Gå til innhold

Tenner på 17-årig jente- er selv 27


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det spørs på omgangskretsen din. Om en i min omgangskrets hadde gjort noe slik, ville folk reagert, og ingen jenter ville ha villet involvert seg med han om de hadde fått vite at han hadde hatt seg med ei som var under atten.

Anonym poster: 80ffb34d0c018af249733631205c0856

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TS her.

Fatter ikke hvorfor denne diskusjonen ble så personlig for mange her!

Hadde dere reagert hvis en mann på 37 og en dame på 27 var sammen? Nei, du hadde sannsynligvis ikke reagert.. Hvis de deretter sa de traff hverandre for 10 år siden, hadde du da sett annerledes på dem?

Hvis to sjelevenner treffer hverandre i tidlig alder, hva har det å si?

Til sakens kjerne: jeg er absolutt tiltrukket til denne jenta på andre måter enn det fysiske. Er oppriktig interessert. Kjenner henne bare litt, så aner ikke hva hun tenker om det. Hun er veldig voksen for alderen, og jeg er kanskje noen år etter "skjema". De 10 åra i forskjell er bare fysisk, ikke mentalt.

Og slutt å døm andre bare fordi de liker unge jenter. Hvorfor er det så ille med en match mellom tenåringsjenter og eldre gutter? Er faktisk det som er det mest normale, angående aldersforskjell. De fleste i min foreldregenerasjon har ofte en aldersforskjell på minst 5 år, og mange på over 10 år.

Jenter på 17 kan være vel så voksne som andre jenter på over 20. Det garanterer jeg. Har møtt mange forskjellige jenter opp i gjennom, så dette vet jeg.

Anonym poster: 920345f3f865724f9515ceef71842176

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hvis to sjelevenner treffer hverandre i tidlig alder, hva har det å si?"

Tror du misforstår litt her. Fordi det er kun tidlig alder for hennes del, skjønner du.

"Hvor har du det fra at jeg er i slutten av 20-årene?"

Ja, hvor har jeg det fra. Må være livets største gåte kanskje.

Og du ér faktisk en av dem som bleker håret sitt, siden du ikke sier stort på den? :)

Anonym poster: 337533458dcbf6a87087ad4d38dc0e38

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Fatter ikke hvorfor denne diskusjonen ble så personlig for mange her!

Hadde dere reagert hvis en mann på 37 og en dame på 27 var sammen? Nei, du hadde sannsynligvis ikke reagert.. Hvis de deretter sa de traff hverandre for 10 år siden, hadde du da sett annerledes på dem?

Hvis to sjelevenner treffer hverandre i tidlig alder, hva har det å si?

Til sakens kjerne: jeg er absolutt tiltrukket til denne jenta på andre måter enn det fysiske. Er oppriktig interessert. Kjenner henne bare litt, så aner ikke hva hun tenker om det. Hun er veldig voksen for alderen, og jeg er kanskje noen år etter "skjema". De 10 åra i forskjell er bare fysisk, ikke mentalt.

Og slutt å døm andre bare fordi de liker unge jenter. Hvorfor er det så ille med en match mellom tenåringsjenter og eldre gutter? Er faktisk det som er det mest normale, angående aldersforskjell. De fleste i min foreldregenerasjon har ofte en aldersforskjell på minst 5 år, og mange på over 10 år.

Jenter på 17 kan være vel så voksne som andre jenter på over 20. Det garanterer jeg. Har møtt mange forskjellige jenter opp i gjennom, så dette vet jeg.

Anonym poster: 920345f3f865724f9515ceef71842176

27 og 37 blir noe helt annet enn 17 og 27. Akkurat som at 7 og 17 blir noe annet enn 17 og 27. Jo eldre man blir jo mindre rolle spiller alderen. Selvsagt kan det fungere mellom dere to, men det er bare å forberede seg på å bli dømt. Uansett hvor umoden du er og hvor moden hun er.

Anonym poster: f76d854063e750d76d659319a183cc88

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit at du synes hun er pen, det kan man ikke kontrollere! Men du kan ikke sammenligne det med at en på 37 ble sammen med en på 27, de er begge voksne mennesker! I mine øyne er en 17 åring enda et barn, og på et helt annet stadie i livet enn hva du er. Jeg trodde selv jeg var "voksen" på den alderen, men når jeg ble 3-4 år eldre så tenkte jeg at jeg var veldig umoden likevel, når jeg sammenligna de alderene. Selv om man som 17 kan være moden har man ikke veldig mye livserfaring.

