bratt, guffen stige opp dit...). Tilbudet var bra, men muligheter for gjennomføring heller dårlige for juletreet sto urørt i stua. :oops: (Måtte jo innrømme at jeg hadde blitt fanget foran PC'n - mesteparten av tiden inne på KG :oops: :oops: )

Da måtte jeg jo bare gå i gang. Så etter litt hektisk virksomhet i stua var kasser og esker plassert på loftet - uten hjelp, for han måtte gå etter at han hadde hjulpet meg å få ned de selvsamme eskene.

I dag tok jeg resten. Av med juledukene og inn i vaskemaskina med hele bunten. Skal det vaskes, så skal det vaskes! :husarbeid: Håper ikke naboene er altfor sure på meg, for jammen bar det ikke ut på verandaen med ryer og tepper også, slik at jeg fikk feid over gulvene med tørrmopp (har jo nesten ikke vært hjemme i det siste, så det er stort sett bare støv som samler seg i krokene). Man skal vel egentlig ikke henge ut tøy på en søndag, men..... - jeg gjorde det nå i det minste etter kirketid. :-?

Fikk forresten en flying start på dagen. Hadde nettopp kommet ut av badet og min kjære var i ferd med å dekke på frokostbordet, så ringte mobilen. Det var bare å innfinne seg på jobb! Unødvendig å si at det ble en kort frokost i mitt tilfelle! Heldigvis var problemet forholdsvis greit å løse så jeg kom meg hjem etter bare en times tid. Så nå skal jeg straks stenge PC'n og komme meg i dusjen. Trenger en liten oppfriskning etter ryddeaksjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Cata

Så hyggelig med nabohilsen i dagboka mi.

Tror jeg hadde blitt litt irritert over å måtte jobbe på en søndag, men må man, så må man.

Ha en god kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååh, føler meg litt som den "Widerøe-sangen" til Øystein Sunde. Dere vet, den med refrenget: "Liten, grønn og sjøsjuk, men fornøyd". :wink: Strengt tatt er jeg ikke grønn og forsåvidt heller ikke sjøsjuk, men fornøyd - det er jeg. Og trøtt. Spesielt i hodet!

Har bedrevet forsøksvirksomhet halve dagen på jobb og det er alltid spennende. Denne gangen ser det ut til at vi har lyktes sånn noenlunde med det vi hadde satt oss fore. Det er slett ikke alltid det går sånn.

Dessuten tror jeg at jeg har funnet svaret (og kanskje løsningen) på en reklamasjon fra en kunde. Må diskutere det med et par kolleger i morgen så får vi se. Hvis de ikke protesterer vilt på mine konklusjoner så kan det være vi har en løsning som virker - raskt. :-)

Godt med slike dager der jeg faktisk føler at jeg får til noe. Det er slett ikke hver dag, det heller.

Og "min kjære" har visst også "fått det til" i dag. Han har vært oppe til eksamen og han hadde en bestemt følelse av at det gikk bra. Sitter og er litt spent nå, -kanskje blir det toppkarakter ???? Jeg krysser fingre så jeg nesten snubler i tastaturet her. Han kommer nok innom senere i kveld så da spørs det om vi ikke skal ringe etter litt "ta-med-hjem" mat og feire litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det ikke godt når man føler at man har fått til noe?

Håper det gikk fint med eksamen til Mannen.

Ha en god kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo takk, Bettie. Det gikk bra med eksamenen hans. Ikke fullt så bra som han trodde med det samme, men bra nok. (Det smarte med muntlige eksamener er at du får resultatet samme dag. :-) )

I dag er det jeg som sitter her og prøver å jobbe, men så ble jeg fristet til å stikke innom KG litt da jeg var ferdig med første økta. Lurer på hvorfor "litt" har det med å bli "lenge"????? Kanskje fordi det er masse interessante mennesker her inne?

Driver og skriver notater fra neste leksjon i det før omtalte nettkurset. Blir godt å ha når det engang blir min tur til å gå opp til eksamen. Alltid lettere å lese på notater. Men det er deilig å kjenne at jeg faktisk får litt nytte av det jeg leser på. Har fått brukt litt av det i jobbsammenheng i det siste. :sjarmor:

Men nå skal jeg straks tilbake til lesinga. Skal bare stikke innom dagboka di og få med meg siste nytt, og kanskje se om "mysan" har vært innom si bok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er enig med deg at notater er nyttig å ha når man forbereder seg til eksamen. Er det lenge til du skal opp, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt når jeg skal melde meg opp til eksamen. Tar nettkurs, så jeg har visst 2 år på meg fra jeg startet og til eksamen må være avlagt. Tenkte jo å ta den til våren, men akkurat nå har det vært en temmelig travel periode både på jobb og i heimen, så det er blitt litt dårlig med lesing. Men jeg er nesten halvveis, så det burde kunne gå.

Ellers travel dag i dag, så nå er det snart :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig pent vær! Har nesten glemt hva det rare gule lyset på himmelen er for noe. Blir nok en tur ut i dag ja. Min kjære får pent være så snill å rulle ut hageslangen, for bilen min ser ut som en sølehaug. Vel, kanskje den ER det??? Kanskje jeg tok feil en gang og nå kjører rundt i en sølehaug som tror den er en bil? Sannhetens øyeblikk kommer nok når jeg får bevæpnet meg med bøtte og svamp og slange.

Er hjernedød i dag. I går var dagen som burde vært fredag den 13. Alt skjedde samtidig på jobb. Ble tilslutt nødt til å bedrive storstilt delegering av oppgaver. Sendte guttene jeg jobber sammen med i alle himmelretninger og da klokka nærmet seg 2 hadde vi noenlunde kontroll over situasjonen.

Men til gjengjeld var hjernen flat som en pannekake da jeg kom hjem.

Min kjære skulle ha alle sine barn på besøk i går så jeg holdt meg på betryggende avstand. Ikke fordi jeg har problemer med å omgås dem, men jeg syntes de kunne få en kveld alene sammen. Spesielt når jeg var så trøtt og usosial i utgangspunktet.

Endte opp foran PC'n (etter en middagshvil, da) og sammen med en venninne ble jeg sittende å prøve å få til å bruke MSN Messenger. Så der satt vi da,gamle tuppene, på hver vår kant av landet og greide omsider å få det til å virke (ikke så enkelt å finne hverandre når begge har ny e-mail adresse hjemme og har glemt å si det). Fikk en lang og trivelig prat der.

Er ikke bare ungdommen som kan benytte seg av data'n nei :ler:

Vet ikke hvor mye jeg/vi kommer til å bruke det men moro å ha prøvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...