Det skjer veldig mye i livet fra man er 17 til man er 20, hun synes kanskje det er spennende at en eldre fyr viser interesse. Men husk at hun ikke nødvendigvis vil se på deg som sin "sjelevenn" og være klar for å slå seg til ro. Er mye spennende som skal skje i livet hennes og som hun skal oppleve før hun blir voksen og på ditt nivå!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hvor har du det fra at jeg er i slutten av 20-årene?"

Ja, hvor har jeg det fra. Må være livets største gåte kanskje.

Og du ér faktisk en av dem som bleker håret sitt, siden du ikke sier stort på den? :)

Anonym poster: 337533458dcbf6a87087ad4d38dc0e38

Innbiller du deg at du har rett i at jeg er i slutten av 20-årene?

Anonym poster: ae3d9fc5cdace8f69b1e10f4b7f3b655

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Hvis to sjelevenner treffer hverandre i tidlig alder, hva har det å si?"

Tror du misforstår litt her. Fordi det er kun tidlig alder for hennes del, skjønner du.

"Hvor har du det fra at jeg er i slutten av 20-årene?"

Ja, hvor har jeg det fra. Må være livets største gåte kanskje.

Og du ér faktisk en av dem som bleker håret sitt, siden du ikke sier stort på den? :)

Anonym poster: 337533458dcbf6a87087ad4d38dc0e38

Du siterer to forskjellige. Jeg er TS, og står bak den første quoten din. Han andre er ikke TS!

Anonym poster: 920345f3f865724f9515ceef71842176

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit at du synes hun er pen, det kan man ikke kontrollere! Men du kan ikke sammenligne det med at en på 37 ble sammen med en på 27, de er begge voksne mennesker! I mine øyne er en 17 åring enda et barn, og på et helt annet stadie i livet enn hva du er. Jeg trodde selv jeg var "voksen" på den alderen, men når jeg ble 3-4 år eldre så tenkte jeg at jeg var veldig umoden likevel, når jeg sammenligna de alderene. Selv om man som 17 kan være moden har man ikke veldig mye livserfaring.

Det skjer veldig mye i livet fra man er 17 til man er 20, hun synes kanskje det er spennende at en eldre fyr viser interesse. Men husk at hun ikke nødvendigvis vil se på deg som sin "sjelevenn" og være klar for å slå seg til ro. Er mye spennende som skal skje i livet hennes og som hun skal oppleve før hun blir voksen og på ditt nivå!

27 og 37 blir noe helt annet enn 17 og 27. Akkurat som at 7 og 17 blir noe annet enn 17 og 27. Jo eldre man blir jo mindre rolle spiller alderen. Selvsagt kan det fungere mellom dere to, men det er bare å forberede seg på å bli dømt. Uansett hvor umoden du er og hvor moden hun er.

Anonym poster: f76d854063e750d76d659319a183cc88

TS.

Om dere leste hele innlegget så hadde det vært fint. Jeg spurte om dere ville reagert hvis en på 27 og 37 sa de hadde møttes da de var 17 og 27?

Poenget mitt skjønner dere sikkert...

Anonym poster: 920345f3f865724f9515ceef71842176

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes alle disse "er det akseptabelt?" trådene starter med "hun/han er så pen/kjekk". Vi kan konkludere med at så lenge noen er pen/kjekk så er det bare å kjøre på. Er tydeligvis nok av folk som mener det med antallet slike tråder som popper opp i uka.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg tror jeg skal komme med et av de mer liberale svarene her i dag, faktisk.

For meg vil dette komme an på hva som er målet med forholdet. Hvis målet er sex synes jeg det er umoralsk. Rett og slett fordi jeg tror mange 17-åringer ville hatt mer romantiske forestillinger. Men dersom en mann på 27 oppriktig forelsker seg i en jente på 17, så kan dette gå helt fint. Jeg var 19 da jeg ble sammen med mannen min som da var 26, min tante var 16 år da hun ble sammen med en på 33 (!) - og de er fortsatt sammen i dag, 40 år senere.

Så man skal aldri si aldri. Men forutsetningen må jo være at 17-åringen er moden for alderen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innbiller du deg at du har rett i at jeg er i slutten av 20-årene?

Anonym poster: ae3d9fc5cdace8f69b1e10f4b7f3b655

Sorry - jeg trodde du var TS. Det var jo ikke meningen.

Men, det var derimot meningen å si at du er i slutten av 20-årene..

Jeg mener egentlig bare de 2,5 siste årene av 20-årene da, men en kan runde opp en liten 0.5.

Og som de fleste gode historier, ikke så ulikt 20-årene egentlig,

så finnes det en start, en begynnelse og en midt.

Og halvveis fra midten til den endelige slutt, så er jo man på slutten.

Men du selv mener du ikke er i slutten av 20-årene altså?

Anonym poster: 337533458dcbf6a87087ad4d38dc0e38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 27 år gammel mann jeg og. Og jeg lurer, hva er det du finner i en 17 åring?

I en 17-åring finner TS garantert bare en 17-åring. I den personen TS elsker ser TS garantert noe mer enn bare "en 17-åring".

Hva har du med å mene noe som helst om TS sitt liv?

Anonym poster: f451b0573bfcf057f0601aa3db075e09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Reza08

Noe som heter kjærlighet. Er ikke alltid at den tar utgangspunkt i alder, bare for å påpeke det. Alle har vi vel våre moralske verdier, men om andre tar et valg utenom dine standpunkt, trenger ikke du å dømme et forhold nord og ned av den grunn. Vi alle har seksuelle preferanser, likeledes tenner folk på forskjellige mennesker. Noen tenner på menn, andre på kvinner. Noen tenner på gamle damer/menn, andre på unge damer/menn. Alt er en del av den hverdagslige affæren.

I prinsippet kan vi vel konkludere med at en 17-åring er ung, og en på 27 er noe eldre. Men allikevel er det individuelle forskjeller. Modenhetsnivået til folk varierer veldig. Man kan finne relativt voksne 17-åringer, og man kan finne ganske umodne 50-åringer, så her er det ikke noe fasitsvar. Hvis en 17-åring hadde blitt forelska i en 7-åring, hadde saken stilt seg annerledes, men i TS sitt tilfelle er begge over den seksuelle lavalder, og har rett til å leve ut sitt kjærlighetsliv som de vil, uansett hva andre måtte mene.

Forsvarer ikke pedofili, men man er IKKE pedofil om man tenner på ungdommer over 16 år. Heller ikke hvis man tenner på personer over 14 år, men disse er dog under den seksuelle lavalder, og defineres derfor annerledes enn man gjør ovenfor personer som har passert 16.

Voldtekt kan utføres av alle personer uansett alder og kjønn. Dette blir i følge norsk lov (og de fleste andre nasjonale lover) regnet som en straffbar handling, noe som får rettslige etterspill om gjerningsmannen blir tatt. Men å være et kjærestepar, ha "pulevenn" eller ONS, hvor begge frivillig er med på de seksuelle handlingene og eventuell kjærlighet, så defineres ikke dette som noen form for straffbar handling, så fremt begge er over lavalderen og gjør dette av ren frivillighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Knut Lavngard

Dette er det ingenting gale med. Ille at folk skal masa om pedo og liknande dersom ei på sytten finn tonen med ein på tjuesju. Ting har gått for langt no. Sytten er langt over lågalderen, som alt er høgare enn i mange andre land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er det ingenting gale med. Ille at folk skal masa om pedo og liknande dersom ei på sytten finn tonen med ein på tjuesju. Ting har gått for langt no. Sytten er langt over lågalderen, som alt er høgare enn i mange andre land.

Men hva andre land tillater er ikke noe vi skal bry oss med når det kommer til voksnes omgang med barna.

Endret av Ann Christin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

En 17 åring og en 27 åring kan ikke dra på byen sammen før 17 åringen kommer ikke inn noen steder. De kan generelt ikke gjøre noe sosialt sammen som inkluderer alkohol før han bryter loven dersom han gir henne alkohol. Bare noe å tenke på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...